Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteherkkä naapuri

Vierailija
20.03.2026 |

Naapuri on hajusteherkkä. Valittaa, kun talosaunassa haisee sampoot ja suihkuaineet. Saa kuulemma päänsärkyä, aivosumua ja huonoa oloa. Toivoisi, että muut saunan käyttäjät huomioisivat hänet. Käytännössä siis muut käyttäisivät hajusteettomia tuotteita. Häntä on yksi. Naapureita monta. Kaikkien muiden pitäisi siis vaihtaa pesuaineet hajuttomiin. Se ei kuulemm  ole vaihtoehto, että hän ei kävisi saunassa. Hän kun rakastaa saunoa. 

Mitä sanoo foorumi? Miten edetään asiassa?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hajusteherkkä, tykkään itse käyttää tuoksuvia vartalonpesuaineita ja hiustuotteita. Mutta hyi hemmetti, kun naapuri on käynyt pyykkituvassa, niin koko rapppukäytävä haisee pesuaineelle/huuhteluaineelle. Jotkut käyttävät todella voimakkaita hajusteita ja aivan liikaa eikä varmasti itse enää haista sitä, kun ovat tottuneet. 

Raja se on siinäkin, miten paljon sitä hajua pitää levitellä. 

Vierailija
22/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tässä taloyhtiössä on kiinnitetty huomiota tuoksuttomuuteen. Haluamme, että kaikki säilyvät terveinä ja voivat käyttää yhteisiä tiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa siltä, että teidän taloyhtiössänne saattaa olla ongelmaa ilmanvaihdon kanssa. Normaalisti hajusteet eivät jää leijumaan ilmaan.

Vierailija
24/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuulostaa siltä, että teidän taloyhtiössänne saattaa olla ongelmaa ilmanvaihdon kanssa. Normaalisti hajusteet eivät jää leijumaan ilmaan.

Enpä usko syyn olevan ilmanvaihdossa, kun ulkona olevat pyykitkin hänen nenäänsä haisevat niin kuin tuolla ylempänä mainitsen

Vierailija
25/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ottaa uudestaan puheeksi sen, että ottaa ensimmäisen saunavuoron. Sauna lämpiää kerran pari viikossa. Tai saunoo muuna päivänä kuin me muut, mutta sopii siitä huoltoyhtiön ja isännöitsijän kanssa. En tiedä, onko mahdollista. Hän on kyllä uhriutujien uhriutuja, että voipi olla vaikeaa hänelle.

Toisaalta ihmettelen, miten hän pystyy käymään monenlaisissa tapahtumissa, joissa on paljon ihmisiä. Kyllähän niissäkin hajusteita käyttäviä ihmisiä on paljon. En ole kysynyt.

Hankalimmassa asemassa olen oikeastaan minä ja perheeni, koska meidän vuoro on häntä ennen. Meillä käytetään ihan tavallisia Family Freshiä ja Xz:aa, jotka eivät ole voimakastuoksuisia

Vierailija
26/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako sille yhtään siimaa. Pahenee vaan. Kokemusta on vastaavasta henkilöstä. Se meni aivan mahdottomaksi. Milloin haisi hississä, milloin rappukäytävässä. Huomautteli jopa naapuruston vieraille. Piti luentoja voinnistaan. Onneksi muutti pois

Vierailija
27/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on vaikeita  ihmisiä. Vahva veikkaus, että haluaa käyttää valtaa. Sillä mikään herkkyys ole. Kuvittelee. Naapuruston pirttihirmu. Menköön uimahalliin saunoon

Vierailija
28/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tommonen yhdessä harrastusryhmässä. Jotkut sitä jaksaa huomioida, mä en. Käytän niitä aineita mitä käytän. Oli kans jotain, että kun pukkarissa tuoksuu liikaa, kun dödöt ja suihkugeelit. Kellään ei oikeasti ole mitään voimakashajuista, silti valittaa. Osa ruvennut käymään kotonaan suihkussa tän valittajan takia. Mä en tajua, miks valittaja ei käy kotonaan

Vierailija
29/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteherkkyys pitää huomioida. Ei hän sille voi mitään.

Koko kerrostalon pitäisi ryhtyä tuoksuttomaksi yhden ihmisen takia, älä nyt naurata.

Vierailija
30/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteisö, sellane kaveriporukka. Kaks ei polta tupakkaa. Ovat aina valittamassa, ku poltetaan liian lähellä niitä.

Vierailija
31/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisaalta ihmettelen, miten hän pystyy käymään monenlaisissa tapahtumissa, joissa on paljon ihmisiä."

