Tuleeko teillekin siivousinto näin keväisin? 🧹🧼
Eilen siivosin kaksi kaappia, vein tekstiilijätettä kierrätykseen, puhdistin kaikki talvikengät yms.
Kommentit (33)
Menee nopeasti ohikin, pääsiäiseen voi saattaa nyt olla aikaa.
Eikö vuoden ympäri pitäisi siivota? Vai onko kämppäsi paskainen aina paitsi keväällä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö vuoden ympäri pitäisi siivota? Vai onko kämppäsi paskainen aina paitsi keväällä?
No joo, kieltämättä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin siivotaan joka viikko mutta nyt tehdään ns. suursiivousta, ei esimerkiksi ikkunoita viikottain pestä. Ja talvivaatteita siirretään säilöön vain kerran vuodessa.
Ikkunat pitäisi pestä ja kevätvaatteet ottaa esille.
Ei. Kevät lamaannuttaa, menee vähätkin energiat.
Kaappien siivous ainakin kannattaa jättää loppukesään ja alkusyksyyn koska ilmassa on nyt paljon pölyä ja siitepölyaikakin on ihan käsillä ja sitä kulkeutuu joka paikkaan. Olen järjestänyt yhteen vaatekaappiin hyllyn johon kokoan vaatteita joita en ole pitänyt ja silloin tällöin käyn tätä kasaa läpi ja heitän pois ne vaatteet jotka ovat lojuneet siellä jo kauan ja joita tuskin tulen enää pitämään. Toiseen tällaiseen poistokasaan kerään muut käytöstä poistetut tekstiilit kuten lakanat ja pyyhkeet ja käytän näitä tekstiilejä sitten joskus esimerkiksi parvekkeen lattian pyyhkimiseen tai muuhun siivoukseen ja heitän käytön jälkeen pois. Ikkunan pesua inhoan, mutta puhtaat ikkunat vaikuttavat koko kodin siistiin ilmeeseen joten ne pyrin pitämään puhtaina.
No talvivaatteet kohta laitan pois, eli villapaidat ja toppahousut. Kesäkenkiä voi ruveta katseleen. Muuten en tee suursiivousta. Ikkunat pesen vasta kesemmällä kun kadut on lakaistu. Turha näin keväällä pestä ikkunoita.
En todellakaan ole innostunut, mutta teen perinteisen talvikauden takkien ja kenkien huollon kesän ajaksi. Järjestän laatikoitani ja hyllyjäni pitkin vuotta, koska vaatteita voi kierrättää ympäri vuoden. Keväällä menen ulos, nautin luonnosta ja olen siitä innoissani.
En juuri siivoile, myttään talvivaatteet kaapin perälle. Kevät ei herätä siivousintoa kuten ei mikään mukaan vuodenaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin siivotaan joka viikko mutta nyt tehdään ns. suursiivousta, ei esimerkiksi ikkunoita viikottain pestä. Ja talvivaatteita siirretään säilöön vain kerran vuodessa.
Siivoatte vain joka viikko? Hyi helv voin kuvitella kuinka likaista teillä on.
Vanhoista vaatteista olen hankkiutunut eroon sekä viime maaliskuussa että nyt.
Juu mutta vielä en ole päässyt vaatteisiin asti. Keittiön kaapit siivotaan myös ja kyllä ikkunat pestään. Viime viikolla maalasin makuuhuoneen greigestä tumman siniseksi. Uusi sängynpääty ja päiväpeitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoatte vain joka viikko? Hyi helv voin kuvitella kuinka likaista teillä on.
Riippuu miten sotkuisesti elää ja kuinka iso perhe. Kun on perussiisti ja tavarat paikoillaan, ei tarvi koko ajan siivota. Itse imuroin ehkä kerran kuukaudessa. T. N66 v
Mulla kuuluu kevättalven ekstrasiivouksiin ison kulmanahkasohvan pesu ja käsittely nahanhoitoaineella, sen tein eilen. Terassin olen jo siivonnut talven jäljiltä ja tekisi kovasti mieli pestä ikkunat ja terassilasit, mutta yritän malttaa siihen että pahin siitepölykausi menee ensin ohi.
Tulee. Se toinen kerta vuodessa tulee Joulun alla.
Ei. Oli vuodenaika mikä tahansa, niin siivoaminen on yksi vähemmän kiinnostavista asioista.
Usein. Jo siivottukin, vaatehuone, kylpyhuone, ikkunat pesty.