Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vielä osuuspankin asiaks? Ja maksat palvelumaksuja?

Vierailija
17.03.2026 |

Niin, oletko ja miksi, jos olet?

Kommentit (198)

Vierailija
121/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo palvelumaksut ovat kyllä ihan ryöväystä, me kuitenkin maksetaan itsepalveluna kaikki laskut. Mistä me maksetaan tuo tiliasioinnin palvelumaksu???

No olisko vaikka siitä, että saat pitää rahojasi turvassa, saat maksaa laskusi kotisohvalta käsin, saat käyttää maksu- tai luottokortteja kaupassa ym. - nuo on palveluita ja ne maksavat, ei mikään tässä maailmassa ilmasta ole. Kyllä pankkien tietojärjestelmien ylläpitokin työtä vaatii, ei ne ihan itsekseen varmaan pyöri. 

Ja tämä pankkien tietojäjestelmä on vienyt  työpaikkoja!  Ennen todellakin jouduttiin käpöttelemään pankkiin laskujen kanssa, jotka virkailija sitten maksoi ja siinä samalla sai hoitaa muutkin pankkiasiat ja sai ihmiskontakteja, mutta se ei maksanut mitään! Nyt työntekijöitä on vähemmän ja palvelumaksuja lisätään, no, mutta, onneksi ei ole kuin tuo korttimaksu, muita maksuja odotellessa.

Me kuluttajat emme noille tietojärjestelmien käyttöön otolle voida mitään!

Itse ainekin valitsen mobiilisovelluksen paljon mieluummin, kuin vanhan mallin. En todellakaan halua mennä pankin tiskille tai eteiseen maksamaan laskujani. En todellakaan halua käydä pankin tiskillä hakemassa rahaa maksaakseni kaupoissa, kun voin maksaa kortilla tai puhelimella. 

Vierailija
122/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään maksa palvelumaksuja, nehän kuittaantuu bonuksilla. 

Ei meillä köyhillä. Mä joudun maksamaan melkein kympin kuussa. Tulot on tonnin luokkaa. 

Miksi et vaihda S-pankkiin?

Onko toi muka ihan oikea, toimiva pankki? Voisin kyllä vaihtaakin. Mitään hyötyä uskollisesta asiakkuudesta mulle ei Osuuspankissa oo ollu, joten pitäköön tunkkinsa. 

Ainakin mun pankkina se on toiminut yli kymmenen vuotta kun lopetin osuuspankin asiakkuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bonuskertymä oli viime vuonna yli 1000€, niin tykkään OP:stä tosi paljon, enkä maksanut palvelumaksuja! Enkä sen puoleen paljon vakutuksistanikaan 👌

Vierailija
124/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op maksaa mulle kuukaudessa yli 100 eur bonuksia, joita voi käyttää vakuutusmaksuihin, sijoittaa rahastoihin tai käyttää miten itse haluaa.

Mikähän muu pankki maksaisi asiakkuudesta vastaavasti?

Vierailija
125/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat höppänä. Muuten ne bonukset tulisivat rahaksi tilillesi. Petätkö usein itseäsi?

Vierailija
126/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt mitä AP tarkoittaa. Eikö noita maksuja mene aina?

Esim. S-pankki ei veloita mitään tilin kk-maksuja. Tai korttien kk-maksuja.

Vierailija
127/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP maksaa mulle tonnin kuussa, en viitsi enää töissäkään käydä.

Vierailija
128/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä köyhillä. Mä joudun maksamaan melkein kympin kuussa. Tulot on tonnin luokkaa. 

Miksi et vaihda S-pankkiin?

Onko toi muka ihan oikea, toimiva pankki? Voisin kyllä vaihtaakin. Mitään hyötyä uskollisesta asiakkuudesta mulle ei Osuuspankissa oo ollu, joten pitäköön tunkkinsa. 

