Mihin työpaikkoihin työtön tekniikan tohtori voisi hakea. Englantia osaan välttävästi.
Kommentit (39)
Yönakkeja myymään Kouvolan asemalle.
Vierailija kirjoitti:
Esim. puutarhatöihin, siivoamaan, asiakaspalveluun, tuotannon töihin. Ammattisuoja on vain 3 kk
Mikä ammattisuoja? Minä ainakin olen saanut työvoimavirkailijalta sellaisen ohjeen, että pitää hakea vain niitä työpaikkoja, joihin on realistiset mahdollisuudet työllistyä. Jos ap on tekniikan alan tohtori, jolla on tekniikan alan työkokemus, niin ei häntä kyllä varmasti puutarhahommiin, siivoukseen tai asiakaspalveluun palkata. Niissä on ihan omat ammattilaiset. Toisaalta aika harvalla akateemisella pää kestäisi myöskään tuotantotyötä - onko sellaista edes tarjolla, ja mitäs ne kouluttamattomat sitten tekisi?
Jos vaikka tuolta kokeilet.
Vierailija kirjoitti:
There are currently 2.749.472 jobs waiting for you!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyisin voi olla tekniikan tohtori ja osata vain välttävästi englantia.
Trolliketju.
Tätä samaa olin tulossa kertomaan, nykyään pitää lähihoitajankin osata välttävästi englantia, että pärjää työkaveriden kanssa.
Pitäisi. Kaikkienhan pitäisi osata ruotsiakin sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Yönakkeja myymään Kouvolan asemalle.
Kukkaronkivellä pitää myydä ainakin sata nakkia illassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolliketju.
Tätä samaa olin tulossa kertomaan, nykyään pitää lähihoitajankin osata välttävästi englantia, että pärjää työkaveriden kanssa.
suomea kaikki hoitajat eivät osaa
Just, hoitajia. Sairaanhoitajien kielitaitoa vahtii Valvira, ei saa lupia jos ei läpäise kielitestiä. Lähihoitajaksi kun ei tarvita erikseen lupia, niin niistä kaikki ei tosiaan puhu suomea, ovat kuitenkin jostain amiskasta onnistuneet paperit saamaan ja saavat käyttää lähihoitajan nimikettä. Sitten on jotain hoitajia, ei siis sairaanhoitaja tai lähihoitaja, vaan pelkkä hoitaja, joilla ei ole kielitaitoa eikä välttämättä koulutustakaan, heitä ei vahdi kukaan. Suomessa ei kouluteta hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
There are currently 2.749.472 jobs waiting for you!
Turha noita on hakea, jos ei osaa tosi hyvin englantia. Ei noissa suomella pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolliketju.
ehkä se on vaan vaatimaton, kun ei puhu englantia äidinkielenään.
Joo, tuo yllä ollut "ime kullia" kuittaus viittaa nöyrään asenteeseen.
Et mihinkään, varsinkaan kun et osaa englantia. Ei ihme että olet työtön.
Matikan, kemian, fysiikan, open sijaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Trolliketju.
No, tuskinpa väitöskirjan tekeminen onnistuu nykyisin tekniikan alalla, jos ei osaa erinomaisesti englantia. Itse julkaisin aikanaan 5 tieteellistä refereetason julkaisua englanniksi väitöskirjaa varten. Olen TkT koulutukseltani. Lisäksi olen kirjoittanut lukuisia tiedekirjoja englanniksi. Otaniemessä melkein kaikki luennot ovat nykyisin englannin kielellä, joten jos sitä ei osaa, niin ei pysty edes DI:ksi valmistumaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole euroinsinööri
https://fi.wikipedia.org/wiki/FEANI
Niin en voi työskennellä muissa maissa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolliketju.
No, tuskinpa väitöskirjan tekeminen onnistuu nykyisin tekniikan alalla, jos ei osaa erinomaisesti englantia. Itse julkaisin aikanaan 5 tieteellistä refereetason julkaisua englanniksi väitöskirjaa varten. Olen TkT koulutukseltani. Lisäksi olen kirjoittanut lukuisia tiedekirjoja englanniksi. Otaniemessä melkein kaikki luennot ovat nykyisin englannin kielellä, joten jos sitä ei osaa, niin ei pysty edes DI:ksi valmistumaan.
En osaa englantia kovin hyvin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolliketju.
ehkä se on vaan vaatimaton, kun ei puhu englantia äidinkielenään.
Joo, tuo yllä ollut "ime kullia" kuittaus viittaa nöyrään asenteeseen.
Niin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole euroinsinööri
https://fi.wikipedia.org/wiki/FEANI
Niin en voi työskennellä muissa maissa
Ap
Mikähän sääntö tuokin muka on?
Osoitit taas olevasti ihan jotain muuta kuin mitä trollaat.
Terveisin ihan tavis inssi joka on työskennellyt neljässä EU-maassa.
Tohtorin titteli ei näköjään viisaammaksi tee,jos ei tiedä mitä töitä voi hakea.
Kolmella tutkinnolla olisi jo aiemmin kannattanut harkita asiantuntijayrityksen perustamista ihan itselleen. Nyt kun on työtön niin se voi olla vaikeaa ja maksaa paljon, varsinkin kun sivutoimisia ammatinharjoittajiakin rokotetaan katsomalla heidät joksikin kapitalistiyrittäjiksi. Työkän virkamiehet ovat niin juntteja, ettei heillä oikein leikkaa, vaikka teoriassa ohjeistukset ja lait olisivatkin jo järkevöitettyjä.