Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko tämä järjestely teistä OK?

Vierailija
18.03.2026 |

Tyttöystäväni on vuokrannut soluasunnon missä ajatteli asua opiskeluajan. Sitten hän tapasi minut. Nyt hän viettää suurimman osan ajastaan luonani mutta on kirjoilla ja pitää kiinni siitä soluasunnosta. Hänen ei tarvitse nostaa lainaa ja minä siis käytännössä maksan hänen ruuat.
Minä taas asun rintamamiestalossa maalla. Järjestely käytännössä sulkee pois etäpäivät. Joudun ajamaan kaupunkiin melkein joka aamu.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette vihaisia meidän seksielämästä?

Vierailija
42/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koet hankalaksi sen, että ei ole etäpäiviä ja joudut kuskaamaan tyttökaveria, niin sinun pitää ottaa se asia puheeksi. Voihan tyttökaveri olla välillä kaupungissakin yötä, jos hänellä siellä kuitenkin on asunto. 

Miten tyttöystävän kuskaaminen estää ap:n etäpäivän? Voihan hän kuskata tytön kouluun ja palata kotiin etäilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyhmyyttä tuo joten kopeta kitinä. Miksi tyttis ei osta ruokaa? Hän saa kuitenkin opintorahan. 

Ts. Huijaa opintorahaa.

Miten hän mielestäsi huijaa? Hänhän opiskelee, mikä on hänen tehtävänsä tuota rahaa vastaan.

Vierailija
44/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koet hankalaksi sen, että ei ole etäpäiviä ja joudut kuskaamaan tyttökaveria, niin sinun pitää ottaa se asia puheeksi. Voihan tyttökaveri olla välillä kaupungissakin yötä, jos hänellä siellä kuitenkin on asunto. 

Hän on välillä siellä. Joskus yövytään siellä yhdessäkin.

Huijausta ja vasten säätöjä.

Miten tuo on huijausta ja vasten sääntöjä? 

Kun opiskelee ja asuu solussa, on poikaystävät kielletty vai?

Vierailija
45/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyhmyyttä tuo joten kopeta kitinä. Miksi tyttis ei osta ruokaa? Hän saa kuitenkin opintorahan. 

Ts. Huijaa opintorahaa.

Mitä huijaamista tässä on?

No vitt un antakoon sen asunnon pois ja asumislisänsä... asuu kerran muualla pysyvästi.

Sylettää nää oikeat l oiset.

Sä puhuit opintorahasta. Se ei liity asumisiin mitenkään.

Eikä hän asu pysyvästi toisaalla.

Opettele lukemaan.

Vierailija
46/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun haluat pitää etäpäivän, tyttis jää yöksi soluasuntoonsa.

Vierailija
47/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat hänelle, että aiot jatkaa etäpäivien työskentelyä. Hän saa hoitaa matkat opintoihinsa haluamallaan tavalla, ehkä jopa palaa soluunsa ja maksaa itse ruokansa.

Vierailija
48/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, hyvin yksinkertainen ratkaisu. Hän on pari yötä viikossa soluasunnossaan ja silloin sinä pidät etäpäivän. Puhu tyttöystäväsi kanssa, vai onko niin, että pelkäät hänen jättävän sinut siihen paikkaan?

Vierailija
49/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tyttöystävän kuskaaminen estää ap:n etäpäivän? Voihan hän kuskata tytön kouluun ja palata kotiin etäilemään.

Eli AP:n pitäisi käydä kaupungissa kaksi kertaa päivän aikana, vaikka on etäpäivä. Etäpäivän idea on kyllä sekin, ettei sinä päivänä tarvitse ajaa kaupunkiin YHTÄÄN kertaa. Eikä tarvitse herätä niin aikaisin, kun työmatka jää pois. Tässä tapauksessa etäpäivä pääsisi alkamaan vasta, kun on palannut kaupungista ja lisäksi pitäisi ehtiä hakemaan tyttis taas kaupungista silloin, kun hänen opintonsa loppuvat.

Vierailija
50/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat hänelle, että aiot jatkaa etäpäivien työskentelyä. Hän saa hoitaa matkat opintoihinsa haluamallaan tavalla, ehkä jopa palaa soluunsa ja maksaa itse ruokansa.

Suhteessa ei voi noin vain ilmoittaa asioita. Toinenkin täytyy ottaa huomioon.

