Satuin Prisman hävikkihevilaputuksen kohdalle aamulla ja sain kasviksia ja juureksia sekä hedelmiä yhteensä vähän yli 5 kiloa hintaan 0,65€
Mukana oli banaaneja
Salaattia
Kurpitsalohkoja
Kukkakaalimurua
Uunijuureksia
Bataattia
Pannukasviksia
Herkkusieniä
Retiisejä
Munakoiso
Kaikki täysin syömäkelpoisia, joissain salaattipakkauksissa luki parasta ennen 23.3.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montaa noista saa muutenkin noin euron per kilo kaupasta ihan tuoreenakin. Nyt lisäksi appelsiinit esimerkiksi edullisia.
Eurolla kilo ei ole sama kuin 0,65€/ kilo. Siinä on 35% alennus jopa siihen halpaan euron kilohintaan. Enkä kyllä ole ikinä nähnyt bataattia, herkkusieniä, kurpitsaa tai munakoisoa eurolla kilo.
Hyvä löytö mielestäni.
jep, veriappelsiinit, ne paremmat on yli 4e kg, niitä oli keskiviikkoisessa laatikossa7 kpl, muu olikin sitten kevyempää, eli salaatia, paprikaa, joten jäi sekin lootan hinta 1.2 e pintaan, salaattipussit itsessään maksaa eurosta ylöspäin, riippuen mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 kiloa hävikkivihanneksia on aika paljon. Ne kun on useinmiten hävikkilaatikossa sen takia koska on elinkaaren loppuliukua.
Luulen että maksimi käyttöaika pari vuorokautta.
Jatkojalostin heti. Riittää koko viikoksi ja tulee se maaginen 800g suosituskin täyteen. Tein herkkusienikasviswokkia ja uunijuureksia sekä moussakaa. Kurpitsa-fetakeiton teen huomenna. Salaatit syön parin päivän säteellä pois.
Ensi lauantaihin mennessä kaikki on syöty ja voinkin käydä jatsomassa josko aamutuimaan olisi uutta hävikkiheviä tarjolla.Ap
Missä vaiheessa teit moussakan, sen tekemiseen menee useita tunteja. Mitä jauhelihaa ostit?
Tässä se on tulilla. Minun moussakaan tulee chiliä, kirsikkatomaattia, naudan paistia, lakerinlehtiä, munakoisoa, suolas ja turkinpippuria. Sekä loraus punkkua. Se tekeytyy tuossa crackpotissa iltaan asti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montaa noista saa muutenkin noin euron per kilo kaupasta ihan tuoreenakin. Nyt lisäksi appelsiinit esimerkiksi edullisia.
Eurolla kilo ei ole sama kuin 0,65€/ kilo. Siinä on 35% alennus jopa siihen halpaan euron kilohintaan. Enkä kyllä ole ikinä nähnyt bataattia, herkkusieniä, kurpitsaa tai munakoisoa eurolla kilo.
Hyvä löytö mielestäni.jep, veriappelsiinit, ne paremmat on yli 4e kg, niitä oli keskiviikkoisessa laatikossa7 kpl, muu olikin sitten kevyempää, eli salaatia, paprikaa, joten jäi sekin lootan hinta 1.2 e pintaan, salaattipussit itsessään maksaa eurosta ylöspäin, riippuen mitä on.
Että ihan yhdestä munakoisosta teit moussakan? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Kyllä ruokaa voi saada halvallakin.
Miksi työttömät ei mene aamulla Prismaan ostamaan hävikkiruokaa, vaan itkevät kun rahat ei riitä? Entä eläkeläiset?
Hävikkiruokaa ei pääsääntöisesti ilmesty kauppaan aamulla.
ehe ehe, hävikkilaatikot pakataan joko yöllä tai aikaisin aamulla, koska ne on jo 7 jälkeen myynnissä.Paitsi maanantaisin koska silloin ei sunnuntaista johtuen ole ollut ketään ylimääräisiä pakkaamassa.Ne on yleensä loppuun myyty jo kohta ennen klo 10. 00
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 kiloa hävikkivihanneksia on aika paljon. Ne kun on useinmiten hävikkilaatikossa sen takia koska on elinkaaren loppuliukua.
Jatkojalostin heti. Riittää koko viikoksi ja tulee se maaginen 800g suosituskin täyteen. Tein herkkusienikasviswokkia ja uunijuureksia sekä moussakaa. Kurpitsa-fetakeiton teen huomenna. Salaatit syön parin päivän säteellä pois.
