Kolme sukupolvea yhdessä röökillä - jotenkin irvokas näky
Olin asioimassa sairaalassa. Siinä sairaalan ulko-ovella törmäsin porukkaan, joka vaikutti olevan samaa perhekuntaa. Ehkä siinä oli isovanhemmat, vanhemmat ja teini-ikäisiltä vaikuttavat lapset. Kaikki veti siinä röökiä. Jotenkin sellainen irvokkaan surullisen näköinen näky. Perhettä yhdistää yhteiset röökihetket. Porukan isoisä näytti olevan siinä sairaalan vaatteissa ja toinen jalka amputoitu. Edes se ei näytä hidastavan perheen yhteisen harrastuksen toteutusta.
Kommentit (16)
Nyt voin vain sanoa oletko ajatellut koskaan pitää huolta vain omista asioista? Sairaaloissa ei ole tupakkahuoneita ja ihmiset lähtee tupakalle, voivat jutellakin kun yhtä aikaa sattuvat vaikka kaikki ei ole sairaalan vaatteissa. Toki tupakoimattoman on vaikea ymmärtää että toisilleen täysin vieraat ihmiset juttelee tupakalla
Valitettavasti tuollaisiakin perheitä on, vaikka asia ei ulkopuolisille kuulukaan.
Usein näitä yhdistää myös muut wt-seikat kuten matalapalkkaisuus tai tuilla eläminen, tatuoinnit, irtoripset, shokkiväritukka ja harrastuksina pubi-illat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että varmasti samaa perhettä?
Tämä ei ollut mikään yleinen tupakkapaikka missä olivat, vaan sairaalan edusta. Ja sillä tavalla ne oli sen potilasvaatteissa olevan vanhemman miehen ympärillä ja ulkonäöllisesti samanhenkisiä, että ajattelin niiden olevan samaa perhettä. Jotenkin mulla tuli vaan sellainen surullinen olo tämän porukan nähdessä. Lapset oli varmaan jotain sellaisia 14-15-v ikäisiä. Aikuisten tupakointi on jokaisen oma asia, tekee kuka haluaa. Varmaan nuoret hakee kokemuksia siitä, mutta salaa ja omissa porukoissa. Mutta sitten kun ne lapset vetää röökiä omien vanhempiensa seurassa, on jotenkin sellainen fiilis ettei kukaan jaksa enää edes välittää siitä. Ikään kuin kaikki siinä porukassa olisi jo luovuttaneet. Sellainen huono-osaisuuden leima jo koko porukassa.
Minusta on aina näyttänyt inhottavalta, kun näen iäkkään naisen polttavan tupakkaa. Miellän hänet rupusakkiin kuuluvaksi. Olen aina ajatellut näin, aivan nuoresta asti. Nyt olen jo lähellä eläkeikää, nuorena poltin satunnaisesti silloin, kun se oli ravintolassa sallittu. Kokeiluksi jäi, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aina näyttänyt inhottavalta, kun näen iäkkään naisen polttavan tupakkaa. Miellän hänet rupusakkiin kuuluvaksi. Olen aina ajatellut näin, aivan nuoresta asti. Nyt olen jo lähellä eläkeikää, nuorena poltin satunnaisesti silloin, kun se oli ravintolassa sallittu. Kokeiluksi jäi, onneksi.
Minustakin on masentavaa jos joutuu liikkumaan rollaattorilla mutta siitä huolimatta pitää olla tupakka suussa. Tuskin se sitä fyysistä olotilaa kohentaa.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Jokku polttaa jokku ei . Tupakointi keskustelu mielipide hyi kauhea , on kiva polttaa rauhoittaa
Niku naku nosseja spaadero palaa lähes joka maassa eniwei
Vierailija kirjoitti:
Weetee-suku??
Todennäköisesti must*alaisia.
Jotkut perheet polttaa, jotkut juo ja jotkut vetää pilvee.
Jotkut perheet naivat vauvasta vaariin.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Tää on samaa sarjaa ylisukupolvisen huono-osaisuuden kanssa. Siinä vaiheessa kun saa lapsia, pitäisi jostakin kaivaa se parempi versio itsestä.
Noin muutoin olen sitä mieltä, että röökaaminen on jotenkin ihanan retroa. Muistan sen omasta lapsuudesta, silloin vielä poltettiin enemmän kuin nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko että Sinä pidät huolen omista asioistasi ja me muut, Me pidämme huolen meidän asioistamme, eiks jee?
Aikuiset vanhemmat aikuisine lapsineen kaljalla on myös toivonsammuttava näky.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tuollaisiakin perheitä on, vaikka asia ei ulkopuolisille kuulukaan.
Usein näitä yhdistää myös muut wt-seikat kuten matalapalkkaisuus tai tuilla eläminen, tatuoinnit, irtoripset, shokkiväritukka ja harrastuksina pubi-illat.
Sulla ei voi olla ikää paljoa yli 12 vuotta. No, elämä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on masentavaa jos joutuu liikkumaan rollaattorilla mutta siitä huolimatta pitää olla tupakka suussa. Tuskin se sitä fyysistä olotilaa kohentaa.
Vielä kauheamman näköistä on kun isä/äiti työntää lastenvaunuja rööki suussa. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko että Sinä pidät huolen omista asioistasi ja me muut, Me pidämme huolen meidän asioistamme, eiks jee?
Koskisiko tämä sama asia myös kotona kasvatetun kannabiksen polttelua?
Oletko varma, että varmasti samaa perhettä?