Jos sinulla todettaisiin huomenna syöpä, jäisitkö heti sairauslomalle?
Vai jatkaisitko työtä niin pitkään kuin pystyisit, olisit saikulla vain jos on aivan pakko
Kommentit (47)
Kyllä, kieltäytyisin hoidoista ja jäisin perintörahoilla kotiin odottamaan kuolemaa.
En. Jatkaisin töitä siihen asti, kunnes hoidot heikentäisivät vointiani liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Olin puolivuotta saikulla. Sisälti leikkauksen ja sädehoidon.
Pistän paremmaksi. Mä jäin saikulle silloin, kun testipaloja ottivat ja odotin tuloksia sairaslomalla. Jotenkin pisti akan ihan hysteeriseksi, etten katsonut olevani hyvä työntekijä siinä epäilyvaiheessakaan.
Riippuu varmaan siitä kuinka aggressiivinen syöpä ja kuinka rankat hoidot. Itse olen sellainen että vaikeissa elämäntilanteissa olen ennemmin halunnut tehdä enemmän töitä kuin vähemmän, koska pää pysyy sillä tavalla paremmin kasassa. Mutta jos en olisi työkykyinen, pakkohan sitä olisi saikulle jäädä.
En jäisi, olisin töissä mahdollisimman pitkään. Tykkään työstäni ja olen hyvä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Pistän paremmaksi. Mä jäin saikulle silloin, kun testipaloja ottivat ja odotin tuloksia sairaslomalla. Jotenkin pisti akan ihan hysteeriseksi, etten katsonut olevani hyvä työntekijä siinä epäilyvaiheessakaan.
Olisin luultavasti ihan samanlainen. Teen työtä, jossa fokus pitäisi olla koko ajan terävänä, enkä usko, että pystyisin siihen tuossa tilanteessa. Työ ei myöskään ole elämäni keskipiste, vaikka työstäni pidänkin. Keskittyisin tärkeämpiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Mun työkaveri kävi töissä läpi syöpähoidot. Hän asui yksin ja kotona olo meni vaan vatvomiseksi ja itsensä pelotteluksi. Hän kävi mieluummn töissä, että on jotain tekemistä ja ajattelemista. Oli toki saikkupäivä sillon ja toinen tällöin, kun kroppa ei kantanut. Meni välillä tosi heikkoon kuntoon. Ruokaa ei pystynyt syömään, niin sillä meni suoraan ruokaliuokset mahaan.. alkoi voimistumaan.. Puolisen toista vuotta se taisteli ja sitten kuoli pois.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
En jäisi, olisin töissä mahdollisimman pitkään. Tykkään työstäni ja olen hyvä siinä.
Niin mäkin rakastan työtäni. Mutten ollut enää hyvä, kun sain diagnoosin. Oli pakko olla erossa hetken aikaa, että voimistun ja voin taas tehdä hyvää työtä.
ei meidän työpaikalla saikkua saa, niin kauan kun henki vähänkin pihisee. potkut tulee, jos yrittää saikuttaa.
Jäisin varmaan pariksi päiväksi sulattelemaan shokkia.
Sen jälkeen luulen, että pyrkisin tekemään töitä ainakin osatyöajalla. Vaikka vaikeahan tuota on arvailla miten sitä tosipaikan tullen reagoidi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Eri. Mutta ainakaan itsellä ei töiden lisäksi ole juuri muuta elämää.
Olin töissä työpaikassa jossa kaikki tekivät töitä terveytensä kustannuksella, ihmiset sai burn-outeja jne. Lähdin kun en enää nähnyt mitään syytä jatkaa vaikka se olisi muuten ollut kutsumustyö mutta edes 11h työpäivät eivät olleet riittävästi vaan koko ajan sanottiin että ei tee tarpeeksi. Työtodistuksen mukaan en hoitanut töitäni hyvin. Sellainen kiitos siitä. Ei tule ikävä.
Todellakin jäisin sairaslomalle. Mulla on ollut kaksi kertaa syöpä ja tiedän kuinka musertava se tieto syövästä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin luultavasti ihan samanlainen. Teen työtä, jossa fokus pitäisi olla koko ajan terävänä, enkä usko, että pystyisin siihen tuossa tilanteessa. Työ ei myöskään ole elämäni keskipiste, vaikka työstäni pidänkin. Keskittyisin tärkeämpiin asioihin.
Sama. Virheet ei ole työssäni ihan pikkujuttuja. Ja koska työ tosiaan ei ole elämäni tärkein asia, onneksi, niin sairauslomalle jäisin hyvin pian.
Jäisin siinä vaiheessa kun hoidot aloitetaan
En välittäisi paskaakaan töistä sen jälkeen.
Elämää on myös ilman töitä, mutta työt voi haitata elämää.
Todellakin jäisin heti. Keskittyisin hoitoihin, itseeni ja läheisiini.