Voisitko jakaa tänne parhaan silmälasien puhdistusvinkkisi
Kokeilen jokaista ja raportoin niiden toimivuudesta.
Kyselen tätä siksi, että en saa enää pari vuotta vanhoja lasejani kunnolla puhtaiksi. Olen kokeillut kaikenlaista, mutta silti linssit ovat sumeat ja aina niihin jää ärsyttäviä tahroja. Voi toki olla, että linssit ovat jo aikansa eläneet eikä niitä saa enää puhtaaksi, mutta meinasin vielä kysyä, jos jollakin olisi takataskussa joku ihmevinkki, jolla linssit puhdistuisivat. Kiitos kaikille.
Kommentit (63)
Pesen suihkussa käydessäni naamanpesuaineella tai suihkusaippualla ja kuivaan lasit froteepyyhkeeseen.
Kaupan valmiilla silmälasien puhdistusliinoilla. Sellaisilla kosteuspyyhkeillä.
Vedellä laimennettua astianpesuainetta ja tippa desinfiointiainetta sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pieneen suihkepulloon laitettu tippa fairyä ja vettä. Joo joo fairyä ei saa muka käyttää mutta mulla kaikki linssit edelleen kirkkaat 👍 Huuhtelen linssit lämpimän ei kuuman veden alla. Suihkautan fairyvettä linsseille ja sormella pesen linssit. Huuhtelen juoksevan veden alla ja puhallan pisarat pois. Paperilla en koskaan hinkkaa vaan korkeintaan kerään pisarat. Mulla toimii näin 🤓
Kiitos vinkistä. Tuota puhaltamista en olekaan kokeillut. Se varmaan on parempi kuin liinalla pyyhkiminen, koska tuntuu, että se liinan käyttö on viimeistään se, joka saa ne linssit tuhruisiksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Aine kun aine käy mutta kaikki kankaat on jotenkin öljyisiä
Tämän olen myös huomannut. Ja jos lasit vain jättää kuivumaan niin niistä kuivuneista vesipisaroista jää läiskiä. Ehkä tuo ylemmän ihmisen vinkki puhaltamisesta toimii?
ap
Käsisaippua jossa ei ole liikaa tuoksua tai kosteuttavia ainesosia. Kumpaankin linssiin saippua ja vesipesu, kuivaus paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä siis kertakäyttöisiä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On
Ultraäänipesukoneessa, jossa lämmintä vettä ja pari pisaraa nestesaippuaa. Samaan syssyyn saa kulta-, pronssi- ja hopeakorutkin puhtaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ultraäänipesukoneessa, jossa lämmintä vettä ja pari pisaraa nestesaippuaa. Samaan syssyyn saa kulta-, pronssi- ja hopeakorutkin puhtaiksi.
Tämä taitaa olla melko kallis metodi? Ehkä kokeilen, jos mikään näistä aikaisemmista ei toimi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Perus talouspaperi ja fairy lämpimällä vedellä.
Tämä. En käsitä ihmisiä, jotka lääppii silmälaseja jollain nuhjuisilla räteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pieneen suihkepulloon laitettu tippa fairyä ja vettä. Joo joo fairyä ei saa muka käyttää mutta mulla kaikki linssit edelleen kirkkaat 👍 Huuhtelen linssit lämpimän ei kuuman veden alla. Suihkautan fairyvettä linsseille ja sormella pesen linssit. Huuhtelen juoksevan veden alla ja puhallan pisarat pois. Paperilla en koskaan hinkkaa vaan korkeintaan kerään pisarat. Mulla toimii näin 🤓
Kiitos vinkistä. Tuota puhaltamista en olekaan kokeillut. Se varmaan on parempi kuin liinalla pyyhkiminen, koska tuntuu, että se liinan käyttö on viimeistään se, joka saa ne linssit tuhruisiksi.
ap
Hana hiljaiselle ja valutat ne pisarat vedellä pois. Puhaltamalla itselläni vain leviään pisarat pienemmiksi pisaroiksi.
Vierailija kirjoitti:
Näin tein aikaisemmin, mutta jostain syystä ei enää toimi ollenkaan. Kun katson tuon käsittelyn jälkeen lasien läpi valoa kohti niin ihan suttuiset ja sumeat ovat.
ap
Luulin aina silmälaiseni olevan likaiset. Pesin, pesin ja hinkkasin. Kokeilin kaiken mahdollisen. Silti linssit olivat aina sameat. Silmälääkärissä syyksi löytyi lasiaisen irtauma, joka on normaali ikään kuuluva ilmiö. Lisäksi löytyi kaihi. Leikkauksen jälkeen näkö oli kirkas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla melko kallis metodi? Ehkä kokeilen, jos mikään näistä aikaisemmista ei toimi.
ap
Pesurin saa alle kolmella kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tein aikaisemmin, mutta jostain syystä ei enää toimi ollenkaan. Kun katson tuon käsittelyn jälkeen lasien läpi valoa kohti niin ihan suttuiset ja sumeat ovat.
ap
Pinnoite on pilalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pirkka- tuote esim.
Itse kuivaan vesi ( joskus laimennettua fairya) jälkeen talouspaperilla tai paperinenäliinalla.