Ap. Oletpa varsinainen kyylääjä. Lopetapa tuommoinen!

Vierailija
32/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tommonen yhdessä harrastusryhmässä. Jotkut sitä jaksaa huomioida, mä en. Käytän niitä aineita mitä käytän. Oli kans jotain, että kun pukkarissa tuoksuu liikaa, kun dödöt ja suihkugeelit. Kellään ei oikeasti ole mitään voimakashajuista, silti valittaa. Osa ruvennut käymään kotonaan suihkussa tän valittajan takia. Mä en tajua, miks valittaja ei käy kotonaan

Sä et huomaa, kun olet tottunut. Itse en ole hajusteherkkä, mutta en silti käytä. Huomaan voimakkaat hajut silloin, kun monet ei huomaa. Kyse on täysin tottumuksesta.

Vierailija
33/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toisaalta ihmettelen, miten hän pystyy käymään monenlaisissa tapahtumissa, joissa on paljon ihmisiä."

Ap. Oletpa varsinainen kyylääjä. Lopetapa tuommoinen!

En kyylää. Hän ihan itse kertoo. Sulla on tyhmät jutut.

Ap

Vierailija
34/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin terveen nenän ja hajuaistin omaavalle ne pesuaineiden tuoksut on vahvoja, liian vahvoja. Se joka käyttää kaikkia mahdollisia hajusteita (pyykinpesuaine, huuhteluaine, shampoo, hoitoaine, hiuslakka, parfyymi, voiteet, huonetuoksut, pesuaineet, saippuat ym), on turruttanut hajuaistinsa eikä tajua ollenkaan kuinka järkyttävä se lemu on joka hänestä lähtee. Se ei ole ihana vieno tuoksu terveelle nenälle vaan kuin nyrkinisku kasvoihin kun tulet viiden metrin päähän. 

Vierailija
35/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hajusteherkkä, mutta pesutuvilla on järkyttävä löyhkä, kun koneissa käytetään erilaisia hajusteita sisältäviä huuhteluaineita ja pesuaineita. Pitää ensin pestä tyhjät koneelliset ennen kuin voin pestä omat tekstiilit. En halua sitä löyhkäkimaraa kotiini.

Vierailija
36/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteherkkyys pitää huomioida. Ei hän sille voi mitään.

Koko kerrostalon pitäisi ryhtyä tuoksuttomaksi yhden ihmisen takia, älä nyt naurata.

Tämä on pieni kerrostaloyhtiö, mutta kumminkin. Muutama perhe ja tämä yksin asuva hajusteherkkä. 

Ap

Vierailija
37/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kyylää. Hän ihan itse kertoo. Sulla on tyhmät jutut. Ap"

Sulla on vielä tyhmemmät jutut. Turhaan valitat täällä. Ei palstalaiset voi tehdä mitään millekään asialle. 

Vierailija
38/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalin terveen nenän ja hajuaistin omaavalle ne pesuaineiden tuoksut on vahvoja, liian vahvoja. Se joka käyttää kaikkia mahdollisia hajusteita (pyykinpesuaine, huuhteluaine, shampoo, hoitoaine, hiuslakka, parfyymi, voiteet, huonetuoksut, pesuaineet, saippuat ym), on turruttanut hajuaistinsa eikä tajua ollenkaan kuinka järkyttävä se lemu on joka hänestä lähtee. Se ei ole ihana vieno tuoksu terveelle nenälle vaan kuin nyrkinisku kasvoihin kun tulet viiden metrin päähän. 

Luitko aloitusta? Kyseessä on saunatilat. Tiloissa peseydytään. Ei käytetä kuin sampoota ja suihkuainetta. 

Vierailija
39/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on voi voi. Hajusteherkät ym vaikeat ja hankalat ihmiset säätää itse sitä omaa elämäänsä heille sopivaksi eikä ala muita määräilemään ja vaatimaan asiaa x ja y. 

Vierailija
40/65 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En kyylää. Hän ihan itse kertoo. Sulla on tyhmät jutut. Ap"

Sulla on vielä tyhmemmät jutut. Turhaan valitat täällä. Ei palstalaiset voi tehdä mitään millekään asialle. 

Missä kohtaa valitan? Osaatko lukea? Tulin kysymään mielipiteitä ulkopuolisilta, joilla ei ole mitään kosketuspintaa ko ihmisiin. Ulkopuolista näkemystä. Tämä naapuri on valittaja. Mee muualle, kun et tuo keskusteluun mitään eteenpäin vievää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi