Aina kun asunnossani luetaan vesimittarit, joudun maksamaan eläinhoitolaan yön yli hoidon!
Asun yksiössä ja käyn päivätöissä. Kaikki ystäväni ovat myös päivätyötö tekeviä. Varmaan ymmärrätte ette vi-tuttaa tällainen taloyhtiö jossa ei ole etäluettavia mittareita.
PS
Ja se ovikello soi tasan 8.00, sillä asun ylimmässä kerroksessa.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teilläkö ei voi vesimittarin lukemaa ilmoittaa itse?
Ei tietenkään voi, missä voi?
Ainakin yhdessä vuokrataloyhtiössä näin pystyi tekemään, kun oli hyvä syy.
Eli sulla on käytöshäiriöinen koira jota et ole osannut kouluttaa vai mikä tossa on ongelma? Ei lemmikit ole este vesimittarin lukemiselle kunhan ovat tietoisia että asunnossa sellaisia on.
Meillä kerrostasanteella missä tuloputket on myös sen kerroksen vesimittarit. Eihän niitä lueta kuin kerran vuodessa.
Meillä on 2 koiraa ja kissa. Ovessamme on lappu jossa mainitaan että asunnossa on em. eläimet. Näin ollen huoltomiehet ym. tietävät etteivät laske eläimiä karkuteille.
Ilmoitat töihin, että lähdet aiemmin tai tulet myöhemmin mittarinlukupäivänä. Onnistunee suurimmassa osassa työpaikkoja.
Kuinka usein aloittajalla luetaan? Meillä kerran vuodessa marraskuussa.
Rakki säkkiin ja mereen, kivi painoksi. Ei maksa mitään.
Kerran vuodessa mittari luetaan ja huoltoyhtiö pyytää etukäteen infoamaan tai olemaan itse paikalla jos asunnossa on sellainen koira joka ei päästä vieraita sisään/ulos. Näin meilläpäin.
Muakin kiinnostaa mikä on ongelma. Onko koira arka, meinaa karata, on vihainen vai mikä?
Onko tämä esim. jokakuukautinen ongelma ap:n taloudessa? Ulosannin sekavuudesta pelkään, että muitakin puuhia saattaa kotitalous kohdata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, silloin voisi huijata.
Ainakin meillä omakotitalossa ilmoitettiin jo vuosituhannen alussa itse. En enää asu omakotitalossa, eikä ole enää vesmittariakaan, joten en tiedä, ovatko käytänteet muuttuneet.
Mä asun omakotitalossa ja itse ilmoitetaan kuntaan mittarilukema. Olen asunut tässä pian 11 vuotta eikä ole kertaakaan kukaan tullut tarkistamaan lukemaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakki säkkiin ja mereen, kivi painoksi. Ei maksa mitään.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Meillä kerrostasanteella missä tuloputket on myös sen kerroksen vesimittarit. Eihän niitä lueta kuin kerran vuodessa.
Sama meillä, mutta mittarit luetaan 2 krt vuodessa. Kaikissa muissa huoltomiestä tarvittavissa hommissa tulee ennakkotieto reilusti aikaisemmin ja kysytään lemmikeistä. Lemmikinomistaja voi ottaa itse yhteyttä huoltoon ja sopia soveliaan ajankohdan, milloin hän itse on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa voi ilmoittaa lukeman itse mutta kerrostalossa ei voi, ainakaan kokemukseen perustuen. Hassua sinänsä, luulevat kai että ilmoitetaan väärä lukema,sinne alaspäin. Eri
Porukoilla on hoffi joka ei laske vieraita sisään ellei talonväkeä ole paikalla ja itselläni on erittäin vahtiviettinen ex työkoira. Jos huoltomies tulee, suljen oman koirani makariin ellen itse ole kotona. Yksiössä tuskin kovin suurta koiraa on, ei ainakaan pitäisi olla.
Tämä ongelma kohtaa kerran vuodesta jokaista, joka ei osaa kirjoittaa numeroita. Vesimittarin luku voi olla ylivoimasta, siksipä ammattilainen tulee lehtiön ja lyijykynän kera paikalle. Jopa omakotitalossa voi ilmoittaa kuntaan/kaupunkiin sähköisesti vesimittarilukeman. Se tietysti edellyttää että tuntee numerot 1 - 9, ja osaa piirtää ne lomakkeeseen.
Varmaan vaihtelee käytännöt. Me omakotitalossa olemme vuosia ilmoittaneet lukeman itse.