Suosittele kivaluonteista perheKOIRAA
Toiveena ihmisrakas, yleensä ystävällinen muille koirille ja helposti irtipidettävä (= ei lähtökohtaisesti karkaa jos irti pihalla tai metsälenkillä ihmisen kanssa).
-Muilla ominaisuuksilla, kuten koolla tai turkinlaadulla ei väliä.
Poissuljetaan kuitenkin metsästyskoirat ja taistelukoirat.
Kommentit (59)
Meillä on molemmilla vanhemmilla ennenkin ollut koiria lapsuudessa. Hyvin on pärjätty. Lopettakaa ne pehmoleluhöpinät ja suositelkaa jotain oikeasti lapsirakkaita rotuja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on molemmilla vanhemmilla ennenkin ollut koiria lapsuudessa. Hyvin on pärjätty. Lopettakaa ne pehmoleluhöpinät ja suositelkaa jotain oikeasti lapsirakkaita rotuja.
ap
Olivatko pehmolelukoiria?
Miksi sheltille alapeukkuja (se on ollut yksi vaihtoehto)?
ap
Ihan asiallinen kysely. Hyvin moni perhe etsii juurikin näillä kriteereillä koiraa.
-Sitten osa päätyy trokareiden pentutehtailutukijaksi tai rescue-bisneksen ylläpitäjäksi ja saavat matoisen, luustosairaan ja aran piskin, jolla vaikka mitä luonnevikoja ja sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sheltille alapeukkuja (se on ollut yksi vaihtoehto)?
ap
Varmaan, koska sheltit on pääsääntöisesti arkoja räkyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Kultainen noutaja voisi meille sopia. Onko kokemuksia tuosta irtipidettävyydestä? Meillä on omakotitalo, niin voisiko koira leikkiä lasten kanssa pihalla, vaikka ison tontin yhdellä reunalla menee soratie, jossa kulkee autoja, hevosia, pyöriä ja koiria. Pysyykö noutaja lähtökohtaisesti pihalla, vai ryntääkö ajattamaan tai tervehtimään ohikulkijoita?
Aitaisin pihani jos sen vierestä tuollainen tie menisi, olisi koiran rotu ihan mikä tahansa.
Kyyyyllähän tuo labradorinnoutaja vaikuttaa mielestäni ihan mielenkiintoiselta valinnalta ehdottaa, olen alkanut kallistumaan siihen
Vierailija kirjoitti:
Kyyyyllähän tuo labradorinnoutaja vaikuttaa mielestäni ihan mielenkiintoiselta valinnalta ehdottaa, olen alkanut kallistumaan siihen
Tämä ei ollut ap.
Jos joku muukin pohtii koirarotua, niin älä silti esiinny, kuten olisit minä.
ap
Shetlannin lammaskoira on hyvä perheenjäsen.
Mutta pitää tietää koirista, kuten koirankasvattajan yleensäkin.
Jodlaava tirolilainen matikkakoira on olut suosikkini lapsesta alkaen. Nykyinen täyttää kohta 10 vuotta.
kokkerspanieli on helppo koira lasten kanssa ainut vaan että on pitkät korvat saattaa ihan vauvataaperot repiä korvista mutta muuten hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut ap.
Jos joku muukin pohtii koirarotua, niin älä silti esiinny, kuten olisit minä.ap
Siinä lukee valinnalta ehdottaa eli hän ehdottaa sitä sinulle. Kukaan ei puhunut että yrittäisi esittää toista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Shetlannin lammaskoira on hyvä perheenjäsen.
Mutta pitää tietää koirista, kuten koirankasvattajan yleensäkin.
eikö riitä että koirankasvattaja tietää koirista ja sitten ostaja opettelee sen oman koiran
samojedi on hyvä koira lasten ja toisten koirien kanssa olen tuntenut sellaisen ja oli äärimmäisen kiltti koira
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut ap.
Jos joku muukin pohtii koirarotua, niin älä silti esiinny, kuten olisit minä.ap
Labbis on hyvä. Hermot kestää hyvin ja tulee kaikkien kanssa toimeen. Sekin pitää kouluttaa ja valvoa ettei lapset pääse kiusaamaan. Tarvitsee paljon liikuntaa ja lihoo ahmattina hyvin helposti. Ulkonäöltään myös miellyttävä, vaikka ui kaikki kuraojatkin läpi.
Vierailija kirjoitti:
samojedi on hyvä koira lasten ja toisten koirien kanssa olen tuntenut sellaisen ja oli äärimmäisen kiltti koira
Mutta samojediä ei voi pitää irti missään, karkaa heti, kuten suomenlapinkoirakin.
Vierailija kirjoitti:
Koulutettu taistelukoira on parempi kuin traumatisoitunut noutaja jota on hakattu.
Kuka idiootti ottaa hakatun noutajan perhekoiraksi?
Ääni lapinkoiralle. Ne tuntuvat viihtyvän perhekoirina. Eivät vaadi ihmeempää aktivointia, mutta osa nauttii harrastuksista. Viihtyvät kuitenkin ihan lenkkikavereinakin. Menevät hyvin lasten kanssa. Turkki on helppo hoitaa ja ne oppivat vielä nopeasti sisäsiistiksikin.
Oppivat kyllä olemaan vapaana, mutta ei kuitenkaan se helpoin tuohon. Kaiken kaikkiaan tämä on ollut paras perhekoira mitä on vastaan tullut. Tai no, berni oli vielä parempi, mutta ne elävät usein niin lyhyen aikaa, ettei mulla kestä sydän ottaa toista sellaista.
Labradorinnoutaja. Ei käyttölinjainen, vaan sellainen "näyttely/sohva"linjainen.
Ainoa huono puoli on, että karvaa lähtee vähän ihan liikaa, mutta kokonaisuudessaan on silti helpompi huollettava kuin kultaisennoutajan pitkä karva.