Eikö Osuuspankki ja S-pankki ole samojen omistajien hallussa, kummatkin osuuskunnan perustamia? Pitäisi tutkia Osuuspankin  ja S-ketjun johto, keitä siellä on  ja keitä ollut aiemmin. Ei kai kukaan oikeasti usko, että asiakkaat johtaa pankkia ja Prismaa?

Vierailija
129/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistaja Plus-asiakkaana Gold-kortti ja päivittäispalvelumaksut 3,95e/kk. Bonuksia kertyy kuukaudessa verojen jälkeen n. 30e ja aina olen saanut hyvää palvelua, joten ei ole tarvetta vaihtaa.

Tämä omistaja plus on yksi turhimmista keksinnöistä. Olen Omistaja plus kelpoinen, mutta mitään järkevää hyötyä siitä ei saa. Tämän takia ei kannata vakuutuksiaan keskittää Pohjolaan.

Omistaja plus on siitä ikävä ettei siitä pysty luopumaan kuin irtisanomalla vakuutukset tai jäsenyyden. Itse en haluaisi kuulua mihinkään sellaiseen kerhoon jota en arvosta.

Mistä sen näkee, olenko omistaja plus -jäsen?

Itse kartan kaikkia turhia maksullisia asioita viimeiseen asti. Niin myös esim. maksullisia kortteja. Tai siis mulla on jo Nordea Gold, siinä ei mielestäni ole edes ollut maksua, mutta tuliko siihenkin nyt 1€/kk tai jotain. 

Mutta oon ajatellut, että matkustuksen vuoksi tarvitsen ainakin yhden isorajaisen (10 000€) luottokortin ja mulla on Nordeassa myös maksuton Stockmann Master Card. 

Joten jos OP:n Masteri maksaa niin no thanks. Vaikka sitä tyrkytettäisiinkin. 

Vierailija
130/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo jaksanut vielä vaihtaa. Mikä on vaihtoehto? Nordeassa koko ajan ongelmia. S vuotaa asiakkaiden tietoja eikä edes ota vastuuta. Sp tuntuu olevan aika byrokraattinen, töiden kautta  kokemus. Handelsbank lähti Suomesta. Suositelkaa! 

Ap tässä, itsekkin tässä mietin pankin vaihtoa ja meinasin kyllä s pankkiin, siellä ei ole palvelumaksuja . Mitä tarkoitat, että vuotavat tietoja?

S-pankista todella huonoja kokemuksia läheisen kuoleman ajalta. Ihme sekoilua koko ajan, selviin pankkiasioita koskeviin kysymyksiin vastattiin väärin tai ei vastattu ollenkaan, kaikki piti hoitaa netin kautta koska paljon mainostettu asiakaspalvelu kaupassa ei osannut/ollut valtuuksia hoitaa meidän asioita kasvotusten.

Silloin todettiin, että S-pankkiin ei sekaannuta kun halutaan oikeita pankkipalveluita. S-tili toki löytyy kun s-kortti on, mutta se on vain sitä varten. Kaikki muut pankkiasiat hoidetaan oikeassa pankissa eikä ruokakaupassa.

Vierailija
131/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt mitä AP tarkoittaa. Eikö noita maksuja mene aina?

Esim. S-pankki ei veloita mitään tilin kk-maksuja. Tai korttien kk-maksuja.

He ovat valinneet tuollaisen mallin. OP on valinnut huokutellakseen asuntovelallisia, että asuntolainasta saa bonuksia millä palvelumaksut kuittaantuvat. Viime asuntolainaa ottaessa kilpailutin pankit ja sen minkä olisin toisaalla voittanut palvelumaksussa olisin asuntolainan korossa hävinnyt moninkertaisesti. 

Oma pankki kannattaa kilpailuttaa aika ajoin ja tehdä sen myötä omat ratkaisunsa. OP on tällä foorumilla toistuva aihe ja yleensä aloittajan lähestyminen on kyseenalaistava tai haukkuva. 

Vierailija
132/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistaja Plus-asiakkaana Gold-kortti ja päivittäispalvelumaksut 3,95e/kk. Bonuksia kertyy kuukaudessa verojen jälkeen n. 30e ja aina olen saanut hyvää palvelua, joten ei ole tarvetta vaihtaa.

Tämä omistaja plus on yksi turhimmista keksinnöistä. Olen Omistaja plus kelpoinen, mutta mitään järkevää hyötyä siitä ei saa. Tämän takia ei kannata vakuutuksiaan keskittää Pohjolaan.

Omistaja plus on siitä ikävä ettei siitä pysty luopumaan kuin irtisanomalla vakuutukset tai jäsenyyden. Itse en haluaisi kuulua mihinkään sellaiseen kerhoon jota en arvosta.

Mistä sen näkee, olenko omistaja plus -jäsen?

Itse kartan kaikkia turhia maksullisia asioita viimeiseen asti. Niin myös esim. maksullisia kortteja. Tai siis mulla on jo Nordea Gold, siinä ei mielestäni ole edes ollut maksua, mutta tuliko siihenkin nyt 1€/kk tai jotain. 

Mutta oon ajatellut, että matkustuksen vuoksi tarvitsen ainakin yhden isorajaisen (10 000€) luottokortin ja mulla on Nordeassa myös maksuton Stockmann Master Card. 

Joten jos OP:n Masteri maksaa niin no thanks. Vaikka sitä tyrkytettäisiinkin. 

Vastaan itselleni, äpistähän sen näköjään näkee siitä henkilö-kuvakkeen kohdalta. 

Oon se plus-asiakas, mutta arvasinkin jo, että varmaankin oon. 

Mitäs hyötyjä siitä mahtaisi olla?

Vierailija
133/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kun ei ole enää asuntolainaa, enkä aio sitä enää ottaakaan, niin ilmeisesti nuo bonukset jäisi aika pieniksi? Säästöjä ja sijoituksia mulla on reilut 50 tuhatta. 

Mä olen siirtynyt S-Pankin asiakkaaksi vuosia sitten kun LähiTapiolan pankkipalvelut (jossa mulla silloin vielä oli asuntolaina) siirtyi osaksi S-Pankkia. Mulle ässä on ollut riittävä ja toiminut ihan riittävän hyvin. Plussaa tosiaan siitä että mitään palvelumaksuja ei mene. Siksi olen siellä pysynyt vaikka en alunperin aktiivisesti asiakkaaksi pyrkinytkään. 

Vierailija
134/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun bonuskertymä oli viime vuonna yli 1000€, niin tykkään OP:stä tosi paljon, enkä maksanut palvelumaksuja! Enkä sen puoleen paljon vakutuksistanikaan 👌

Kokkaripankki. Suosii rikkaita. Me köyhät maksetaan. 

Vierailija
135/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kun ei ole enää asuntolainaa, enkä aio sitä enää ottaakaan, niin ilmeisesti nuo bonukset jäisi aika pieniksi? Säästöjä ja sijoituksia mulla on reilut 50 tuhatta. 

Mä olen siirtynyt S-Pankin asiakkaaksi vuosia sitten kun LähiTapiolan pankkipalvelut (jossa mulla silloin vielä oli asuntolaina) siirtyi osaksi S-Pankkia. Mulle ässä on ollut riittävä ja toiminut ihan riittävän hyvin. Plussaa tosiaan siitä että mitään palvelumaksuja ei mene. Siksi olen siellä pysynyt vaikka en alunperin aktiivisesti asiakkaaksi pyrkinytkään. 

Mä oon ollut tyyliin syntymästäni asti nykyisen Nordean asiakas, mutta 2021 otin ison (235 000€) lainan OP:stä. 

Jos en jonain päivänä enää saa bonuksia, aina on tuo Nordea :)

Mutta pelkään uutta finanssikriisiä, jossa pankkeja kaatuu rytisemällä, enemmän kuin ennen, niin mun luotto on, että OP on Suomen ykköspankki niin vakavaraisuuden kuin statuksensakin puolesta, ja että se pelastetaan ensimmäisenä. 

