Minkä ikäinen on aikuinen? Lehdistön mielestä 28-vuotias on edelleen "nuori mies/nainen"
Välillä sitten alaikäisiä tyttöjä kutsutaan naisiksi...
Olen itse 30-vuotias nainen ja ihmetyttää tällainen uutisointi. En tarkoita, että 28-vuotias on vanha, mutta "nuori" on harhaanjohtava määrite. Tämän käyttö on aivan jatkuvaa. Petollisissakin se yksi noin 30-vuotias nainen muutamaa kautta sitten uhriutui, kun hänelle, nuorelle naiselle, mies puhui hieman kovempaan ääneen.
En missään nimessä koe itseäni vanhaksi, mutta kyllä tässä vaiheessa ollaan jo ihan aikuisia. Ainakin pitäisi olla.
Häiritseekö tämä edes ketään muuta?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Isän aikaan jokin 24 vuotias oli jo aika mies.
Nykyään jos 24-vuotias tulee äidiksi niin häntä pidetään teiniäitinä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se virallinen määritelmä on 13-29v
Mikäs virasto sellaisia määritelmiä antaa?
Mammapalstan virallisten määritelmien perkuleen virallinen virasto?
Vierailija kirjoitti:
"Nuori nainen" / "nuori mies" ei tarkoita sitä, etteikö hän olisi aikuinen. Hän on nuori aikuinen.
Mitä yhteistä on 15- ja 30-vuotiaalla?
Molemmat kuvittelevat olevansa nuoria aikuisia...
Varmaan joku 40 vuotias (nainen) jos täällä kysytään mut miehelle ei ole aikuisen määritelmää se on mielivaltainen. Sitten ihmetellään kun syntyvyys romahtanut kaikki ei tykkää pilaantuneesta.
40v. Ainakin näin olen kuullut.
Tuohon asti on nuori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se virallinen määritelmä on 13-29v
Mikäs virasto sellaisia määritelmiä antaa?
Mammapalstan virallisten määritelmien perkuleen virallinen virasto?
Viranomaisilla erilaiset nuorten palvelut ovat 29v asti.
Aiemmin nuoren aikuisen yläikäraja oli 25 vuotta. Nykyään se on nostettu 30 vuoteen. Tämä varmasti voi aiheuttaa monille sen, että ei ymmärrä vaikkapa hedelmällisen iän rauhallisuutta. Elämänkaaripsykologian mukaan 35-vuotias onkin jo keski-ikäinen.