G: Saako leikkipuistoissa syödä omia eväitä?
Lapset söivät aamupalan 7:00 aikaan. Lähdimme 8:30 aikaan puistoon. Lapset viihtyivät puistossa hyvin ja minulla oli työpapereita ja joiden kanssa kulutin aikaa ja aika hurahtikin kunnes lapset alkoivat olla nälissään 10:30 aikaan. Kotiin on siitä puistossa matkaa 10km (kuljemme matkan aina bussilla, joka menee lauantaisin 2 kertaa tunnissa) ja puiston lähellä on kauppa. Päätimme käydä ostamassa kaupasta hieman evästä ja olla puistossa vielä, koska lapset viihtyivät siellä tänään poikkeuksen hyvin ja päätimme mennä kotiin myöhemmin syömään lämmin ruoka. Ostimme kaupasta pillimehut, riisipiirakat, banaanit, jäätelöt ja hieman karkkia ja menimme syömään ne puiston penkille. Pian siihen penkille alkoi kerääntymään 3 lasta ja heidän vihainen äitinsä joka alkoi tulittamaan kirosanoin tekstiä ettemme saisi syödä siellä puistossa koska heidän lapset näkevät että syömme herkkuja ja hekin olisivat vailla niitä ja syytteli ties mistä minua miten huono äiti olen kun annan lapsille (3v, 5v ja 7v) näin paljon herkkuja (huomioisin, että meidän perheessä lauantai on ainut herkkupäivä jolloin saa jotain hyvää esim jäätelöä). Olin vain ihan hoomoilasena, että eipä näytä kylttiä olevan puistossa ettei siellä saisi syödä mitään. Ei meidän lapset ainakaan saa hepulia jos näkevät muiden syövän jäätelöä tms. Mutta mikä on yleinen käytäntö miten pitäisi toimia?
Kommentit (4)
En kyllä itse kuuntelisi tuollaista paskaa kovin kauan aikaa!!
kun menemme kauemmas puistoilemaan. Lähdetään usein kesäisin täältä lähiöstä keskustaan ja ollaan liikkeellä useampi tunti. Puistossa syödään eväät nimenomaan, missä muualla?
Ei todellakaan kuulu muille, mitä ja miten siellä puistossa syötte (kunhan keräätte roskat pois!) - tämä äiti oli täysin väärässä ja teki itsestään naurunalaisen. Ei kannata välittää, moukkia on monenlaisia...
Siis noita vanhempia ihan oikeasti on, joiden mielestä on herkkuja syövien ihmisten vika, jos heidän lapsensa alkavat kinuta samaa!!?? KAsvatuskysymys, jälleen kerran! Eri asia, jos olisitte HEILLÄ kylässä, puistossa saa taatusti evästää ihan vapaasti.