Vierailija
51/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, mutta olen hieman samassa tilanteessa. Mies on hyväpalkkaisessa työssä ja itse teen dippaa, josta maksetaan, mutta maksetaan tosi vähän. Minulla on vuokralla soluhuone, mutta olen usein miehen asunnolla, koska omassa kodissani on todella meluisat seinänaapurit kahdessa eri suunnassa. En kuitenkaan ole vielä valmis muuttamaan yhteen miehen kanssa, koska olemme seurustelleet vasta puoli vuotta. Haluan pitää vielä omasta kodistani kiinni ja tykkään hirveästi kämppäkavereistani.

Kun olemme miehen luona, niin hän maksaa käytännössä melkein kaikki yhteiset kulumme. Hän tosin pystyy maksamaan sen kaiken. Ja hän on sanonut, että tekee niin, koska ajattelee suhdettamme pitkällä tähtäimellä niin, että lähitulevaisuudessa minä toivon mukaan saan töitä (asumme ulkomailla, joten ehkä jopa saankin, Suomesta tuskin saisin) ja osallistun sitten elintason ylläpitoon ihan samalla panoksella kuin hänkin. 

Erona teidän tilanteeseen on se, että me olemme keskustelleet rahasta alusta asti ja tämä on ollut nimenomaan hänen valintansa. Hän on vetänyt siihen kyllä rajoja, että minun tulee oman budjettini rajoissa aina joskus osallistua ruokakuluihin. Minulle sopisi, että tehdään aina yhdessä hänen kotona halpaa ruokaa ja vedetään pakasteita, mutta hän ymmärrettävästi haluaa ylläpitää elintasoa, johon on jo palkkatasonsa vuoksi useamman vuoden ajan tottunut. Toivon mukaan loppuvuodesta saisin edes jotain töitä, jotta en tuntisi syyllisyyttä jatkuvasta lokkeilusta.

Vierailija
52/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
53/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteessa ei voi noin vain ilmoittaa asioita. Toinenkin täytyy ottaa huomioon.

Puoliansa saa aina pitää, eihän sitä tarvitse rumasti sanoa. Onhan tyttöystävä itse vastuussa kulkemisistaan, tämän pitäisi olla päivänselvää.

Vierailija
54/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ajelis tyttiksen takia joka päivä kaupunkiin, jos voisin olla kotona etätöissä. Sano tyttikselle, että on viikot siellä soluasunnossa ja sun luona viikonloput.

Vierailija
55/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok, mutta olen hieman samassa tilanteessa. Mies on hyväpalkkaisessa työssä ja itse teen dippaa, josta maksetaan, mutta maksetaan tosi vähän. Minulla on vuokralla soluhuone, mutta olen usein miehen asunnolla, koska omassa kodissani on todella meluisat seinänaapurit kahdessa eri suunnassa. En kuitenkaan ole vielä valmis muuttamaan yhteen miehen kanssa, koska olemme seurustelleet vasta puoli vuotta. Haluan pitää vielä omasta kodistani kiinni ja tykkään hirveästi kämppäkavereistani.

Kun olemme miehen luona, niin hän maksaa käytännössä melkein kaikki yhteiset kulumme. Hän tosin pystyy maksamaan sen kaiken. Ja hän on sanonut, että tekee niin, koska ajattelee suhdettamme pitkällä tähtäimellä niin, että lähitulevaisuudessa minä toivon mukaan saan töitä (asumme ulkomailla, joten ehkä jopa saankin, Suomesta tuskin saisin) ja osallistun sitten elintason ylläpitoon ihan samalla panoksella kuin hänkin. 

Erona teidän tilanteeseen on se, että me olemme keskustelleet rahasta alusta asti ja tämä on ollut nimenomaan hänen valintansa. Hän on vetänyt siihen kyllä rajoja, että minun tulee oman budjettini rajoissa aina joskus osallistua ruokakuluihin. Minulle sopisi, että tehdään aina yhdessä hänen kotona halpaa ruokaa ja vedetään pakasteita, mutta hän ymmärrettävästi haluaa ylläpitää elintasoa, johon on jo palkkatasonsa vuoksi useamman vuoden ajan tottunut. Toivon mukaan loppuvuodesta saisin edes jotain töitä, jotta en tuntisi syyllisyyttä jatkuvasta lokkeilusta.

Erona teidän tilanteeseen on se että minusta on liian kontrolloivaa määrätä hänen rahankäyttöään niin kauan kun hän ei käytä niitä turhuuksiin.

Vierailija
56/56 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Oikeasti tämä on vain järjestelykysymys. Pitää puhua ja sopia asioista. Vaikka seurusteleekin, ei ole mitään pakkoa viettää jokaista yötä yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi