Mitkä koirarodut OSAAVAT automaattisesti käydä ulkona
Pissalla ja kakalla?
Luettele tähän, minkä rotuisia koiria olet tavannut monta, mutta yksikään ei ole pissannut sisälle.
Minkä rotuiset käyttäytyvät kauniisti myös kauniisti kaikissa tilanteissa iahnautomaattisesti?
Entä mitkä ovat olleet pahimmat sisälle pissaajat
P.S. Älkää täyttäkö ketjua koirankoulutuksesta, vaan tarkoitus on tutkia kokemuksia, yleistyksiä ja mielikuvia roduista.
Kommentit (45)
Sitäpaitsi koira pitää VIEDÄ ulos. Ainakaan kerrostalossa ei yksikään koira voi mennä ulos ilman ihmistä. Saisiko se muka oven auki käytävään, ja sitten vielä ulko-oven, juoksisi sitten yksin jonnekin kakka paikalle ja palaisi takaisin itsekseen? Hyvässä lykyssä käyttäisi vielä hissiäkin?
Vain omakotitalossa, missä on edes kohtuukokoinen piha, koira voi käydä ulkona tarpeillaan itsekseen, jos ovi on auki tai jos sillä on oma luukku, mistä mennä ulos ja sisään. Ja jos se on sellainen, että pysyy omassa pihassa. Ja sekin on sille ensin opetettava.
No, taidat kirjoittaa vain hupimielessä. Eli tarkoituksesi on herättää närkästystä, jota ihmiset tuntevat siitä, että kerrostaloasuntoihin otetaan suuria koiria eikä edes opeteta niitä kunnolla. Kyllähän sinä sen tiedät, että suuri koira tarvitsee suuret tilat ja osaavan kouluttajan.
Olen harkitsemassa myös koiraa perheeseemme. Olen ainoam joka sitä haluaa, MUTTA olen varma, midenkin siitä lopulta tykkäävän. Koiran pitää olla isohko 30 kg +. Se ei saa hyppiä, eikä pitää ääntä ja olla tosiaan sisäsiisti rotu. Mikä olisi hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi osata itse kerätä kakat pihalta myös. Rotusuosituksia siis haen. En osaa kouluttaa, niin pitää olla rotu, joka osaa toimia automaattisesti oikein.
Ei elävää koiraa sinulle. Koira on aina omistajansa kuva ja jos et osaa kouluttaa ei sinulle koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Olen harkitsemassa myös koiraa perheeseemme. Olen ainoam joka sitä haluaa, MUTTA olen varma, midenkin siitä lopulta tykkäävän. Koiran pitää olla isohko 30 kg +. Se ei saa hyppiä, eikä pitää ääntä ja olla tosiaan sisäsiisti rotu. Mikä olisi hyvä?
Temupaketin noutaja.
Jonkinlainen koe ja soveltuvuustesti pitäisi järjestää pakollisiksi ihmisille, jotka harkitsevat lemmikin hankkimista. Jos sitä ei läpäise, niin annetaan automaattinen kielto eläinten pitämiselle.
Käsittämätöntä, että perustiedot ja ymmärrys eläinten pitämisestä on aloittajan tasolla.
Teetin koiralle oman avaimen, hukkasi sen heti. Palautin koiran viallisena kasvattajalle.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen koe ja soveltuvuustesti pitäisi järjestää pakollisiksi ihmisille, jotka harkitsevat lemmikin hankkimista. Jos sitä ei läpäise, niin annetaan automaattinen kielto eläinten pitämiselle.
Käsittämätöntä, että perustiedot ja ymmärrys eläinten pitämisestä on aloittajan tasolla.
Samaa mieltä!
ap
Aloittaja luulee olevansa kovinkin vitsikäs kopioimalla minun (tyhmäksi luulemaansa) hyppimis-aloitusta.
Totuus on kuitenkin selkeästi se, että useimmat isojen koirarotuen edustajat ovat täysin sisäsiistejä jo luovutusikäisenä, kun taas pikkukoirilla ei ole tavatonta, että vielä yli puolivuotiaskin tekee asiansa sisälle.
Lisäksi, en tiedä yhtään isoa rotua, jossa aikuinen koira kusisi sisälle, mutta pienissä roduissa tätäkin tapahtuu.
Ja jos nyt yleistetään, niin kääpiörotuiset urokset merkkailevat ihan järestään sisälle.
-Ja ei. Ei se koulutus ihan kaikkea selitä, jotain tekemistä on koiran rakenteella ja rotuominaisuuksillakin.
Meillä on perhoskoira, joka käy sisällä vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja luulee olevansa kovinkin vitsikäs kopioimalla minun (tyhmäksi luulemaansa) hyppimis-aloitusta.
Totuus on kuitenkin selkeästi se, että useimmat isojen koirarotuen edustajat ovat täysin sisäsiistejä jo luovutusikäisenä, kun taas pikkukoirilla ei ole tavatonta, että vielä yli puolivuotiaskin tekee asiansa sisälle.
Lisäksi, en tiedä yhtään isoa rotua, jossa aikuinen koira kusisi sisälle, mutta pienissä roduissa tätäkin tapahtuu.
Ja jos nyt yleistetään, niin kääpiörotuiset urokset merkkailevat ihan järestään sisälle.
-Ja ei. Ei se koulutus ihan kaikkea selitä, jotain tekemistä on koiran rakenteella ja rotuominaisuuksillakin.
TÄMÄ! Hyvin suolattu! Vuosikymmenten koirakokemuksella allekirjoitan täysin.
P.s. Ap on itseään täynnä oleva idiootti.
Rodusta riippumatta, sellainen koira joka on ollut pentuna ulkotarhassa, oppii paremmin sisäsiistiksi.
Meille tuli käyttälinjainen beagle, joka oli pentuna ulkotarhassa, vältteli sisälle asiointia heti kotiuduttuaan. Ei kakannut kertaakaan sisälle, pari vahinkopissaa tuli.
Sisäsiisti tossutohveli ukkeli, käy ulkona kusella ihan ite.
Perheemme etsii koirarotua, joka maksaa omat ruoka- ja eläinlääkärikulunsa sekä tuo myös jotain yhteiseen pöytään. Vain asialliset kommentit. Kiitos.
Ostin koiralleni kiväärin nyt se hulmi ampuu kaikkia liikkuvaa jopa Posti-autoa.
Ap, tuo ei ole enää tervettä. Montako aloitusta meinaat tehdä samasta aiheesta? Unohda jo ne koirat ja hoida itsesi kuntoon.
Kissa osaa tehdä tarpeensa 2 viikon ikäisenä hiekkalaatikkoon. Tähän ei koira ikinä kykene.
Vierailija kirjoitti:
Kissa osaa tehdä tarpeensa 2 viikon ikäisenä hiekkalaatikkoon. Tähän ei koira ikinä kykene.
Tämä tapahtuu itsestään. Meillä pennut pissasivat pahvilaatikon yhteen nurkkaan ennen kuin ne päästettiin ulos laatikosta 10 päivän ikäisinä. Ja olivat sisäsiistejä heti kun laitettiin hiekkalaatikkoon ensimmäinen kerran. Kaikki pennut pissasivat hiekkaan minuutin kuluttua siitä kun ne siihen nostettiin laatikosta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä keksit näitä "totuuksiasi"? Mikään pentu ei ole sisäsiisti luovutusikäisenä. Isolla koiralla on vaan isommat pissat, se onkin sitten kunnon lammikko jo pentuna.
Portugalin lauhdevesikoira sekä italian hulevesikoira ovat sellaisia rotuja. Ne myös huuhtelevat pissakakkansa itse - ihan automaattisesti. Joskus automaatti saattaa rikkoontua ja vesivahingon vaara on ilmeinen, jos sinulla ei ole lattiakaivoa joka huoneessa. Vaatii säännöllistä huoltoa.