Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko anteeksi tätä...jos mies muuttuu.

Vierailija
05.05.2007 |

Hei vaan!

Itselläni oli samanlainen tilanne lähes 10 vuoden ajan. Avomieheni joi, oli väkivaltainen, teki toitä silloin kun huvitti ja tuhlasi kaikki rahansa alkoholiin - eikä koskaan ottanut teoistaan mitään vastuuta. Vastuu talosta, rahoista (omistani) jäi kaikki minulle. Tapasin onneksi lopulta ihanan miehen, joka jaksoi tukea minua ja odottaa kun yritin päästä eroon ex-avomiehestäni. Olin yrittänyt jo monta vuotta, mutta aina uhkauksien, väkivallan ja tuen puutteen takia ne ajatukset jotenkin jäivät taka-alalle.. Ja ihan senkin takia että avomieheni kieltäytyi muuttamasta ulos asunnostani, eikä minulla ollut rahaa maksaa hotellia/toista asuntoa jne.

Tilanne päättyi melkein 10 v yhteiselämän jälkeen siihen, että tukevasti juopunut avomieheni piinasi minua vuorokauden ajan kotonani puukon kanssa, uhkasi tappaa, hakkasi jne. Pääsin onneksi lopulta karkuun ja soitin poliisit paikalle. Laittoivat hänet putkaan ja sieltä oikeudenkäyntiä dottamaan vankilaan, jossa hän tappoi itsensä. Ja sitä en jaksanut kauaa surra! Jouduin hänen takiaan valtaviin velkoihin, joita makselen vieläkin,mutta tiedätko mitä? Olen kiitollinen siitä, että olen vielä hengissä. Kukaan ei ole sen arvoinen mitä jouduin kokemaan.

Nykyisin olen naimissa ja minulla on 8 kk vanha ihana poika. Menetettyä aikaa ei saa takaisin. Lähde heti pois lapsiesi kanssa, mene turvakotiin tms. Hae itsellesi apua! Tiedän kuinka vaikeaa se voi olla, mutta asioiden ei tarvitse todellakaan mennä niin pitkälle kuin esimerkiksi omalla kohdallani..

Tsemppiä ja rauhaa elämääsi toivottaa samaa kokenut

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin toivottavasti älyää soittaa poliisit tai jonkun sukulaisen tms. apuun ennen kuin pakkaa tavaransa ja lähtee lapsineen.

Vierailija
2/33 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvanut tuollaisessa perheessä, enkä anna koskaan äidilleni anteeksi, ettei lähtenyt. Lapsen ei pidä kasvaa tuollaisessa paikassa. Hyvät hetket siinä välissä eivät merkitse mitään niiden pahojen rinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vaan kärsivät ja saavat trumoja ikuisiksi ajoiksi.

T. Alkoholisti perheen lapsi

Vierailija
4/33 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan juuri lähipiirissä tapausta (kyseessä vahemmat ihmiset) jossa alkoholistin vaimo yrittää kerätä rohkeutta lähteä. Hän samoin kuin koko lähipiiri miettii koko ajan alkoholistiraukan kohtaloa- mutta sitä että vaimon pitäisi välittömästi pelastaa itsensä ei tullut kenellekään mieleen. Kaikki kyllä toteavat että on raskasta , mutta kukaan ei meinaa ymmärtää että alkoholisti tuhoaa nimenomaan vaimonsa- jos tämä ei älyä lähteä. Sillehän ei kukaan voi mitään tehdä jos alkoholisti tuhoaa itse itsensä. (häntä on yritetty auttaa vuosia)

Olen aktiivisesti koettanut saada lähipiirin ymmärtämään että heidän tulisi auttaa vaimoa uskomaan sen verran omaan arvonsa että lähtisi; hänellä kun on aikuiset lapset, lapsenlapset ja koko omakin elämä.

Ihmisten asenteet ovat vaan niin kummallisia; ja alkoholistin vaimon todellisuudentaju on erittäin heikko- ap;n teksti on siitä hyvä osoitus; oma arvo on kadonnut kauan sitten. Se kuuluu taudin kuvaan ja silloin tarvittaisiin juuri niitä kannustajia- joita onneksi tässäkin ketjussa suurin osa on. Ihmettelen syvästi noita pilkkaajia ja tyhmistelijöitä :(((

Voimia ja rohkeutta ap:lle ja kaltaisilleen.

Vierailija
5/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alkoholin kanssa lätrännyt jo pidempään. Siihen on n.5 kertaa liittynyt haukkumista (esim haukkuu Saatanan vaimoksi, luuseriksi, huoraksi...) sekä niin ankaraa väkivaltaa, että todella näkyviä jälkiä joka puolella kehoa.

Selvinpäin suht normaali ja rakastava, muttei koskaan pyydä anteeksi, ilman, että sanoo: " Jos et olisi tehnyt näin tai sanonut näin, ei minun olisi tarvinnut hakata" .

Jatkuvasti lupaa lopettaa alkoholin käytön, ja muuttaa käytöstään. Mutta aina parin juomattoman päivän jälkeen pyytää lupaa ostaa kaljaa.

