Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet eläkkeellä mt-syistä

Vierailija
18.03.2026 |

Oletko todella sitä mieltä ettet pystyisi tekemään mitään työtä?

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa työkyvyttömien elämä🤷

Vaihdan tilannettä koska vaan, jos sinä otat kaikki mun sairaudet ja kivut.

Mutta etpä sinä raukka ajattele nenääsi pidemmälle.

Sairaudet johtuvat suurimmaksi osaksi omista valinnoista.

Paljon masentuneita, ahdistuneita ja loppuunpalaneita on työelämässä ja painaa sitä duunia ihan siihen vanhuseläkeikään asti ilman, että lähtevät hakemaan mitään työkyvyttömyyseläkettä. Eli kyllä tapauksia, että se on ihan kiinni valinnoista ja henkilön sitkeydestä. Ei tietänkään kaikki tapaukset. Moni työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kuvittelee, että se työelämä on kaikille muille "terveille" jotenkin helppoa. Ei se ole.

Se on terveenä helppoa ajatella näin. Työkyvyttömyyseläkkeelle joutuvat/pääsevät vain todella sairaat eikä heitä palkkaisi tai pitäisi kukaan työnantaja. Tietenkin jossain isin omistamassa työpaikassa voidaan katsella sairasta lähimmäistä suopeasti ja ymmärtäväisesti. 

Vierailija
62/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koittanut useamman kerran ja aina tulee burnout. Tuntimäärät millä tulee burnoutkin on todella vähäiset.  Käytännössä en ikinä pääse lähellekään rajaa minkä saan tienata kuukaudessa eläkkeellä ollessa.

Miksi edes olet elossa? 

Miksi itse olet? Tarvitaanko me sinun kaltaistasi kusipäätä mihinkään? Mitä hyötyä sinusta on ihmiskunnalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei enää voimavarat riittäisi tähän ma-pe työelämään, mutta koska asiat, kuten lyhennetty työaika, on niin hankaliksi ja mahdottomiksi tehty niin olen jo vuosikausia sitkutellut menemään. Psyykeen lisäksi myös kroppa prakailee eri kohdista, yleistä alallani, siis kumpikin.

Eläkeikään olisi vielä rapiat 20v, mutta ei toivoakaan, että sinne asti oikeasti jaksan tai pystyn tällä tavalla jatkamaan.

Miksi muiden pitäisi sut elättää? Toivottavasti oot säästänyt rahat etukäteen lyhyttä loppuelämääsi varten.

Vierailija
64/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koittanut useamman kerran ja aina tulee burnout. Tuntimäärät millä tulee burnoutkin on todella vähäiset.  Käytännössä en ikinä pääse lähellekään rajaa minkä saan tienata kuukaudessa eläkkeellä ollessa.

Miksi edes olet elossa? 

Miksi itse olet? Tarvitaanko me sinun kaltaistasi kusipäätä mihinkään? Mitä hyötyä sinusta on ihmiskunnalle?

Aika paljon. :) Pelkästään verojen maksun muodossa. Vaikka jäisin nyt pois työelämästä, niin sijoitusten ja muun varallisuuden myötä ei tarvisi kerjätä yhteiskuntaa rahoittaa mun elämää. Se olisi häpeällistä.

Vierailija
65/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että työttömiä tarvitaan lisää? Kun ei kerran kaikki terveetkään saa töitä, miten saisi vajaakuntoiset? Otatko työkaveriksi sellasen, joka tulee töihin silloin kun kykenee? Ei paljon järki päätä pakota. Työttömänä on sitä paitsi jo nyt paljon niitä, jotka kuuluisivat eläkkeelle.

Ja minä olen mt-syistä eläkkeellä. Kyllä varmasti jotain pystyisin pakon edessä tekemään, mutta onneksi ei tarvitse. Elämme sivistyneessä yhteiskunnassa vielä ainakin vaikka ilmeisesti monet haluaisivat sen tuhota juttujen perusteella.

Vierailija
66/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20215758

Näin helposti sinne eläkkeelle pääsee ;)

Pystyy töihin hyvin. Ei saanut huijausta läpi :). Hyvä että näitä ehtoja kiristetään.

En kyllä toivo liikenteeseen itsetuhoista rekkakuskia.. 

Ajokielto pitäisi tulla samantien!

Vierailija
67/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei enää voimavarat riittäisi tähän ma-pe työelämään, mutta koska asiat, kuten lyhennetty työaika, on niin hankaliksi ja mahdottomiksi tehty niin olen jo vuosikausia sitkutellut menemään. Psyykeen lisäksi myös kroppa prakailee eri kohdista, yleistä alallani, siis kumpikin.

Eläkeikään olisi vielä rapiat 20v, mutta ei toivoakaan, että sinne asti oikeasti jaksan tai pystyn tällä tavalla jatkamaan.

Miksi muiden pitäisi sut elättää? Toivottavasti oot säästänyt rahat etukäteen lyhyttä loppuelämääsi varten.

Koska kirjoittaja on ihminen ja yhteiskunnan jäsen, maksanut varmasti verojakin. Valtion ja ihmisen sivistyksen näkee siitä miten ne kohtelevat heikoimpia.

Vierailija
68/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että työttömiä tarvitaan lisää? Kun ei kerran kaikki terveetkään saa töitä, miten saisi vajaakuntoiset? Otatko työkaveriksi sellasen, joka tulee töihin silloin kun kykenee? Ei paljon järki päätä pakota. Työttömänä on sitä paitsi jo nyt paljon niitä, jotka kuuluisivat eläkkeelle.

Ja minä olen mt-syistä eläkkeellä. Kyllä varmasti jotain pystyisin pakon edessä tekemään, mutta onneksi ei tarvitse. Elämme sivistyneessä yhteiskunnassa vielä ainakin vaikka ilmeisesti monet haluaisivat sen tuhota juttujen perusteella.

