Suomesta on kananmunat loppu
Kommentit (22)
Maailmassa on arviolta noin 20 miljardia kanaa. Miten kananmunat voi loppua ikinä missään?
Jääkaapissani on 4 kpl.
Ap, tuukko hakee?
Olen huomannut. Tänään oli lähimarketissa kakso (2) kennoa munia.
Kaupassa oli isot kasat. Loppuminen on liioittelua.
Myyvät ulkomaille, saavat paremman hinnan. Samoin käy lihalle. Kaupat polkee tuottahinnat pohjamutiin, muualla arvostetaan suomalaista lihaa ja munia enemmän. Pahin tämä s-mafia
Prizmassa hylly täynnä kananmunia
S-marketissa oli eilen varoitus kananmuna osastolla, että voi olla tuotantokatkoksia ( Vantaa)
Vierailija kirjoitti:
Myyvät ulkomaille, saavat paremman hinnan. Samoin käy lihalle. Kaupat polkee tuottahinnat pohjamutiin, muualla arvostetaan suomalaista lihaa ja munia enemmän. Pahin tämä s-mafia
Kanojen vaihtosykli meneillään. Vanhat kanat vaihdetaan uusiin ja uusien munintaa pitää odottaa. Korjautuu jo huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mun lähikaupassani.
Munat eivät olleet loppu vai munia ei ollut lähikaupassasi?
Löytyi raflaava otsikko aiheesta :D
KSML: Munapula koettelee Suomea Näin pitkään ollaan puutteessa
2.3.2026 Kananmunien saatavuudessa on haasteita, mikä näkyy ruokakauppojen hyllyillä, kertoo Keskisuomalainen (KSML).
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8713d19e-8632-4ced-8ea8-38bc6fbf3694
Kultamunat sen sijaan eivät ole loppumassa!
Höpöhöpö. Ihan joka kaupasta on löytynyt senkin jälkeen, kun Iltapjaskat uutisoivat "munapulasta". Vtut ole.
Vierailija kirjoitti:
S-marketissa oli eilen varoitus kananmuna osastolla, että voi olla tuotantokatkoksia ( Vantaa)
Kuinkahan te siellä pärjäätte kun ruokajonotkin lopetetaan.😁😆
Ihan kuin nuo lehtien toimittajat testailisivat kaikkein hölmöimpiä. Nauravat sitten raukoille, jotka yrittää hamstrata munia
Munahamsteri :DD
Täälläpäin löytyy kyllä kans kaupoista. Mutta oon kyllä kuullut että jossain etelämpänä Suomea on menossa joku dieettivillitys, jossa syödään hirveät määrät kanamunia, että siksi jossain on kanamunat loppu. No eiköhän ne lopeta dieettinsä, kun kolesterolit nousee pilviin.
Ei ole.