G: Mitä suunnitelmia kesälomalle?
Kommentit (27)
5 viikkoo putkeen mökillä, vähän remppaa ja sopivasti loikoilua ja maakuntamatkailua.
Islannissa 2vko ja sitten norjassa 1vko. Sen jälkeen 2vk mökillä.
Ei minulla mitään kesälomaa ole, kun olen lapseton.
1,5 viikkoa vuokramökillä korvessa järven rannalla. Muutamat keikat ja festarit, omalla pikku puutarhamökillä oleilua. Paljon uintia järvessä. Kesällä en lähde ulkomaille, rakastan Suomen kesää, satoi tai paistoi. Ihana valo joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla mitään kesälomaa ole, kun olen lapseton.
Ai en ookaan tajunnut, että loman saanti riippuu lapsista..
Huvipuistoon lähes joka päivä 😎
Tarttis ensin töitä saada, että olis lomaa.
Tänä vuonna listalla on Islannin matka, mutta pitkän sairasloman takia taidamme siirtää sen vuodella eteen päin ja tehdä joku halvempi reissu. Muuten ohjelmassa on perinteisesti pari disco-risteilyä, mökkeilyä, purjehdusta ja käynti Tukholmassa, sekä Tallinnassa.
Retkeilyä teltan kanssa, jäätelöä ja uimista ainakin. Ehkä joskus terassille.
Vierailija kirjoitti:
Olispa lomaa
Työtön
Samaa kitumista kuin vuoden joka päiviä, ei ole rahaa tehdä mitään. Ehkä käyn Äidillä kylässä.
Näin kausityöläisenä teen töitä täysillä tunneilla kolme kuukautta :) Kesäkauden ulkopuolella tuurailen tarvittaessa, joten ehdin lomailla ihan tarpeeksi.
Meillä on niin kiva koti, että suurin osa lomasta ollaan ihan kotona. Veneillään, uidaan, ulkoillaan, grillataan ja tehdään muutenkin hyvää ruokaa. Torilta ostetaan kaikkea hyvää. Lomalla on oikeasti parasta hitaat aamut, kahvit terassilla ja muutenkin ruuanlaittoon käytetään tosi paljon aikaa. Ihaninta on laittaa tuoreista raaka-aineista hyvää ruokaa ja syödä ulkona. Ah, oispa jo kesä!
6-8 vko, ajankohta vielä päättämättä. Jakautuu kotiin ja kakkosasunnolle, mitään matkailua en oo miettiny.
Itken homeisessa yksiössäni ja syön pastaa sekä nåkkileipää
Kesäloma? Voin tehdä töitä milloin haluan ja missä haluan eli varsinainen kesäloma on vähän ?? Aion kyllä tehdä muutaman vaellusreissun pohjoisessa ja silloin tuskin viitsin läppäriä mukanani kantaa kun rinkka painaa jo muutenkin. Olisiko ne sitten kesälomaani. Kunhan järvi vapautuu jäistä, muutan sähköttömään ja vesijohdittomaan mökkiini ja silloin jokainen päivä on kuin lomaa vaikka tekisin töitäkin. Olen kyllä harkinnut nykyistä parempaa aurinkosähköä jotta se pyörittäisi muutakin kuin vain jääkaapin, valot ja laturit. Toisaalta, haluanko enemmän mukavuuksia?
Olen töissä maaliskuusta elo- tai syyskuun loppuun ilman vapaapäiviä. Muun ajan lomailen paitsi joulukuun. Talvella käyn pari kertaa etelässä ja siinä ne varsinaiset lomat.
En ole vielä edes päättänyt, milloin sen pidän. Tai ainakaan ihan tarkasti, heinäkuussa joskus, enimmän osan.