Ensi lauantaihin mennessä kaikki on syöty ja voinkin käydä jatsomassa josko aamutuimaan olisi uutta hävikkiheviä tarjolla.Ap
Missä vaiheessa teit moussakan, sen tekemiseen menee useita tunteja. Mitä jauhelihaa ostit?
Tässä se on tulilla. Minun moussakaan tulee chiliä, kirsikkatomaattia, naudan paistia, lakerinlehtiä, munakoisoa, suolas ja turkinpippuria. Sekä loraus punkkua. Se tekeytyy tuossa crackpotissa iltaan asti.
Ap
Moussaka ei lihaosuutta lukuunottamatta ole ruoka jota tekeytetään. Se on lasagnen kreikkalaisversio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen p ö s ī l ö pitää olla että tätäkin viestiä alapeukuttaa?!
Ai siellä Pieksämäellä ne pakataan yöllä? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä löytö mielestäni.jep, veriappelsiinit, ne paremmat on yli 4e kg, niitä oli keskiviikkoisessa laatikossa7 kpl, muu olikin sitten kevyempää, eli salaatia, paprikaa, joten jäi sekin lootan hinta 1.2 e pintaan, salaattipussit itsessään maksaa eurosta ylöspäin, riippuen mitä on.
Että ihan yhdestä munakoisosta teit moussakan? 🤣
vastasit vika henkilölle, mulla ei ollut munakoisoa
Kiva elämä teillä mummoilla. Kello neljältä ylös ja valmistaudutaan Prismaan menoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMoussaka ei lihaosuutta lukuunottamatta ole ruoka jota tekeytetään. Se on lasagnen kreikkalaisversio.
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Ai siellä Pieksämäellä ne pakataan yöllä? Ok.
Piekämäestä en tiedä, mutta Kotkassa ainakin, ja siksi niitä ei maanantaisin ole, koska yövuorolaisia on mahdollisimman vähän töissä. Laatikot on kaupan avautuessa klo 7 valmiina.
Mistä lähtien kasviksissa on lukenut viimeinen käyttöpäivä?
Vierailija kirjoitti:
Kiva elämä teillä mummoilla. Kello neljältä ylös ja valmistaudutaan Prismaan menoon.
Heräsin jo kolmelta. Join aamulahvin ja pesin koneellisen pyykkiä sekä tiskasin. Kävin aamusalilla tekemässä treenin suihkun sekä saunan kautta pois, matkalla poikkesin Prismassa. En vielä ole mummo, mutta kivahan se olisi jos täysi-ikäinen jälkikasvu vaikka lisääntyisi. Mutta heillä on omat elämänsä joista he itse päättävät. Olen alle 50v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
no niin onkin, kaupassa ei ole tarkoitus päivää viettää vaan tavarat mahdollisimman aikaisin kotiin, niin on koko päivä aikaa omiin juttuihin ilman mitään kaupassakäyntiä. Sitä paitsi on rauhallistakin kun ei mitään tunkua ole.Aina olemme käyneet ajoissa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
salaatipusseissa, wokkikasviksissa nyt ainakin on se parasta ennen
Lidlistä saa alle eurolla priimaa porkkanaa, omenaa, kaalia, perunaa ja sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
salaatipusseissa, wokkikasviksissa nyt ainakin on se parasta ennen
Wokkikasvikset on pakaste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no niin onkin, kaupassa ei ole tarkoitus päivää viettää vaan tavarat mahdollisimman aikaisin kotiin, niin on koko päivä aikaa omiin juttuihin ilman mitään kaupassakäyntiä. Sitä paitsi on rauhallistakin kun ei mitään tunkua ole.Aina olemme käyneet ajoissa kaupassa.
Omiin juttuihin? Sukan kutominen, Tommi Kinnusen lukeminen ja Ylen iltauutiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin jo kolmelta. Join aamulahvin ja pesin koneellisen pyykkiä sekä tiskasin. Kävin aamusalilla tekemässä treenin suihkun sekä saunan kautta pois, matkalla poikkesin Prismassa. En vielä ole mummo, mutta kivahan se olisi jos täysi-ikäinen jälkikasvu vaikka lisääntyisi. Mutta heillä on omat elämänsä joista he itse päättävät. Olen alle 50v.
Ap
Yöllä tehdystä salitreenistä ei ole vastaavaa hyötyä kuin iltapäivällä tehdystä. Lue tutkimuksia.