Miksi leivän päälle laitetaan levitettä?
Rasvaa siis, voita tai margariinia tai mitä nyt onkaan
Mikä tarkoitus sillä on?
Kommentit (52)
Leikkeleet ovat epäterveellisiä. Parasta kun ei syö niitä ollenkaan.
Voitelematon leipä lihottaa enemmän koska se aiheuttaa nopeamman verensokeri- ja insuliinipiikin. Ilman insuliinia rasva ei varastoidu ympäri roppaa! Mitä vähemmän insuliinia veressä, sitä parempi laihduttajalle!
Grok: Voin glykeeminen indeksi (GI) on käytännössä 0.
En ole ikinä syönyt pelkkää leipää, jossa ei olisi mitään päällä. Enkä syö tulevina päivinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan hyvälaatuista oliiviöljyä leivän päälle. On paljon parempaa ja terveellisempää. Ruisleivällä tuntui aluksi oudolta, mutta tottui kyllä nopeasti.
Oliiviöljy maistuu joltain hieltä.
Ainahan voi käyttää kevyttä Keiju-levitettä. Ja ottaa jälkkäriksi Balleriina-keksin, jollaisia balleriinatkin varmasti syövät joka päivä.
Mielenkiintoista kyllä, että miksi levitteeksi on valikoitunut juuri rasva. Paitsi, niin, onhan jossain päin maailmaa yleisempää käyttää juuri esim. Hummusta
Vierailija kirjoitti:
Ruuan maistua pitää, levitettä, leikkeleitä, juustoa runsaasti ja ehkä jotain litkua päälle vielä,voi oi kyllä suu jauhaa. Toissijainen on terveys, pyh ketä kiinnostaa----> läskit mättää niin pitkään kun pystyy ja ihmiskeho sietää uskomatonta kidutusta. Sit joku päivä sattuu ja lääkäri-setä sanoo et ei ei ei pillerit kouraan ja himaan. Vapaaehtoisesti sairaaksi syövät, juovat kyllä pitäs heittää julkisen terveydenhuollon jonoista hevon v...un.
Sunkaan hyvinvointi ei taida olla ihan kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista kyllä, että miksi levitteeksi on valikoitunut juuri rasva. Paitsi, niin, onhan jossain päin maailmaa yleisempää käyttää juuri esim. Hummusta
Aika monessa maassa on oliiviöljy. Jossain myös erilaisia laardeja sivellään.. niin, on aika yleistä, että rasva ja makea maistuu suussa hyvältä.
Mä laitan leivän päälle kunnolla sulatejuustoa, kinkkua ja majoneesia. Kyllä maistuu, njam, maiskis ja mumsmums.
Ei ole mikään pakko. Monessa maassa kastetaan öljyyn tai laitetaan hilloa tai vaikka nutellaa. Luultavasti ainoa tarkoitus on, että tulee parempi maku ja ei niin kuivaa.
Itse laitan hyvälaatuista oliiviöljyä leivän päälle. On paljon parempaa ja terveellisempää. Ruisleivällä tuntui aluksi oudolta, mutta tottui kyllä nopeasti.