Älkää käyttäkö itsepalvelukassoja yms jotka vaikuttavat ihmisten työllisyyteen!!
Mitä enemmän tekoälyä ja muuta tekniikkaa sen vähemmän työpaikkoja. Mitä muuta on? Listatkaa tähän.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
En seiso pitkässä jonossa kun on ostoskori jossa on vain muutama tuote!
Käyn ruokakaupassa usein vain pari kertaa viikossa, joten ostan kerralla vähintään 4-5 päivän syömiset ja juomiset etukäteen suunnitellun kauppalistan mukaisesti. Niinpä laitan mielelläni ne ostoskärryn ostokset liukuhinnalle ja annan sen kassan tehdä työnsä. Sinällään minusta on mukava käydä ruokakaupassa, mutta ei minulla ole mitään syytä käydä siellä päivittäin ostamassa "jotain pientä". Jos haluan syödä esimerkiksi jäätelöä, minulla on aina litran Aino jäätelöitä pakastimessa.
Vierailija kirjoitti:
Kok on pinkeenä robotteihin ei tarvi maksaa palkkaa.
Niin, nehän eivät tarvitse huoltoa ja ovat halpoja
Jokainen voi valita ostaako sen halvimman tekoälyllä tai robotilla tuotetun palvelun vai onko valmis maksamaan enemmän? Tänään esimerkiksi Nordea ilmoitti vähentävänsä henkilöstöä tekoälyn vuoksi, mutta se on jokaisen oma asia kuluttajana miten reagoi näistä uutisista kuultuaan? Jos reagoit positiivisesti niin se rohkaisee muitakin samaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassat eivät vie työpaikkoja.Työ ei katoa, vaan siirtyy asiakaspalvelusta ja rahastuksesta enemmän valvontaan, opastamiseen ja muihin kaupan töihin.
No kyllähän niitä ip kassoja pitääkin valvoa kun niillä huijataan kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Turhat työt saakin kadota. Jos kassoja ei tarvita niin miksi siinä pitäisi kenenkään istua? Ei käy järkeen.
Mä en ainakaan halua itse vetää niitä tuotteita. Miten kävi 9-vuotiaan tytön Lidlin itsepalvelukassalla!!!? Ja siis oma syyni on ihan vain se, etten viitsi.
Käykää salaa hävittämässä kaikki lypsykoneet, niin ihmiset alkaa taas lypsää käsin ja tarvitaan lisää karjakkoja !
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähikaupassa myyjillä on niin kova kiire koko ajan että meen aina itsepalvelukassalle. Heti kun ei oo asiakasta ne lähes juoksee jonnekin hommiin. Ei varmaan oo pitkällä tähtäimellä fiksua mutta silti tuntuu pahalta viedä myyjien aikaa.
Meidän lähikaupan kauppias poisti itsepalvelukassat, koska niiden kautta varastettiin niin paljon. Sen sijaan hän palkkasi lisää henkilökuntaa, ja muutama nuori sai työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seiso pitkässä jonossa kun on ostoskori jossa on vain muutama tuote!
Käyn ruokakaupassa usein vain pari kertaa viikossa, joten ostan kerralla vähintään 4-5 päivän syömiset ja juomiset etukäteen suunnitellun kauppalistan mukaisesti. Niinpä laitan mielelläni ne ostoskärryn ostokset liukuhinnalle ja annan sen kassan tehdä työnsä. Sinällään minusta on mukava käydä ruokakaupassa, mutta ei minulla ole mitään syytä käydä siellä päivittäin ostamassa "jotain pientä". Jos haluan syödä esimerkiksi jäätelöä, minulla on aina litran Aino jäätelöitä pakastimessa.
Ihan ruokaa ostan 1-2 krt viikossa. Se on vain täydennystä. Kerran viikossa tulee ruoka kotiovelle. En pysty kantamaan painavaa kassia sairauden takia. Enkä pysty seisomaan paikoillaan. Ei ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi valita ostaako sen halvimman tekoälyllä tai robotilla tuotetun palvelun vai onko valmis maksamaan enemmän? Tänään esimerkiksi Nordea ilmoitti vähentävänsä henkilöstöä tekoälyn vuoksi, mutta se on jokaisen oma asia kuluttajana miten reagoi näistä uutisista kuultuaan? Jos reagoit positiivisesti niin se rohkaisee muitakin samaan.
Pankit ovat tasaisesti vähentäneet henkilöstä suunnilleen 1990-luvun pankkikriisistä lähtien, jolloin eri pankeilla oli runsaasti pankkikonttoreita eri puolilla Suomea. Pankit ovat aina keksineet uusia asiakasmaksuja vaikka itsepalvelua on lisätty. Verkkopankin käytöstäkin joutuu maksamaan vaikka itse tekee kaikki työn vaiheet ja on hankkinut siihen tarvittavat laitteet. Onneksi Osuuspankissa voi sentään käyttää niitä bonuksia pankki- ja vakuutusmaksuihin. Muutenhan pankkikonttorit ovat usein auki vain kahtena päivänä viikossa esimerkiksi tiistaina ja torstaina klo 10-12, jollei sitten ole etukäteen varattua aikaa. En ole kyllä vuosikausiin käynyt missään pankkikonttorissa.
Vierailija kirjoitti:
Anna aina palautetta, kun huomaat jossain henkilövajetta, oli se sitten kaupan kassoilla, pankissa tai hotellisiivouksessa. Kun jotain hommaa ei ole tehty kunnolla, on yleensä kyse kauheasta kiireestä, joka johtuu työntekijöiden vähyydestä suhteessa työmäärään. Muotoile palaute niin, ettei siinä syyllistetä yksittäistä työntekijää, vaan nimenomaan johtoporrasta.
TÄMÄ!
Laittakaa aina valitus ylöspäin kun näette mielestänne jossain, missä tahansa, liian vähän työntekijöitä tai palvelu jumittaa. Muuten asiat ei koskaan muutu, nimittäin johtajia ei kiinnosta työntekijöiden vähyys ja heidän hyvinvointi, (mikä heijastuu asiakkaisiin), ainoastaan jos johtajille pelko että alkaa menettämään asiakkaita niin sitten niiden on pakko tarttua henkilökuntamääriin
Kaikilla on oikeus valita mitä kassaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankit ovat tasaisesti vähentäneet henkilöstä suunnilleen 1990-luvun pankkikriisistä lähtien, jolloin eri pankeilla oli runsaasti pankkikonttoreita eri puolilla Suomea. Pankit ovat aina keksineet uusia asiakasmaksuja vaikka itsepalvelua on lisätty. Verkkopankin käytöstäkin joutuu maksamaan vaikka itse tekee kaikki työn vaiheet ja on hankkinut siihen tarvittavat laitteet. Onneksi Osuuspankissa voi sentään käyttää niitä bonuksia pankki- ja vakuutusmaksuihin. Muutenhan pankkikonttorit ovat usein auki vain kahtena päivänä viikossa esimerkiksi tiistaina ja torstaina klo 10-12, jollei sitten ole etukäteen varattua aikaa. En ole kyllä vuosikausiin käynyt missään pankkikonttorissa.
Osuuspankissa ne vakuutusten hinnat ovat jäätävän kalliita juuri niiden bonusjärjestelmien ym vuoksi. S-Pankki ja Nooa pankki menevät toisella logiikalla kuin nämä asiakkaiden kuraamista matoista ahdistuvat rahoituslaitokset, mutta jos sinulle riittää se, että olet välttämätön pakko niin ole hyvä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassat eivät vie työpaikkoja.Työ ei katoa, vaan siirtyy asiakaspalvelusta ja rahastuksesta enemmän valvontaan, opastamiseen ja muihin kaupan töihin.
Bullshit. Ei siellä kaupoissa ole yhtään ylimääräistä ihmistä.
Ei olekaan. Kaupassa vaan ei hommat lopu.
Ip-kassa ei hyväksy käteistä. Käytän sitä niin kauan kuin pystyn.
Älkää käyttäkö kaivinkoneurakoitsijaa. Menee lapiomiehiltä työpaikat.
Tässä on kuulkaan meneillään neljäs teollinen vallankumous. Halusitte tai ette. Meidän leaderit ja Eu yleensä menee ideologia edellä. Kansalla ei niin väliä. Tulette sen huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankissa ne vakuutusten hinnat ovat jäätävän kalliita juuri niiden bonusjärjestelmien ym vuoksi. S-Pankki ja Nooa pankki menevät toisella logiikalla kuin nämä asiakkaiden kuraamista matoista ahdistuvat rahoituslaitokset, mutta jos sinulle riittää se, että olet välttämätön pakko niin ole hyvä vain.
Minulla on toinen tili Danske Bankissa entisenä Postipankin asiakkaana eikä se ole paljoa Osuuspankkia parempi pankki ainakaan palvelumaksujen suhteen. Osuuspankki muutti vuoden 2025 alussa tuota bonussysteemiä niin että ne bonukset voi siirtää käyttötilille ja käyttää samalla tavalla kuin oikeaa rahaa. Tosin niistä menee nyt 30 % ennakonpidätys.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu onkin jo automatisoitu ja laitettu itsepalveluksi, mutta av:n jäärät haluavat pitää kassatyöntekijät töissä.
Kenenkään ei pitäisi tehdä kassatyötä.
T: kauppias
Ei pidä paikkaansa.
Pankit kun laittoivat konttorit kiinni ja ihmiset palvelemaan itse itseään ei yhtäkään työpaikkaa mennyt.
Yks on asiakaspalvelu. Mä soitan aina asiakaspalveluun tai menen paikan päälle asioimaan. Vihaan yli kaiken niitä chattibotteja.
Ne ovat siksi huonoja kun köyhät yrittävät huijata niissäkin jättämällä osan ostoksista piippaamatta.