Siksi mulla on lainat siellä, ettei kukaan mene koskemaan niiden ehtoihin pankin kenties kaatuessa. 

Vierailija
136/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkaripankki. Suosii rikkaita. Me köyhät maksetaan. 

Pankin johtaja Ritakallio oli koronan aikana etunokassa menossa hallituksen puheille vaatimaan miljardeja Italiaan ja Espanjaan. Pankin asiakkaat eivät tajua vieläkään, että suomalaiset maksavat italian energiatehokkaita taloja sillä rahalla. IS paljasti tämän jossain vaiheessa. 

Vierailija
137/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene palvelumaksuja, kun ne menee bonuksilta. Olen myös isänmaallinen ja yhteiskuntavastuullinen ja mielelläni Suomen suurimman yhteisöveron maksajan asiakas. 

Vierailija
138/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankin asiakkaina on lähinnä seniilejä vanhuksia ja moniongelmaisia.

No. Eipä ole. Itse olen ollut asiakasjäsen lähes koko ikäni. 18- vuotiaadta asti. Järjenjuoksu n. 1000x parempi kuin sulla ja minkäänlaista moniongelmaa ei ole. Maksut kuittautuu bonuksilla ja samalla auton vakuutuksetkin.

Vierailija
139/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi S-ryhmä tai Nordea ei ole suurin yhteisöveronmaksaja vaan eniten veroja maksaa Suomeen OP-ryhmä?

Vierailija
140/198 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin juuri OP:n tilin, jolla ei ollut käyttöä. Palvelumaksut oli yli 5 e/kk, ei verkkopankkia, ei tiliotetta. Nyt tili on vain S-pankissa, jossa ei mene maksuja. Tilin lopetus oli yllättävän helppo, kun kirjautuminen onnistui S-pankin tunnuksilla ja koko juttu hoitui verkkopankissa. Rahat tuli päivän tai parin päästä. Mieluiten pitäisin eri pankeissa tilejä, mutta en halua maksaa jotain 60 e vuodessa ihan tyhjästä.

Siis, siitäkö se 5,35 e menee, että sulla on tili osuuspankissa?

Minulla meni jotain yli 5e siitä riemusta, että oli tili ja pankkikortti. Ei verkkopankkia. Jos halusin tietää saldon, piti katsoa automastilla ja olisiko se maksanut lisää. Lopetin koko turhuuden siis.

Ilmeisesti näin jos ei ole omistaja-asiakas? Mulla on ollut asiakkuus kahdessa eri OPssa ja palvelumaksua menee toisesta 2,75 (käyttötili ja rahasto-osuus) ja toisesta 3,00 (käyttötili, tuottotili). 

Joo, OP on edullisempi jos on omistaja-asiakas, mutta sellaisena kakkospankkina riistohintainen.

Miksi kukaan haluaisi useammassa pankissa olla asiakkaana muuten vain? Tottakai kannattaa keskittää. Mulla on kaksi pankkia vain siksi, että mulla on yritystili muualta, tottakai kaikki omat asiani keskitän yhteen pankkiin. Mikä logiikka tässä siis on (ilman yritystä) takana?

Oma huoltovarmuus ja kriisit. 

Itse olisin ilman noita ja yhtä toista syytä voinut siirtyä kokonaan Osuuspankkiin Nordeasta, mutta Nordean käyttis on parempi. Halusin pitää normi laskunmaksut ja palkkatulot siellä. 

Mulla on myös vuokratuloja, oli puhe, että ne menisivät OP:hen, mutta se tais olla Private Banking -asiakkuuden ehto. . . johon en sitten (onneksi) mennytkään mukaan.

On tosi hyvä, että on useita eri pankkeja. Kolmantena mullakin on ääs-pankki. 

OP tässä rinnalla on ilmainen kiitos bonusten. 

Ja päinvastoin ne rupes vielä maksamaan mun vakuutuksiakin 😂 (olivat jo valmiiksi Pohjolassa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme