Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää käyttäkö itsepalvelukassoja yms jotka vaikuttavat ihmisten työllisyyteen!!

Vierailija
17.03.2026 |

Mitä enemmän tekoälyä ja muuta tekniikkaa sen vähemmän työpaikkoja. Mitä muuta on? Listatkaa tähän.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisin itse kassan hommat,kyllä palvelua pitää saada.Sitä paitsi  maksan käteiselläkin.

Mitä palvelua kassa tekee? Aivan turhan lisätyön, kun hän voisi tehdä jotain muuta kaupassa. Itse liputan hyvin suuresti tulevaa K-kauppojen uudistusta, missä voin puhelimeni k-ruoka sovelluksella skannata haluamani tuotteen ja pakata ne suoraan kauppakassiini. Ruokakaupassa kun katsoo työntkeijöitä, niin ei siihen kassalle kukaan jää istumaan asiakkaita odottamaan, vaan he lähtevät tekemään jotain muuta työtä samantien. 

Kertoisko tää siitä, että ne kassat on jo nyt ylityöllistettyjä.

Ne mm osaa opastaa ja ehkäisee myymälävarkauksia.

Pomon pitäisi tajuta, että niistä ei kannata luopua. Se pomohan joutuu tulemaan itse töihin jos koneet lakkaa, sekään tuskin käy jehulle.

Miten olet ylityöllistetty, jos teet työpäivän mittaisen työvuoron? Pääosin kassat tervehdivät ja skannaavat tuotteita. Eivät he mitään opasta tai ehkäise myymälävarkauksia. Kassoja on ohjeistettu olemaan puuttumatta työturvallisuuden takia varkauksiin. 

Vierailija
62/66 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käyn lähinnä tossa lähikaupassa, k-marketissa, jossa ei ole edes itsepalvelukassaa. Muistakaa käydä myös pienissä marketeissa jotta ne pysyy pystyssä.

Ei ole tuossa omassa lähikaupassakaan on mulle hätävarakauppana, on niin pirun kallista siellä että sais mun puolesta kaatua koko kauppa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te myös tankkaatte autonne vain palvelevilla huoltoasemilla? Varaatte lomamatkanne matkatoimistoista? Ostatte junaliput myyntipisteistä? Asioitte pankki- ja vakuutusasioissa toimipaikoissa ettekö verkkopalveluissa? Veroilmoituksen täytätte paperilla ja jos tarvitsette apua, vierailette verotoimistossa? Jonotatte Kelassa hakemassa lapsilisää ja kotihoidontukea?

Vierailija
64/66 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ala jonottamaan ihmiskassalle jos on varaa valita ip. Siellä saan rauhassa, toki turhia viivyttelemättä, itse piipata ostokseni, pakata ne rauhassa ilman painetta siitä, että toisen ihmisen ostokset olisivat jo tulossa omieni perään kuten ihmiskassoilla. Ei ole sellaista kiirettä heittää vaan kaikkea sekaisin kauppakassiin ja poistua paikalta samalla kun myyjä konemaisesti toivottaa hyvää päivän jatkoa. Miksi juuri kaupan kassat ovat sellainen työ mitä pitäisi suojata automatisaatiolta.Yksi ala menettää paikkoja, niitä syntyy jonnekin muualle uusia. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että ennen kuin tiskikoneet keksittiin niin ravintolassa oli pakko olla 10 tiskaria. Tiskikoneet boikottiin ja takaisin käsitiskiin.

Vierailija
65/66 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En seiso pitkässä jonossa kun on ostoskori jossa on vain muutama tuote!

Käyn ruokakaupassa usein vain pari kertaa viikossa, joten ostan kerralla vähintään 4-5 päivän syömiset ja juomiset etukäteen suunnitellun kauppalistan mukaisesti. Niinpä laitan mielelläni ne ostoskärryn ostokset liukuhinnalle ja annan sen kassan tehdä työnsä. Sinällään minusta on mukava käydä ruokakaupassa, mutta ei minulla ole mitään syytä käydä siellä päivittäin ostamassa "jotain pientä". Jos haluan syödä esimerkiksi jäätelöä, minulla on aina litran Aino jäätelöitä pakastimessa.

Mä teen tollaiset ostokset Prisman itsepalveluskanneria käyttäen. Jää pois välivaiheet, missä ensin jokainen tuote lastataan kärrystä kassahihnalle ja sitten se, kun ne lastataan kassahihnalta ostoskassiin.

Vierailija
66/66 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään elävää ihmisiä saa aina että sen työpaikka pysyy siinä.