Tietävätkö työtoverisi, onko sinulla puolisoa tai lapsia?
Tai mitä harrastat vapaa-ajalla?
Kommentit (44)
Mistä tietää, että naisella on lapsia?
Hän kertoo siitä itse työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa työpaikassa esimies on kysyny tätä heti. Muissa on voinut olla asiaa esiin ottamatta, ellei sitä ole itse halunnut esiin nostaa.
Mitäs se esimiehelle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Usein jutellaan lapsiperheen arjesta kahvitauolla.
Miksi? Eikö teillä ole töissä lapsettomia, sinkkuja tai homoja, jotka voisivat pahoittaa mielensä?
Kun olin työelämässä en kertonut mitään noista. Mahdollisesti urkkivat jostain tutut tutun jne kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa työpaikassa esimies on kysyny tätä heti. Muissa on voinut olla asiaa esiin ottamatta, ellei sitä ole itse halunnut esiin nostaa.
Esimies voi määrätä sut ylitöihin, jos kukaan ei kaipaa sua kotiin illalla.
Miten kommenttisi liittyy lapsiin?
En kerro mitään itsestäni, ketään ei kiinnosta. Olen töissä, en ystäväpiirissä. Teen työni ja lähden kotiin. Välttelen työpaikan juorukerhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietävät, että minulla on perhe, työmatkani on 38 km suuntaansa ja harrastan sijoittamista. Fiksuimmat päättelevät, että lapset eivät todennäköisesti ole kovin pieniä.
Miksi fiksuimmat päättelevät noin?
Voisiko olla siksi, että olet 50+ enkä koskaan halua lomaani koulujen loma-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietävät, että minulla on perhe, työmatkani on 38 km suuntaansa ja harrastan sijoittamista. Fiksuimmat päättelevät, että lapset eivät todennäköisesti ole kovin pieniä.
Miksi fiksuimmat päättelevät noin?
Voisiko olla siksi, että olet 50+ enkä koskaan halua lomaani koulujen loma-aikaan.
Sittenhän voit olla myös lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Häntä ei töissä näy.
Tietävät. Tullaan hyvin toimeen ja jutellaan asioista laidasta laitaan. Koen, että ovat myös ystäviä, ei pelkästään työtovereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapsetkaan sua kaipaa. Luulet vain.
Vierailija kirjoitti:
Miten kommenttisi liittyy lapsiin?
1. Aloituksessa kysyttiin puolisosta ja lapsista.
2. Kommentoija kertoi esimiehensä kysyneen asiasta
3. Jos työntekijällä.ei ole puolisoa eikä lapsia, hänen oletetaan suostuvan helpommin ylitöihin kuin jos kotona odottaisi puoliso tai lapset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapsetkaan sua kaipaa. Luulet vain.
Pakkohan jonkun on ne tarhasta hakea. Tarhan tädit kaipaa kipeästi jos en har lapsia ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään silloin kun pitää kiiruhtaa hakemaan ne päiväkodista
Vierailija kirjoitti:
polkupyörässä tai auton takapenkillä lastenistuin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Usein jutellaan lapsiperheen arjesta kahvitauolla.
Miksi? Eikö teillä ole töissä lapsettomia, sinkkuja tai homoja, jotka voisivat pahoittaa mielensä?
Ymmärräthän kultapieni ettei palstan todellisuus päde oikeassa elämässä. Koettaisit sinäkin poistua joskus saastaisesta yksiöstäsi ihmisten ilmoille.
Kyllä läheisimmät pitkäaikaiset työkaverit jotain elämästäni tietävät, mutta eivät nämä asiat kovin nopeasti esiin tule, enkä itse mitenkään aktiivisesti niitä myöskään esiin tuo. Suurin osa keskivertotyökavereista ei tiedä, enkä minä heidän elämästään juuri mitään.