Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD ja unohtaa syödä. Jatkuva laihtuminen

Vierailija
03.06.2025 |

BMI on nyt 17,1. Alipainon näkee ja siitä jopa huomautetaan ja silloin tajusin itse. Unohdan siis syödä päivisin. Syön aamupalan jos kerkeän, ehkä banaanin. Sitten töissä lounaan ja kun olen jatkuvasti menossa unohdan syödä. Olen yrittänyt kelloa muistuttamaan, mutta silloin kun soinut, ei ole tehnyt ruokaa mieli. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka unohtaa syödä?

Vierailija
2/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puhelimen muistutuksiin ruoka ajat. Pyri tekemään päivän rutiinit aina samaan aikaan. Ymmärrä miten vakavat seuraukset aliravitsemuksesta voi syntyä. Sinun ei kannata antaa tasoitusta muille. 

Mene johonkin kokki kurssillle, missä opetetaan tekemään sinulle sopiva aamiainen, ja iltapala. 

Pidä jääkaapissa Nutri Drinkkiä, siltä varalta, että et ole pystynyt syömään. Sillä voit silloin tällöin korvata aterian. Niin kuulemma tehdään tarvittaessa vanhainkodeissa. 

Vierailija
4/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soi ja et syö koska ei tee mieli? Vaikka olet alipainoinen? Et voi tehdä valintoja sen perusteella että mitä sinun tekee mieli koska sinun ruokahalusi ei ole normaali. Sinun on syötävä vaikkei tee mieli ja säännöllisesti. Kellon mukaan. Haluatko laihtua? Onko kyse niinkään siitä että unohdat vai siitä, että et halua syödä (eli anoreksiasta)?

Vierailija
5/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello soi ja et syö koska ei tee mieli? Vaikka olet alipainoinen? Et voi tehdä valintoja sen perusteella että mitä sinun tekee mieli koska sinun ruokahalusi ei ole normaali. Sinun on syötävä vaikkei tee mieli ja säännöllisesti. Kellon mukaan. Haluatko laihtua? Onko kyse niinkään siitä että unohdat vai siitä, että et halua syödä (eli anoreksiasta)?

Mulle tulee myös mieleen, että onko tutkittu, voisiko ruokahaluttomuudelle olla jotain fyysisempää syytä?

Vierailija
6/12 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD usein on tuollaista tai sitten ylenpalttista syömistä

Vierailija
7/12 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä jotain pähkinöitä, juustoja, kuivattuja hedelmiä jne jossain lähettyvillä aina ja popsi niitä. Proteiini juomatta ja rahkat on hyviä. Turkkilainen jogurtti. Nuo on ainakin itsellä semmoisia mitä on helppo "syödä syömättä" ja usein ne myös laukaisee sen oikean ruokahalun. 

Alipainoisuus ei auta mitään ja voit vielä oikeasti saada syömishäiriön. 

Vierailija
8/12 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ADHD ja sama juttu kuin sinulla. 

Vierailija
9/12 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. Välillä vapaapäivinä pyörryttää ja mietin mistä johtuu. No yllätys kello on 16 enkä ole syönyt tai juonut koko päivänä. Töissä yksi ihana rouva huomautti että syön tosi vähän (syömme samaan aikaan tauoilla) ja aloinkin tehdä täyttävämpää ruokaa ja pakottaa itseni syömään esim hedelmän toisella tauolla. 

töissä vielä jotenkin tajuan syödä koska rytmi on aina sama (kunhan ei ole liian kiire ja muistaa pitää tauot) mutta vapaapäivinä edelleen mies joutuu muistuttamaan minua syömään, ja olen saanut painon normaaliksi seurustelumme aikana.

Vierailija
10/12 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niistä esim proteiinijauheista hyötyä, tai jostain mysli tai kaura patukoita ne on helppoja ja nopeita. ADHD jää myös syömättä kun ei "jakseta" tehdä ruokaa. 

Vierailija
11/12 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä esim kanamunakeitin on hyvä koska, parempi syödä edes jotain pientä, ettei ole kokonaan syömättä. Minulla kanssa ADHD ja kaikkea kikkailtu.

Vierailija
12/12 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama juttu. Välillä vapaapäivinä pyörryttää ja mietin mistä johtuu. No yllätys kello on 16 enkä ole syönyt tai juonut koko päivänä. Töissä yksi ihana rouva huomautti että syön tosi vähän (syömme samaan aikaan tauoilla) ja aloinkin tehdä täyttävämpää ruokaa ja pakottaa itseni syömään esim hedelmän toisella tauolla. 

töissä vielä jotenkin tajuan syödä koska rytmi on aina sama (kunhan ei ole liian kiire ja muistaa pitää tauot) mutta vapaapäivinä edelleen mies joutuu muistuttamaan minua syömään, ja olen saanut painon normaaliksi seurustelumme aikana.

Jatkan vielä: itsellä syömättömyys liittyy ruokahaluttomuuteen ja erityisesti ADD ajantajuun. Tuntuu että koko ajan pitää olla syömässä, juurihan söin. Jos on joku kiinnostava projekti tai peli tai kirja  tai mikä vaan asia kesken, syöminen ja toissijaiset asiat jää.

Mulle sopisi sellainen scifi-henkinen tabletti, joka korvaa ateriat. Mieluiten ihon alle asennettava mallia :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi