Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko loppuraskauden aikana uida turvallisesti?

05.05.2007 |

Saimme neuvolasta BabySeven-DVD:n, jossa on asiaa aina alkuraskaudesta vauvan hoitoon asti. DVD:llä mainittiin, että tulehdusriskin takia ei ole suositeltavaa uida loppuraskauden aikana. Hätkähdin: loppuraskaus (viimeinen kolmannes) alkaa mulla jo toukokuun puolivälissä! Ja mulla ois vielä useampi uintikerta jäljellä uimahallin kortissa... Oletteko te muut noudattaneet tätä ohjetta? Jos kohdunsuu on kiinni, onko uinti todellakin riskialtista?

Hanna rv25+3

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Mulla se on tutkittu vasta kerran: ekassa lääkärineuvolassa...ja se oli helmikuun alussa rv:lla 13+1, joten tokihan kohdunsuu silloin oli kiinni... Seuraava lääkärineuvola on vasta 24.5.

Hanna rv25+3

Vierailija
2/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uiminen loppuraskaudesta, onkos se sallittua? Itse vaan olen viimesilläni raskaana kesällä, laskettuaika 4.8.

vauva2006 rv27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos jo ennestään supistelee, niin ei kannata uida kylmässä. Minulta kiellettiin ihan uimahallissa uinti supistusten takia. Jäi 20 uintikertaa käyttämättä, onneksi sain myytyä ne eteenpäin :)

Jos ei ole yhtään supistellut, niin voisi olettaa että kohdunsuu on kiinni. Kivuttomatkin supparit voi avata kohdunsuuta, joten siinä mielessä uinnin kanssa kannattaa olla varovainen loppuraskaudessa.

Vierailija
4/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tuota samaa lääkäriltä viime viikolla. Itsellä viikkoja 36+3 tuolloin ja lapset mankuivat uimahalliin. Kuulemma saa mennä. Tosin mulla tutkittiin kohdunsuu silloin ja oli kiinni. Voi olla, että jos olis auki, niin ei sais mennä tulehdusvaaran takia.

Vierailija
5/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettua aikaa. Harjoitussupistuksia oli ollut jo pitkän aikaa, muttei lääkärini (kävin yksityisellä gynellä) pitänyt niitä ongelmana, kun tosiaan kohdunsuu oli kiinni. Nyt mietin samaa meri- ja järviveden suhteen, kun toinen lapsi on tulossa elokuussa. Jos on kuuma kesä, niin sehän on ihan kamalaa, jos ei uimassa saa käydä...

Vierailija
6/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus on ollut aina sama: SAA UIDA NIIN KAUAN KUIN KALVOT ON EHJÄT. Olen uinut viimeisiin hetkiin asti järvi vedessä ja kohdunsuu on ollut auki hieman. Uudelleen synnyttäjällä kun aukeaa paikat usein jo hyvissä ajoin... Sama homma nytkin, koko kesän olen isolla mahalla ja aion uida helpottaakseni omaa oloa. Mutta jos pientäkin tihkuutusta lapsiveden kanssa kannattaa jättää uimatta.