Kohta tulee kesäaika ja pimeät aamut
Vaikea herätä töihin taas ja vaikea nukahtaa illalla kun aurinko paahtaa kämpän hikikuumaksi myöhään yöhön saakka.
Kommentit (34)
Ei hitto taas se valitus alkaa, elämä sekaisin yhden tunnin takia.
Kohta tulee kesäaika ja ihanat valoisat illat!
Aika lyhyt se on vaikutus noilla siirroilla, täysin turhaa touhua. Mutta siinähän siirretään, taas kerran - ja varmaan ikuisesti. Huokaus.
Nuku tunti pidempään niin ongelma ratkaistu
Kesäaikaa ei tarvitte kuin Pietarin trollit, Suomi on silloin Moskovan aikavyöhykkeessä.
Koko ajan mennään valoisampaan suuntaan muutenkin. Aurinko nousee kesällä aikaisin ja illat ovat valoisia, oli kello mitä hyvänsä.
Kelloja siirretään onneksi taaksepäin
Mä taas heräsin sisäisellä kellolla 6min ennen herätyskelloa. Kesäaika ei vaikuta asunnon paahtumiseen. Se paistaa silti se aurinko,huolimatta paistaako se vaikka klo 8-22 vai 9-23. Lopettaako asunto lämpenemästä,jos pidät asunnon kellot talviajassa?
Eteläisimmässäkin Suomessa, jossa valostuminen on kaikista hitainta, Aurinko nousee n. kolmen viikon päästä kesäaikaan siirtymisen jälkeen samaan aikaan kuin päivää ennen kesäaikaan siirtymistä. Siitä eteenpäin aikaisemmin. Ei ole ole kyse huimasta takapakista.
Joo. Tämä siirtely on niin turhaa. Mä en enää siirrä mun kelloja vaan elän tässä samassa ajassa koko vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Aika lyhyt se on vaikutus noilla siirroilla, täysin turhaa touhua. Mutta siinähän siirretään, taas kerran - ja varmaan ikuisesti. Huokaus.
Suomi siirtyy vain koska muukin Eurooppa siirtyy. Eihän tätä systeemiä käyttöönottaessa ikinä mietitty jotain pohjoismaita. Suomi on niin pohjoisessa, että syyskuu on ainoa kuukausi kun kesäajasta on selvästi hyötyä Suomessa. Toki ei siitä muinakaan kuukausina mitään haittaa ole. Yhdentekevä asia Suomessa, jos unohtaa syyskuun.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan mennään valoisampaan suuntaan muutenkin. Aurinko nousee kesällä aikaisin ja illat ovat valoisia, oli kello mitä hyvänsä.
Illat ovat tosiaan valoisia, haluaisin valvoa pidempään mutta kelloja siirretään väärään suuntaan. Kelloja pitäisi siirtää tunti talveenpäin, niin kesäilta tulisi hyödynnettyä paremmin. Ei tarvitsisi mennä nukkumaan niin aikaisin kun ei nukuta ja aurinko grillaa verhon takana vielä 3 tuntia. Juuri kun on sikeimmässä unessa, niin pitää lähteä töihin, ei helvetti.
Kuinka aikaisin oikein heräät?
Nousin tänään (taas) ennen viittä ja ihan liian nopeaan tulee valoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tämä siirtely on niin turhaa. Mä en enää siirrä mun kelloja vaan elän tässä samassa ajassa koko vuoden.
Samoin. Mäkin jään tähän normaaliaikaan. Mä tarviin muutenkin valoa aamuun. On ihan sama mitä illalla on, olen sitten jo hereillä muutenkin enkä käy illalla enää ulkonakaan.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että eteenpäin. Jos, et ole vielä ole nyrkkisääntöä, siirto aina kohti kesää.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee kesäaika ja ihanat valoisat illat!
Juuri näin, kesäajasta pitäisi tehdä Suomen pysyvä aika. Lehmien lypsäjät saavatkin herätä pimeään parina kuukautena kun taas kesällä aurinko häikäisee jo aamuyöstä silmään.
On ihan yks hailee onko illalla valoa ulkona vai ei kun olen kotona sisällä kuitenkin ja menen nukkumaan, että jaksan aamulla taas herätä aikaisin. Salille jos menee, niin siellä on lamput päällä aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että eteenpäin. Jos, et ole vielä ole nyrkkisääntöä, siirto aina kohti kesää.
Mutta kumpaa - mennyttä vai tulevaa. Jos siirränkin edellistä kesää kohti.
Höpö höpö