Perheterapiaankin olisi valmis, muttei ole saanut aikaiseksi, tai viitsinyt sitä selvittää.

Haluaa itsekin muuttua, mutta uskallanko luottaa, että muutos voi tapahtua?

Itse olen täysin rahaton, ja veloissa, joten mulla ei ole varaa edes vuokra-asuntoon kahden tyttöni kanssa. Eli en oikein voi muuttaakaan...

Mitä teen???

Vierailija
6/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luepa itse oma tekstisi ja mieti sitten kuulostaako normaalille!

Ei tuollainen mies IKINÄ muutu!

nyt äkkiä lapset kainaloon ja pois tuolta! Haluatko oikeasti näyttää lapsillesi tuollaista perhe-elämää??

Vierailija
7/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä tuolla tavalla voi jatkaakaan!

Jos mies on monet kerrat luvannut lopettaa juomisen, eikä ole lopettanut, niin eikö se jo kerro sinulle, ettei hän sitä seuraavallakaan kertaa lopeta? Miehesi tarvitsee apua (AA) ja sinä tarvitset siksi aikaa tyttärillesi ja itsellesi jonkin toisen kodin. Ota yhteyttä sossuun, ja kerro tilanteestasi.

JOS miehesi joskus todella lopettaisi juomisen (ja haukkumisen, ja hakkaamisen...) niin silloin voisit taas ehkä harkita yhteenmuuttoa, kun näkisit, että hän on oikeasti muuttunut. Oletan nyt, että miehesi huorittelee ja hakkaa sinua vain humalassa? Vai hakkaako myös selvin päin? Joka tapauksessa hanki apua, muuta pois, jo tyttäriesi takia!

Vierailija
8/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, millaisen parisuhteen mallin haluat antaa lapsillesi, ja millaisen tulevaisuuden sinulle itsellesi ja tytöillesi.

Vierailija
9/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

velka, rahattomuus , asunnottomuus ei ole mitään syitä olla lähtemättä. Suomalainen yhteiskunta kyllä auttaa sinut alkuun. Apua saa niin sosiaali toimesta, kuin seurakunnista. Tuollainen mies ei ikinä ei koskaan muutu vaikka lupaisi mitä.

Tee palvelus itsellesi ja varsinkin lapsillesi, lähde JO tänään.

MISTÄ APUA

Turvakodit

Yhteystietoja ja päivystäviä puhelimia

Turvakoti on tarkoitettu lähisuhteessaan väkivaltaa kohdanneille lyhytaikaiseksi turvapaikaksi silloin kun kotiin jääminen väkivallan, uhkailun tai pelon takia on mahdotonta tai suorastaan vaarallista. Turvakodin henkilökunta tukee asiakasta kriisitilanteen ratkaisemiseksi. Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten turvakotityössä otetaan huomioon kaikki perheväkivaltatilanteiden osapuolet. Lähtökohtana on lapsen edun turvaaminen kaikissa olosuhteissa. Suurin osa turvakodeista päivystää 24h/vrk.

Turvakotiin voivat soittaa kaikki perheväkivaltatilanteiden osapuolet. Puhelimessa voit keskustella omasta tilanteestasi ja saada muiden auttavien tahojen yhteystietoja.

Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten turvakodit ovat seuraavilla paikkakunnilla:

Espoo (09) 591 5130

Helsinki (09) 477 7180

Iisalmi 050 371 4207, (017) 272 3284 (ei jatkuvaa päivystystä)

Imatra (05) 472 4909

Jyväskylä (014) 337 2450 tai (014) 337 2467

Kokkola (06) 831 9518

Lahti (03) 875 090

Oulu (08) 561 5500

Pori (02) 633 3850

Raahe (08) 221 202

Rovaniemi 020 741 4732

Tampere (03) 3143 4840

Turku (02) 513 4100

Vaasa (06) 312 9666

Vantaa (09) 839 20071

Poliklinisia turvakotipalveluita tarjoavat seuraavien paikkakuntien jäsenyhdistykset:

Helsinki, Pääkaupungin turvakodin avoyksikkö (09) 2243 4024 arkisin klo 9 - 16.

Lahti, (03) 781 3278

Mikkeli, Viola - väkivallasta vapaaksi ry (015) 365 330

Oulu, 040 741 1284, 040 511 6622

Pori, (02) 633 3850

Tampere, (03) 3124 0724

Turku, Perhekriisi- ja terapiakeskus PILARI (02) 277 69 00 (ajanvaraus arkisin 10-12)

Vaasa, (06) 317 3136

Vantaa, (09) 839 20073

Tarkempia tietoja Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistyksistä ja niiden tarjoamista laitos- ja avopalveluista löydät Ensi- ja turvakotien liiton kotisivuilta.

