Pelasitko Pokémon Go'ta? Rakensit tietämättäsi valtavaa datapankkia
Apinaa koijataan.. https://www.tivi.fi/uutiset/a/dc78096f-923e-44ed-8ae2-ce1f4858a580
Kommentit (12)
Kaikki mitä teet puhelimellasi kerää dataa. Se että siitä tulee sinulle ongelma vasta sitten kun kyseessä on Pokemon Go, kertoo paljon älykkyydestäsi.
Pelasin sitä hetken, mutta ne se data tuskin ruokalähettejä liiaksi auttaa, kun siellä oli jotain kuntopolkuja ja hautausmaata suurelta osin.
Asensin ja kierrin tuvan ympäri. Totesin notta ei mitään järkeä ja poistin.
En pelannut, en edes kokeillut sitä
Vierailija kirjoitti:
Jäi auki miten minua huijattiin?
Se oli esimerkki miten tietosi välittyy lopulta aivan eri käyttöön mihin oli tarkoitettu. Lue juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä teet puhelimellasi kerää dataa. Se että siitä tulee sinulle ongelma vasta sitten kun kyseessä on Pokemon Go, kertoo paljon älykkyydestäsi.
Mitä pahaa siinä datan keräämisessä on? 🤔
Hui kauhia, nyt käyttämäni julkinen pururata on tallentunut jonnekin, kirsitetäänkö minulta rahaa pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli esimerkki miten tietosi välittyy lopulta aivan eri käyttöön mihin oli tarkoitettu. Lue juttu.
Mitkä tiedot? Kuvat mitä sovellus on ehkä tallentanut läpi sen kun olen kävellyt pitkin poikin Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja missä se huijaus oli? Minä latasin pelin pelatakseni peliä ja se onnistui ongelmitta.
Kokeilin sitä joskus. Miten minua koijattiin? Jos pelaamisestani on ollut jollekin hyötyä, onko se jotain pois minulta itseltäni? Sain kuitenkin liikuntaa ja raitista ilmaa niin kuin oli tarkoituskin.