Pitäisiköhän tekoälyyn alkaa paneutua oikein kunnolla ja tosissaan?
Siitä kun puhutaan joka käänteessä, että on neljäs teollinen vallankumous ja miten se helpottaa tekemistäsi, olet sitten tavan duunari, tai joku huippukyvykäs astrofyysikko, eli kaikkia. Vaikka tässä ikää on jo kuudenkympin verran, niin on kuitenkin vielä elämää jäljellä ja osa siitä pitäisi huhkia työelämässä.
Vaikka puhutaan että se vie suuren osan työpaikoista, niin ei siltä ilmeisesti pysty välttymään, se on jo tullut elämäämme ja tulovauhti vaan kiihtyy.
Tietokoneaika sekä varsinkin Internet ja siihen sisälle pääseminen olivat itselleni pitkään vähän utopiaa, kun omaa konetta ei ollut rahkeita ostaa ja olen muutenkin ehkä vähän vanhanaikainen kaikkea teknistä muutosta kohtaan.
Mitä mieltä te muut olette ja oletteko ottaneet onkeenne siitä? Miten olette opetelleet sen käyttöä?
Kertokaa myös ikänne kommentissanne, niin näkee vähän mitä mun ikäluokka ja muut on siitä mieltä.
Toivon laajaa ja asiallista keskustelua.
Kommentit (44)
En luota tekoälyyn. Menisi ikä ja terveys alkaa sen fatoja tarkastamaan. Lisäksi epäilen sen haravaa poimia tietoa. Yksi ihana asia tiedonhaussa on oivallukset. Yksi asia johtaa toiseen jne.
Vierailija kirjoitti:
En luota tekoälyyn. Menisi ikä ja terveys alkaa sen fatoja tarkastamaan. Lisäksi epäilen sen haravaa poimia tietoa. Yksi ihana asia tiedonhaussa on oivallukset. Yksi asia johtaa toiseen jne.
Tekoäly ei poista oivalluksia. Siitä voi olla paljon apua jopa niiden tekemisessä ja yleensä oppimisessa.
Ei tarvitse paneutua mitenkään. Riittäisi että perustulo tulisi. Se riittäisi aluksi hyvin. Kattava raha kansalaiselle ja maapallon kansalaiselle. Muuten ei voi olla vapaa ja tehdä eettisiä valintoja ja ylläpitää turvallisia valintoja yhteiskuntarauhan nimissä.
Ei taa tekoäly tehä, MINÄ ITE!!!
:D