Aina kun asunnossani luetaan vesimittarit, joudun maksamaan eläinhoitolaan yön yli hoidon!
Asun yksiössä ja käyn päivätöissä. Kaikki ystäväni ovat myös päivätyötö tekeviä. Varmaan ymmärrätte ette vi-tuttaa tällainen taloyhtiö jossa ei ole etäluettavia mittareita.
PS
Ja se ovikello soi tasan 8.00, sillä asun ylimmässä kerroksessa.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teilläkö ei voi vesimittarin lukemaa ilmoittaa itse?
Ei tietenkään voi, missä voi?
Meillä voi ja jos huijaa, jää viimeistään kiinni siinä vaiheessa, kun muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, silloin voisi huijata.
Ainakin meillä omakotitalossa ilmoitettiin jo vuosituhannen alussa itse. En enää asu omakotitalossa, eikä ole enää vesmittariakaan, joten en tiedä, ovatko käytänteet muuttuneet.
Omakititalo ja kyllä itse luetaan ja ilmoitetaan lukemat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, silloin voisi huijata.
No miten huijaat? Valokuvanki voi ottaa. Oktssa luetaan mittari itse ja lähetetään tiedot laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi, avaa luukun, ottaa kuvan ja lisäksi kirjaa lukeman. vaikka sähöpostilla. näin vuodet jo he jotka tähän kykenee. on turvalukko jne ei tulla kuin sovitusti. noi vanhukset tai jotka ei osaa tätä, antaa huollon tulla mittaamaan. moni joutuu käyttämään jakkaraa kun katossa mittari ja vanhus ei uskalla kiivetä. on erikseen pun ja sininen mittari.
Vierailija kirjoitti:
Piskille nappi otsaan on hyvä ratkaisu.
Ei vaan sulle.
Siis miksi pitää laittaa? Kyllä niillä on velvollisuus sopia sinun kanssa sopiva aika, jos muuta yrittävät väittää kustaan sinua silmään.
Onpa harmi ettet ottanut tuota asiaa huomioon ennen kuin päätit valita tuon asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koiraa mutta sama tilanne ja arvatkaa vituttaako herätä riittävästi ennen kahdeksaa, että ehdin siivota ja muuta sillä vesi luukkuun sänkyni yläpuolella. Päivärytmini ei todellakaan veny tuohon.
Minä en nyt ymmärtänyt tuota kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taloyhtiössä, missä itse asun.
Kyllä ne jossain vaiheessa tulla tarkistuslukemaan paikan päällä.
Valokuva riittää
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa sellaiseen minne voit ottaa koiran mukaan. Itse olen jo yhdeksättä vuotta sellaisessa työpaikassa.
voiko sopia- tulen myöhemmin pv x aamuna. mittarit luetaan nopeasti. et paljoo myöhästy. ja lue itse, joku neuvoo, otat kuvan ja lähetät huolto tai isännöinti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla siis koira ja työt alkavat 8.00.
Ammu se rakki.
Suosittelen sulle kiikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikissa yhtiöissä, joissa itse olen asunut (useampi kerrostalo ja yksi rivari eri paikkakunnilla).
Kuinka usein se vesimittari luetaan?
Vierailija kirjoitti:
Koira yksiössä yksin päivällä. Eläinrääkkäystä.
Just joo. Kun ihmiset normaalisti eivät koskaan jätä lemmikkiä yksin. Eikä sitä koiraa kiinnosta minkä kokoinen asunto on, sitä kiinnostaa se, että saa tarpeeksi liikuntaa. Ja se onnistuu viemällä se koira ulos.
Meillä on rivarissa etäluettavat mittarit. Laskutus todellisen kulutuksen mukaan 3 kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä mittaria ei voi lukea jos on koira? Syökö se mittarinlukijan?
Tätä minäkin ihmettelen. Voisko ap hieman selventää, mikä se ongelma tässä on.
Äitini asuu kerrostalossa ja kyllä hän itse vesimittarin lukeman ilmoittaa. Taloyhtiö jakaa lappusen johon lukema raapustetaan ja lappu viedään alakerrassa olevaan boxiin.
Miksi se koira pitää yöksi viedä hoitoon, jos aamulla käydään lukemassa mittari?
Vierailija kirjoitti:
Minulla siis koira ja työt alkavat 8.00.
i
Asun kerrostalossa. Meillä riittää kuva.
Yhtenä kertana meille oli unohdettu laittaa lappu tullaan käymään ja olimme matkoilla, ovi oli teljetty sisältä, meidän ns pääovi.
Huolto laittoi sähköpostia ja laitoin kuvat, kun tultiin kotiin.
Kummallista toi teillä