Muiden tahojen ylläpitämiä Turvakoteja löytyy seuraavilta paikkakunnilta:

Hausjärvi: (019) 751 883

Heinola: (03) 718 2320

Hyvinkää: (019) 462 400

Hämeenlinna: (03) 621 3345

Joensuu, Joensuun Perhekeskus/Turvakoti 050 524 6262

Jyväskylä: (014) 625 894

Karjaa, Meltola, Villa Familia, Folkhälsan Raseborg: (019) 278 6186

Kitee: (013) 684 1370

Kotka: (05) 234 5800

Kuopio: (017) 183 393

Lappeenranta: (05) 616 2860

Mikkeli: (015) 194 3300

Pieksämäki: (015) 788 2360

Pietarsaari: (06) 724 5600

Porvoo: (019) 520 3330

Savonlinna: (015) 555 0300

Ylivieska: (08) 429 4493

Joillakin kunnilla on omia turva- ja tukiasuntoja, joiden yhteystiedot löydät kunnan palveluhakemistosta tai ottamalla yhteyttä kunnan sosiaali- tai terveydenhuoltoon.

Vierailija
10/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. turvakoti. net/ (välit vaan pois.)

-5-

Vierailija
11/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. turvakoti. net/turvakoti/info. nsf/SFrameset/kohteet?

OpenDocument

Vierailija
12/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun syysi, että mies sinua hakkaa. Vaikka pyörittelisit miehen petivaatteet paskassa ja kusisit hänen kenkäänsä, sekään ei oikeuta hakkaamiseen! Ethän ainakaan itse usko tuota, että jos olisit toiminut jotenkin toisin, niin et ois " ansainnut" saada turpaasi.. Et joka tapauksessa olisi ansainnut.

Koska rakastat varmasti tyttäriäsi äärettömän paljon, niin harkitse asioita vakavasti, paitsi heidän, myös itsesi vuoksi. Älä anna lapsille alkoholinhuuruista ja väkivallan pelon sävyttämää lapsuutta..

Vierailija
13/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuule, vaikka sulla ei olisikaan rahaa ja olisit veloissa, sossu auttaa kyllä muutossa ja pääset jaloillesi! Ajattele edes lapsiasi jos et omaa henkeäsi ja terveyttä arvosta!!!!

Helevetti tollaselta pitäis ottaa lapset pois!!

Vierailija
14/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä mies ihan mukava selvinpäin, eikä hakkaa silloin.

Huutaa tosn lapislle paljon, ja halventaa minua pienin ilmaisuin silloin tällöin.

Saattaa myös haukkua minua lasteni (eivät ole yhteisiä) kuullen.

Tuolla ulkona nyt grillaavat kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Mies pieksi mut viime yönä, ja 7 vuotias heräsi kun olin lattialla nenä verta valuen...

Mies tosin pyysi anteeksi, mutta on äärettömän kylmä, ja anteeksipyytämiseen tosiaan liittyi minun syyttämistä.

Minä istun ruokahaluttomana, silmä ja naama ruhjeilla makkarissa, kun ei oikein ruoka maistu.

Sanoin miehelle, että jos on kuukauden ajan juomatta, ja kohtelee meitä hyvin, saatan harkita jatkoa.

Sanoin että etsin koko ajan uutta asuntoa kaiken varalta.

Sanoi, että hänelle on aivan sama häivynkö vittuun täältä vai en...=((

Ap

Vierailija
15/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annatte hakata itseänne?

Vierailija
16/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella miten vaikeaa sinulla on. Voimavarat on varmasti vähissä, mutta jaksaisit varmaan sen verran, että pakkaat miehen huomaamatta (nyt kun ulkona ovat) sinulle ja lapsillesi vähän vaatetta mukaan, ja vaikka miehen ollessa vessassa, lähdet lasten kanssa pois, tuttaville tai turvakotiin. Raha-asiat järjestyvät ihan varmasti, älä niitä murehdi, nyt on tärkeintä sinun ja lasten päästä turvaan.

Vierailija
17/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luehan ihan rauhallisesti tämä, mitä äsken kirjoitit:

Vierailija:

Sanoi, että hänelle on aivan sama häivynkö vittuun täältä vai en...=((

Ap

Haluatko todella jäädä asumaan miehen kanssa, jolle on aivan sama, oletko hänen elämässään vai et? Miehen, joka hakkaa sinua ja viis välittää tunteistasi? Alkoholismi on sairaus, mutta sinun ei tarvitse olla kärsijä siitä, että miehesi on sairas..

Vierailija
18/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä anna lastesi nähdä tuolaista .

Tuosta listasta löytyy kyllä sinuakin lähellä oleva turvakoti. ja jos olet rahaton soita turvikseen jos vaikka lunastavat sinut ja lapsesi taksista.

Vierailija
19/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten elämä pitäisi olla turvallista ja onnellista, sellaista elämää et voi tämän miehen kanssa lapsillesi antaa. Lähde lasten kanssa turvaan!

Vierailija
20/33 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne me jäädään muuten kaikki miettimään, oletkohan enää edes hengissä huomenna. Ja entäs traumat mitä lapsesi saavat, turvattomuus, pelko?

Kamat kassiin ja ovesta ulos lapset kainalossa, ennen kuin miehesi tekee björkqvistit.