Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän työtä on aktiivinen piilotyöharavointi ja avoinien hakemusten tekeminen EI sohvalla makoilu ja jouten olo

Vierailija
19.03.2026 |

oma aktiivisus avain asemassa työn vastaan ottamisessa ei niitä töitä tulla kotisohvalle tarjoaman myös timanttiseen kuntoon hiottu cvee kaiken a ja o

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret itsekkäitä nyyh! Minulle lisää etuuksia ja eläkkeitä!

Vierailija
22/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että välimerkkien käyttö ei maksa mitään? 

Vierailija
24/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jotakin uutta. Osaatko puhua muuta kuin työttömistä?

Vierailija
25/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet ollut työelämässä? Minä olen ollut 30 vuotta ja olen edelleen. Tänä aikana elättänyt ja kouluttanut verorahoillani nuorempaa sukupolvea. Nyt tämä kus*ipäisen itsekäs nuorempi sukupolvi on sitä mieltä, että eivät halua maksaa minun tulevia eläkkeitä.

Jos jään nyt työttömäksi, niin varmasti makoilen sohvalla. Nyt on minun vuoroni olla elätettävänä.

Ei kukaan ole sanonut että eläkkeitä ei makseta, mutta täytyyhän sinunkin olla sen verran realisti että nykyinen järjestelmä on ihan mahdoton. Valtio velkaantuu ennätystahtia, töitä ei ole riittävästi, eläköityvää sukupolvea on enemmän kuin työikäisiä jne. Meillä eläkeikä on n. 70 vuotta jos nyt tullaan ikinä eläkkeelle edes pääsemään. Eläkepommista on puhuttu jo pitkään ja nyt se on sitten räjähtämässä täysin käsiin ja jotain on tehtävä.

Vierailija
26/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro jotakin uutta. Osaatko puhua muuta kuin työttömistä?

Ei se tajua ja pää mennyt sekaisin 10 vuotta sitten tästä palstasta Ressukka ei edes tajua että on netissä ja kaikenpäälle anonyyminä mikä onkin helppo tapa aukoa päätään 

Vierailija
27/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistappa huilu. Jos työttömyys kohdallesi sattuu, olen sata varma että et täällä pullistele. Kyselet tukien perään. Nyt pullistelet ja arvotat työttömiä punto. Se on espanjaa ja tarkoittaa piste

Vierailija
28/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh,

Ap:lla ei näytä olevan tämän päivän käsitystä millaiset ihmiset tällä hetkellä pääsee avoimiin työpaikkoihin. 

Se että työttömyyttä on jo takana useimmilla työttömillä jonkun verran, tiputtaa varsin nopeasti hakuprosessissa. Rekrytoijat pelkäävät kuin spitaalisia työttömiä joilla on aukkoja cv:ssä ja tällä hetkellä karenssin pelko on niin suuri nykyisellä työttömyyspolitiikalla että itsensä sivistämisestä rangaistaan. 

Olen kuullut että nykyään ammatillisessa koulutuksessakaan ei valmistu "osaajia" kun opiskelijat käy etäluennot väsyneen maikkansa kanssa läpi ja työharjoitteluissa "opitaan" (kuka tai mikä on pätevä opettamaan siellä nuorta- eli saa niitä firman huonoimpia hanttihommia jos niitäkään tehdä) numerot ladotaan kolmen vuoden ajan todistukseen ja Osaaja ammattiopistosta kohti avointa maailmaa. 

Tässä että työttömiä pidetään tosiaan siellä SOFFALLA poliittisin päätöksin on vain tämän sekaisin olevan hallituksen oivallus. Nimenomaan työttömyysaika pitää voida käyttää osaamisen päivittämiseen ja itsensä kehittämiseen virallisesti sallittuna. Vapaaehtoistyökin on jo varma karenssin uhka- ellei peräti yrittäjäksi leivota omien harrastusten pohjalta jolloin työttömyyskorvaukset loppuu toistaiseksi siihen päivään kunnes toisin todistaa.

Näin typerää työttömyyspolitiikka kun on tehty ei lopputulos voi olla kuin tämä: Euroopan korkein työttömyys. Meillä (oma rälssimme) on hyvä hallitusohjelma!

Vierailija
29/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten olin kotisohvalla kun nykyinen työnantaja soitti ja sanoi, että tule töihin.

Vierailija
30/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman onnellisimpien aktiviteettien joukkoon kuuluu työttömistä itkemimen noin 90% päivää koko vuodesta 

Vierailija
31/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muuten olin kotisohvalla kun nykyinen työnantaja soitti ja sanoi, että tule töihin.

Minä myös. Työnantaja oli jo esittänyt minulle työsopimusta -unohtanut mainita minulle. Makailin sohvalla, kun tuli viesti, että kai tää käy?

Vierailija
32/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän velvollisuus on lihoa, maata sohvan pohjalla ja haukkua hallitus minkä ehtii.

Näin vain Kela-Suomessa.

Vierailija
33/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän velvollisuus on lihoa, maata sohvan pohjalla ja haukkua hallitus minkä ehtii.

Näin vain Kela-Suomessa.

Muualla maailmassa, missä Kela ei elätä laiskureita, joudutaan etsimään työtä tosissaan. Tai yrittämään. Osatyökin kelpaa mainiosti, mikä Suomessa lähes mahdotonta. 

Koska Kelasta saa enemmän.

Vierailija
34/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet ollut työelämässä? Minä olen ollut 30 vuotta ja olen edelleen. Tänä aikana elättänyt ja kouluttanut verorahoillani nuorempaa sukupolvea. Nyt tämä kus*ipäisen itsekäs nuorempi sukupolvi on sitä mieltä, että eivät halua maksaa minun tulevia eläkkeitä.

Jos jään nyt työttömäksi, niin varmasti makoilen sohvalla. Nyt on minun vuoroni olla elätettävänä.

Ei kukaan ole sanonut että eläkkeitä ei makseta, mutta täytyyhän sinunkin olla sen verran realisti että nykyinen järjestelmä on ihan mahdoton. Valtio velkaantuu ennätystahtia, töitä ei ole riittävästi, eläköityvää sukupolvea on enemmän kuin työikäisiä jne. Meillä eläkeikä on n. 70 vuotta jos nyt tullaan ikinä eläkkeelle edes pääsemään. Eläkepommista on puhuttu jo pitkään ja nyt se on sitten räjähtämässä täysin käsiin ja jotain on tehtävä.

Öööh, 

ei se työeläkeiän ylös hilaaminen mitään pelasta- niin pitkään kun itse kertymän muodostuminen pysyy näin pyramidihuijauksena kun se nyt on. Väestörakenteen muuttuessa eläkekassat maksaa entistä enemmän ulos rahaa suhteessa sisään tulevaan.

Etko tiedä mikä IKÄRASISMI on SUOMESSA? Se että määräaikaistamisesta tuli uusi normi tarkoittaa tulevaisuudessa että suurella todennäköisyydellä kun 55v alkaa häämöttää mittarissa niin uutta työsopimusta ei vain enää tule joten niin oleppa siinä 8-15 vuotta perustuella Kelassa joka tippuu jos on omaisuutta ja omistusasuntoon ei saa asumistukea vaikka perustuki ei riittäisi kuluihin. Luonnollisesti palkkakin junnaa paikallaan koska jokainen uusi määräaika on samalla palkalla. 

Eläkejärjestelmä pitää päivittää että palkansaajalla tulisi olla mahdollisuus korottaa tai laskea omaa prosenttiaan mitä maksaa sisään. Sitten hyväpalkkaisia ei kyrsisi maksaa minimiään jotta nollasopparia koko ikänsä tehnyt siivoaja saa sen pari satasta kertymää takuueläkkeen päälle.

Vierailija
35/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.............,,,,,,,,:::::::"""""""""";;;;;;;;;;;;        ----------------- ??????????????!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!  ota siitä pilkkupoliisi, kelpaako, vai laitanko lisää?

Vierailija
36/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, me ei haluta enää olla oligarkkien lypsylehmiä.

Nyt vedetään lonkkaa kunnes koko paska kaatuu.

ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.

Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.

Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.

Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.

Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.

Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.

jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.

Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.

Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille.

Vierailija
37/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelet "mee töihin" vaikka omien puheidesi mukaan ovat jo töissä....

Koeta nyt jo päättää

Vierailija
38/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista tuo kun joku seuraavan kerran ehdottaa työttömiä orjatyöhön mummojen pilluja pyyhkimään...

Vierailija
39/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.............,,,,,,,,:::::::"""""""""";;;;;;;;;;;;        ----------------- ??????????????!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!  ota siitä pilkkupoliisi, kelpaako, vai laitanko lisää?

Ei se ole pilkkupoliisi vaan tunnettu palstahullu Kielioppinatsi !

Vierailija
40/54 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saa olla sohvalla? Klo? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan