Huvila ja Huussi 2026 :)
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1873)
Lepistöjen mökillä sauna muutettiin keittiöksi ja pieneksi oleskeluhuoneeksi. Missä nyt peseytyvät mökkiolosuhteissa? Järvessä?
Vierailija kirjoitti:
Hannan ja Anssin mökki Salossa-jakso.
Mitä siellä kellarissa säilytettiin? Nyt ison terassin myötä kulku kellariin vaikeutui melkoisesti. Ei sinne ainakaan mitään isoa enää viedä.
Onnittelut! Löysit kuin löysitkin jotain valittamista. Mökin omistajat itse eivät löytäneet vaan hihkuivat onnesta ja kiittivät vuolaasti koko tekijätiimiä. Ja vielä moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä kellarissa säilytettiin? Nyt ison terassin myötä kulku kellariin vaikeutui melkoisesti. Ei sinne ainakaan mitään isoa enää viedä.Onnittelut! Löysit kuin löysitkin jotain valittamista. Mökin omistajat itse eivät löytäneet vaan hihkuivat onnesta ja kiittivät vuolaasti koko tekijätiimiä. Ja vielä moneen kertaan.
Ei tuo ollut valittamista vaan pohdiskelua siitä, mihin kellaria käytetään ja sitä kautta kulkureitin mitoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, että pienten lasten perheille valitaan niin kovin vaaleita mattoja ja tyynyjä. Ovatko kaikki nämä suunnittelijat itse lapsettomia? Vaaleat värit ovat niin kovin arkoja. Pienet tahmatassut ja mökkielämä!
Oletko kuullut:
Ennen ja jälkeen ruokailun pestään kädet
Ruoka syödään pöydän ääressä
Niin joo kun lapset vaan sottaa syödessään. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä kellarissa säilytettiin? Nyt ison terassin myötä kulku kellariin vaikeutui melkoisesti. Ei sinne ainakaan mitään isoa enää viedä.Onnittelut! Löysit kuin löysitkin jotain valittamista. Mökin omistajat itse eivät löytäneet vaan hihkuivat onnesta ja kiittivät vuolaasti koko tekijätiimiä. Ja vielä moneen kertaan.
Ei tuo ollut valittamista vaan pohdiskelua siitä, mihin kellaria käytetään ja sitä kautta kulkureitin mitoitusta.
Mä mietin ihan samaa, että miten sinne kellariin oikein mennään. se meni tosi nopeasti ohi.
Siis nostettiinko siitä penkistä joku osa ylös ja siitä hyppää pimeään monttuun? Mä en ollenkaan hahmottanut koko kulkua sinne kellariin. Osaisko joku fiksumpi vähän avata tota mulle?
Sehän kellariin kulku näytettiin. Terassin takana on aukko mistä sinne mennään.
Eipä siellä kellarissa varmaankaan mitään säilytetä, silleen että sinne tarvittaessa vain pääsee. Ei nuo nuo mitään perunaa ja porkkanaa säilytä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Missä Mikko? :(
Uusimmassa jaksossa (Ruutu +)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli hyvä toteutus!
Mutta, mäkin kritisoin portaita. Nyt kun menee rapaisilla jaloilla tai tossuilla sisäterassin kautta, niin saa jatkuvasti olla lasten jälkiä siivoomassa. Ne raput olisi voinut toteuttaa kiertäen eli vanhasta paikasta ylös ja heti terassille raput kaartaen oikealle. Eli Ylös ja oikealle.
Lapset 7 ja 11. Kyllä tuon ikäinen osaa jättää kengät vaikka oven eteen ja menee sisään puhtailla jaloilla. Siihen voi myös laittaa kynnysmaton johon jalat pyyhitään ennen sisäänmenoa. Pikku juttu. Kaikesta ei tarvitse tehdä ongelmaa kun puhutaan lapsista. Vaatii vaan vähän panosta vanhemmilta opettaa lapselle miten toimitaan.
Mutta oletko kuitenkin sitä mieltä, että käytännöllisempää olisi, että suoraan terassille olisi myös portaat? Niistä ei mitään haittaa olisi, päinvastoin.
Ymmärsin varmaan väärin kun luulin että terassille tulee myös portaat. Sitten suunnittelivatkin jotain kukka-allasta. Ehkä pitää uudestaan katsoa.
