Miten kauan kananmuna pysyy syömäkelpoisena parasta ennen päiväyksen jälkeen
Kommentit (50)
Tee vesilasikoe.
Pilaantuneen munan tunnistaa siitä, että se nousee veden pintaan...
Ja jos esim. leivontaan käytät, niin riko munat johonkin lasiin tms. ja katso näyttääkö hyvältä... vai pilaantuneelta. Haiseeko vai ei.
Pilaantunut kananmuna haisee pahalle ilman rikkomistakin, ei voi erehtyä.
Paistoin jokin aika sitten puolisen vuotta parasta ennen päivätyn ja söinkin.
Selkeästi keltuainen oli sekoittunut valkuaiseen ja nestettä oli haihtunut, maku ei ollut
erikoisen paha, mutta ero tuoreeseen oli tietenkin selkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikkokausia. Enpä ole koskaan edes katsonut kananmunista päiväystä, kyllähän sen aika hiton nopeasti haistaa jos olisi huono.
Haistaa?
Eiköhän ole myöhäistä haistella, kun on jo kipannut samaan astiaan muiden tarpeiden kanssa, reseptin mukaan.
Päiväysvanhat munat kannattaa AINA rikkoa yksitellen ERILLISEEN kuppiin, ei suoraan taikinaan/ruokaan. Eipä ole kertaakaan tullut pilaantuneita munia, mutta parempi varmistaa.
Mulla on jääkapissa rasia 2.5. vanhentuneita munia, jotka aioin ilman muuta laittaa bioroskiin. Rikoin juuri yhden ja se näytti ihan normaalilta eikä haiskahtanut.
Kuukausia. Hajusta huomaat, jos on pilaantunut. Siihen asti voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jääkapissa rasia 2.5. vanhentuneita munia, jotka aioin ilman muuta laittaa bioroskiin. Rikoin juuri yhden ja se näytti ihan normaalilta eikä haiskahtanut.
Ihmiset on hysteerikkoja nykyään. Kauheasti ruokaa menee hukkaan se takia. Itse olen käyttänyt vanhentuneita kananmunia satoja kertoja. Mitään vikaa niissä ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Voit siis käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te tulkitsette tämän hajun. Eli vaikka maistuu pahalle niin jos ei haise on kunnossa. Vatsa menee sekaisin mutta ei haise niin on kunnossa vai?
Pilaantunut kananmuna haisee niin pahalle, ettei sellaista pysty syömään, ellei ole TÄYSIN menettänyt hajuaistiaan.
Se haju on ihan oikeasti KARMEA. Sellainen vähän pierunhajuinen on aivan kunnossa.Niin eli siis sinusta on kananmuna on kunnossa jos ei haise, vaikka menisi vatsa sekaisin ja maistuisi pahalle.
Oletko vähän yksinkertainen?
Oikein muna-asiantuntija. Selvä 🤣