Olet siis laiska läjä pskaa. Eikö hävetä elää muiden rahoilla?

Vierailija
69/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmiin on nykyään niin hyvät lääkkeet ja terapia, että en usko kovin monen päätyvän työkyvyttömyyseläkkeelle aidoista syistä. Usein päälimmäinen syy on haluttomuus käydä töissä.

Päihteiden käyttäjät ovat eri asia. Heistä ei useinkaan ole enää mihinkään työhön. Korkeintaan keräämään koiran jätöksiä ja roskia.

Terapiaan pääsee käytännössä vain työssäkäyvät/ varakkaat, jotka pystyvät maksamaan omavastuun.

Valitettavasti on sekä ihmisiä että sairauksia, joihin terapiat ja lääkkeet ei tehoa, sekä lääkkeitä, jotka aiheuttavat niin pahoja sivuvaikutuksia että ne heikentävät toimintakykyä. 

Nämä pitäisi lopettaa kuten sairaat eläimet. 

Kova poju. Olisipa sinua rakastettu enemmän.

Olen nainen ja näitä näkee päivittäin. Ahneita ovat

Nainen sulla on housuissas, tai niin ainakin toivoisit.

Vierailija
70/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa työkyvyttömien elämä🤷

Noh, jos itse satut sairastumaan ja menetät työkyvyn, niin älä hae apua. Pärjäile yksinäsi.

Vierailija
71/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes olet elossa? 

Aika paljon. :) Pelkästään verojen maksun muodossa. Vaikka jäisin nyt pois työelämästä, niin sijoitusten ja muun varallisuuden myötä ei tarvisi kerjätä yhteiskuntaa rahoittaa mun elämää. Se olisi häpeällistä.

Mistäs sinä tiedän kuinka paljon veroja joku työkyvyttömyyseläkkeellä oleva on maksellut? 

Ääliö. 

Ihmisen täytyy olla vakituisesti kunnolla kiinni työelämässä, ennen kuin voi edes jäädä sairaslomalle! 

Ei kukaan jää työttömyyskortistosta eläkkeelle v.tun lahopää!

Vierailija
72/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kirjoittaja on ihminen ja yhteiskunnan jäsen, maksanut varmasti verojakin. Valtion ja ihmisen sivistyksen näkee siitä miten ne kohtelevat heikoimpia.

Ei nää mitään ihmisiä ole. Pelkkiä loiseläjiä. Hyvin vois poistaa työkyvyttömyyseläkkeet tai se vois olla alin toimeentulotuki. Joku max. Pari sataa kuussa riittää näille hyvin.

Vierailija
73/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä, koska en ole sairauttani valinnut. Ihmiset on samanarvosia - sinäkin kusipää, jolla todennäköisesti on joku mt-ongelma.

Vierailija
74/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes olet elossa? 

Niin varmaan ja sittenpä nähdään odotapas vain. 

Karma korjaa 💩

Vierailija
75/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viha kanssaihmistä kohtaan on pahempi sairaus kuin mikään muu mt sairaus.

Vierailija
76/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmien vuoksi eläkkeelle pääsyyn vaaditaan ainakin useampi kuin 2-3 osastohoitokertaa, koska sisareni ei päässyt eläkkeelle, ennenkuin täytti 65 vuotta. Hänellä on ollut lääkitys 23-vuotiaasta asti ja hän on ollut todella hirveässä psykoosissa useasti.

Joten uskoisin, että mt-ongelmien vuoksi eläkkeellä olevat ovat oikeasti "seinähulluja", joihin mikään lääkitys ei tehoa. Ei heille kannata olla kateellisia. 

Vierailija
77/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä, koska en ole sairauttani valinnut. Ihmiset on samanarvosia - sinäkin kusipää, jolla todennäköisesti on joku mt-ongelma.

Miksi et ole hoitanut mielenterveysongelmiasi kuntoon? Niin aikuiset toimii. Olet siis jälkeenjäänyt? Mikä se termi on..älyllisesti kehitysvammainen?

Vierailija
78/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nää mitään ihmisiä ole. Pelkkiä loiseläjiä. Hyvin vois poistaa työkyvyttömyyseläkkeet tai se vois olla alin toimeentulotuki. Joku max. Pari sataa kuussa riittää näille hyvin.

Asiasta kukkaruukkuun, onko päättäjä ansainnut sinusta sopeutumisrahan?

Vierailija
79/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmiin on nykyään niin hyvät lääkkeet ja terapia, että en usko kovin monen päätyvän työkyvyttömyyseläkkeelle aidoista syistä. Usein päälimmäinen syy on haluttomuus käydä töissä.

Päihteiden käyttäjät ovat eri asia. Heistä ei useinkaan ole enää mihinkään työhön. Korkeintaan keräämään koiran jätöksiä ja roskia.

Terapiaan pääsee käytännössä vain työssäkäyvät/ varakkaat, jotka pystyvät maksamaan omavastuun.

Valitettavasti on sekä ihmisiä että sairauksia, joihin terapiat ja lääkkeet ei tehoa, sekä lääkkeitä, jotka aiheuttavat niin pahoja sivuvaikutuksia että ne heikentävät toimintakykyä. 

Nämä pitäisi lopettaa kuten sairaat eläimet. 

Kova poju. Olisipa sinua rakastettu enemmän.

Olen nainen ja näitä näkee päivittäin. Ahneita ovat

Nainen sulla on housuissas, tai niin ainakin toivoisit.

Nainenkin voi olla misantrooppi.

Vierailija
80/155 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huutelevalla ihmisellä on nyt vahva voimaantumishetki trollaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi