Laihdutuslääkkeen käyttö voi tulla kalliiksi hinta jopa tuhansia euroja vuodessa
Kommentit (7)
Hinta on laskenut maailmalla viime aikoina, joten luultavasti jossain vaiheessa myös Suomessa.
Ja miten niin keski-ikäiset naiset? Ihan kuin miehet ei käyttäisi 😄
Laihdutuslääkkeellä ruokahalu pienenee huomattavasti, joten ennen lääkettä ruokaan laitettu raha säästyy. Ja kun suomen ruokien hinnat on mitä on niin taitaa jäädä laihdutuslääkkeen käyttäjä plussalle.
Tyypillistä lääkefirmojen tuoton maksimointia. Lääke kehitetty diabeteksen hoitoon ja nyt sitä käytetään ylipainon hoitoon. Valtaisat markkinat ja tuotto. Tutkimukset väittävät painon palaavan parissa vuodessa, jos lääkkeen lopettaa.
Olen käyttänyt Ozempicia kohta 1,5 vuotta, ja lähinnä olen rahallisesti plussalla esim ruokakulujen vähenemisen myötä. Lääkitys on minulla loppuelämän lääke.
Riippuu. Olen mies, laihtunut laihdutuslääkkeellä 15 kg painoindeksiin 22. Laskin lääkkeen kokonaiskustannukseksi puolen vuoden jakson aikana 22 €/vko. Pärjäsin toki aika pienellä annostuksella.
Tuon maksan mieluusti laihemmasta kropasta.
On toki ihmisiä, joilla suurikaan annoskoko ei tehoa. Sillloin lääke tulee kalliksi, eikä mitän laihtumista tapahdu. Tämä lienee kuitenkin harvinaista. Juttu haiskahti taas vähän klikkiotsikolta.
Vierailija kirjoitti:
Ja suurin osa käyttäjistä keski-ikäisiä naisia.
Mitä sinä heistä välität? Palstan mukaan ongelmajätettä ja epänaisia, maksavat lääkkeensä itse. Sinun täytyy nyt vain keksiä joku muu ihmisryhmä nälvittäväksesi.
Ja suurin osa käyttäjistä keski-ikäisiä naisia.