Potilastietoja ei saa katsoa
Jännä homma kun tästä ei saa keskustella.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011891485.html
"Tuomittu joutuu maksamaan lukuisille uhreille kärsimyskorvauksia, jotka olivat yksittäisen uhrilta osalta tyypillisesti viidensadan euron luokkaa. Lisäksi naisen on korvattava runsaasti asianosaisten oikeudenkäyntikuluja.
Siten hänelle koituu maksettavaa yhteensä kymmeniätuhansia euroja."
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö nyt jokaisessa työpaikassa ja koulussa ottaa tämä asia esille, jos tätä tapahtuu usein, eikä hoitajat tiedä ettei niitä tietoja saa katsella? Minä olen tiennyt vaikka en ole hoitaja.
Luulen, että kaikki kyllä tietävät, mutta uteliaisuus vie voiton. Kuvitellaan, että enhän juuri minä voi jäädä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi motiivia tirkistellä. Olettaa hyötyvänsä jotain niistä tiedoista tai sitten on sairaalloisen utelias ja haluaa kertoa lukemaansa eteenpäin ja siten kokee olevansa mielenkiintoinen ihminen muiden silmissä, nostaa egoa.
Kamalaa minkälaisia lapsia tuolla viilettää aikuisen vartaloihin naamioituneina työskentelemässä luottamustehtävissä. Hyi. Ja nämä tulevat vielä lisääntymään iPadin ja somen kasvattamien lapsosten kasvaessa ulkoisesti.
Eikö järjestelmästä voisi lähteä ilmoitus henkilön sähköpostiin aina kun joku avaa hänen tietonsa?
Kuvittelisi ettei sellaista olisi edes vaikea toteuttaa.
Sellaista systeemiä piti kirjoittamani.
Vierailija kirjoitti:
Eikö järjestelmästä voisi lähteä ilmoitus henkilön sähköpostiin aina kun joku avaa hänen tietonsa?
Voisi varmasti jos siihen olisi rahaa tai rahaa siihen haluttaisiin käyttää. Yleisesti tuskin halutaan.
Tämä ei mene perille vaikka on jatkuvasti juttuja jotka ovat menneet tuomioon saakka.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä, aiheettomia ilmoituksia vain satelisi ihmisten sähköpostiin kun lääkäri tai hoitaja käy tarpeen vuoksi siellä. Ei urkinta sillä lopu että spämmätään ihmisten sähköpostit tukkoon.
Verotietojen urkkiminen saatava yhtä tuomittavaksi. Ei kuulu paskan vertaa jollekin naapurin Penalle meidän taloustiedot.