Missä iässä lapsen olisi hyvä maksaa asumisestaan kotona vanhemmillaan?
Ymmärrän jos kyseessä on varakkaat vanhemmat ettei tarvitsisi mitään maksaa, mutta jos on vaikka vähävaraiset vanhemmat, niin varmaan eri juttu.
Kommentit (26)
Ei missään. Äärimmäisen noloa vanhemmilta, jos noin tekevät.
Jos aikoo käydä armeijan kotona asuen, kannattaa ennen sitä maksaa vuokraa niin voi hakea sen saman vuokramäärän sotilasavustuksena vaikka asuisi vanhemmillaan
Vierailija kirjoitti:
Opettavat sitten lapsilleen että kaiken saa ilmaiseksi.
Jos vielä opiskelujen jälkeen asuu kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettavat sen, että jos lapsia tekee, niin niistä pitää huolehtia.
Jos on täysi-ikäinen ja ei opiskele, niin minusta asiallista jotain maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehtia voi muutenkin kuin rahallisesti.
13 vuotiaana voi alkaa jakaa mainoksia ja ostaa vähintään omat ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhemman velvollisuus ole aikuista elättää.
Miksi pitäisi maksaa mitään? minä ostin suoraan oman kämpän 25 vuotiaana kun en maksanut mitään, ei se maksanut kuin 60 000€ mutta oma on silti aina oma.
Vierailija kirjoitti:
18v voi maksaa pillullaan.
Vanhemmilleenko? Hyi vttu että olet sairas.
Siinä vaiheessa, kun lapsi käy töissä.
Helposti jäävät vanhemmilleen asumaan kun ei tarvitse mistään maksaa. Tulevia peräkammarin poikia ja tyttöjä.
Niin pitkään kuin kotona asuu. Itse palasin hetkeksi asumaan äitini luokse avioeron ollessa vaiheessa, eikä äitini silloinkaan suostunut ottamaan rahaa minulta.
Tällä hetkellä omien lasten kanssa olen siinä pisteessä, että he asuvat omillaan, mutta vielä osittain rahoitan heidän elämistään. Näin aion tehdä siihen asti kun valmistivat ja löytävät töitä. Haluan lasteni pääsevän hyvin alkuun ja aloittamaan ns. oikean elämän ilman velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin pitkään kuin kotona asuu. Itse palasin hetkeksi asumaan äitini luokse avioeron ollessa vaiheessa, eikä äitini silloinkaan suostunut ottamaan rahaa minulta.
Tällä hetkellä omien lasten kanssa olen siinä pisteessä, että he asuvat omillaan, mutta vielä osittain rahoitan heidän elämistään. Näin aion tehdä siihen asti kun valmistivat ja löytävät töitä. Haluan lasteni pääsevän hyvin alkuun ja aloittamaan ns. oikean elämän ilman velkoja.
Mä en kyllä kehtaisi asua vanhemmillani ilmaiseksi. Eivät ole mitään hyvätuloisia.
Vierailija kirjoitti:
Helposti jäävät vanhemmilleen asumaan kun ei tarvitse mistään maksaa. Tulevia peräkammarin poikia ja tyttöjä.
Väitän, että suurin osa normaalin kirjolla olevista ihmisistä haluaa itsenäistyä pois vanhempien nurkista. Moni myös muuttaa paikkakuntaa opiskelujen takia.
Sitten kun käy säännölisesti töissä että on varaa.