Käytännönkannalta olisi portaat terassille ollut parempi ettei tarvitse sisäkautta kiertää. Varmaan suurimmassa osin taloja ja mökkejä pihalta on suora käynti terassille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli hyvä toteutus!
Mutta, mäkin kritisoin portaita. Nyt kun menee rapaisilla jaloilla tai tossuilla sisäterassin kautta, niin saa jatkuvasti olla lasten jälkiä siivoomassa. Ne raput olisi voinut toteuttaa kiertäen eli vanhasta paikasta ylös ja heti terassille raput kaartaen oikealle. Eli Ylös ja oikealle.
Lapset 7 ja 11. Kyllä tuon ikäinen osaa jättää kengät vaikka oven eteen ja menee sisään puhtailla jaloilla. Siihen voi myös laittaa kynnysmaton johon jalat pyyhitään ennen sisäänmenoa. Pikku juttu. Kaikesta ei tarvitse tehdä ongelmaa kun puhutaan lapsista. Vaatii vaan vähän panosta vanhemmilta opettaa lapselle miten toimitaan.
Mutta oletko kuitenkin sitä mieltä, että käytännöllisempää olisi, että suoraan terassille olisi myös portaat? Niistä ei mitään haittaa olisi, päinvastoin.
Ymmärsin varmaan väärin kun luulin että terassille tulee myös portaat. Sitten suunnittelivatkin jotain kukka-allasta. Ehkä pitää uudestaan katsoa.
Käytännönkannalta olisi portaat terassille ollut parempi ettei tarvitse sisäkautta kiertää. Varmaan suurimmassa osin taloja ja mökkejä pihalta on suora käynti terassille.
Et tainnut huomata sitäkään miten jyrkässä rinteessä mökki sijaitsi? Älä huolehdi suotta. Sinä et tule menemään tuolle terassille mitään kautta. Omistajat olivat pakahtua onnesta. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin ihan samaa, että kyllä sitä kaivelemalla aina jotakin valittamisen aihetta löytää :D
Jos se oikeastri on kellari, eikä varasto (kellarina siitä puhuttiin) niin kellarihan on ruuan säilyttämistä varten, ei sinne huonekaluja raahata, ei ne kellarissa säily.
Jos tuo taas on kellarikerroksessa oleva varasto niin en tiedä miten paljon sellaisia on mökeille tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin ihan samaa, että miten sinne kellariin oikein mennään. se meni tosi nopeasti ohi.
Siis nostettiinko siitä penkistä joku osa ylös ja siitä hyppää pimeään monttuun? Mä en ollenkaan hahmottanut koko kulkua sinne kellariin. Osaisko joku fiksumpi vähän avata tota mulle?
No ei tietenkään hypätä mihinkään monttuun. Sä menet sinne kellariin ihan maata myöten kuten ennenkin. Se penkki on sen takia, että sen alla pystyy seisomaan ihan suorassa, kun menet sinne kellariin. Se siis lisää korkeutta, kun se istuin osa on korkeammalla, kuin terassin lattia muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään hypätä mihinkään monttuun. Sä menet sinne kellariin ihan maata myöten kuten ennenkin. Se penkki on sen takia, että sen alla pystyy seisomaan ihan suorassa, kun menet sinne kellariin. Se siis lisää korkeutta, kun se istuin osa on korkeammalla, kuin terassin lattia muuten.
Kiitos! Nyt meni tyhmällekin tajuntaan toi idea. Tosiaan kiitos asiallisesta vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Nyt meni tyhmällekin tajuntaan toi idea. Tosiaan kiitos asiallisesta vastauksesta.
Mä siis luulin jotenkin, että sinne kellariin mennään siinä penkissä olevasta kohdasta missä nousi pätkä sitä penkkiä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli hyvä toteutus!
Et tainnut huomata sitäkään miten jyrkässä rinteessä mökki sijaitsi? Älä huolehdi suotta. Sinä et tule menemään tuolle terassille mitään kautta. Omistajat olivat pakahtua onnesta. Se riittää.
Saahan kohteesta silti keskustella. Eiköhön kaikki ymmärrä että tärkein kun omistaja tykkää. Samaa ihmettelin itsekin mutta ehkä tuo oli omistajien toive.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin ihan samaa, että kyllä sitä kaivelemalla aina jotakin valittamisen aihetta löytää :D
Jos se oikeastri on kellari, eikä varasto (kellarina siitä puhuttiin) niin kellarihan on ruuan säilyttämistä varten, ei sinne huonekaluja raahata, ei ne kellarissa säily.
Jos tuo taas on kellarikerroksessa oleva varasto niin en tiedä miten paljon sellaisia on mökeille tehty.
Meillä on autotalli vaikka ei siellä autoa säilytetä. Ja sauna, joka toimii varastona, eli ihan hyvin voi olla kellari jossa ei säilytetä ruokaa, kellari tarkoittaa sijaintia.
Miten tämä keskustelu näin kuivui kasaan? Kukaan ei enää viitsi kommentoida mitään :(
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä keskustelu näin kuivui kasaan? Kukaan ei enää viitsi kommentoida mitään :(
OT
Kun tässäkin ketjussa puututaan koko ajan aivan joutaviin. Jos ei Lauran tisseihin, niin Marun huulipunaan ja Mikon olemattomuuteen. Tai pitää järjettömällä kiimalla haukkua jotain tai joku.
Mikä tätä palstaa vaivaa nykyään! Vai onko se vaan tämän päivän ihmiset jatkuvasti naama nurin. Erikoisjoukko - ketjussa järjetöntä vauhkoamista Martinasta tai kenen vaan ulkonäöstä. Emmerdale ketjussa jankataan ja vängätään myös ja spoilataan minkä kerkiivät. Itse otsikon aiheet alkaa olemaan aivan marginaaleja, kun sivutolkulla jauhetaan tarpeettomia. Sitten muut keskustelun aiheet ovat trolleja tai ne poistetaan. Kyllästyttää. Sais ylläpitäjät nyt miettiä uudestaan toimintasuunnitelmaansa, että miten se moderoinnin pitäisikään toimia.
Kyllä! Tämäkin purnaus OHI TEEMAN! Olkaa hyvät ja pitäkää tunkkinne.<3
Täällä ammutaan alas tervejärkiset ideat, ei kukaan jaksa enää vääntää jonkun jumppa-pirkon kanssa esimerkiksi terassin rappusista. Tyydytään siis nyt ajattelemaan niin kuin täällä komennetaan:
Kun istuu tuolla Lauran suunnittelemalla mökkiterassilla virvokkeita nauttimassa, niin monesti tulee tarve käydä huussissa. Ensin kipuat ylös 6 rappusta, sitten kävelyä yläterassilla, lopuksi noin 9 rappusta alas. Helposti tulee mieleen, että olisi kiva kun terassilta voisi poistua astumalla 2-3 rappusta alas. Kun ne raput vaan olisi siihen tehty. Mutta sehän olisi ihan tyhmää, kun ei Laura niitä ollut suunnitellut. Ja ihastelevat mökin omistajatkaan eivät siinä hetken huumassa voineet tajuta ja kritisoida tuollaista käytännön seikkaa. Sen takia kaikkien pitää olla sitä mieltä että täydellinen onnistuminen!
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin joka jakson nähtyäni mitä itse olin mieltä toteutuksesta ja vastaan jos joku asiallisesti viittaa viestiini. Kommentoin itse myös jos en kokenut jonkun toisen miettimään ongelmaa ongelmaksi ja selityksen siihen miksi en sitä ongelmaksi koe. Eli normaalia keskustelu. Sen sijaan en jaksa yhtään tällaista kummallista vääntöä. Ei oikein tee mieli lukea jos seassa sattuisikin olemaan myös hyviä viestejä kun 99 % on sontaa.
Vähän jäi jännittmään se terassin pääty, että kestääkö betonipilarit valahtamatta😬
Tosi kiva terassi tuli, ja todellakin tarpeeseen! Penkki kellarin oven päälle oli mahtava idea.
Harmittaa vain se että lätistään ja lätistään eikä näytetty purkua, eikä oikein rakentmistakaan. Kukkakaupoilla käyntiä vain ja lautoja ihmeteltiin, terassilasituksesta keskustelua,eli lähes pelkkää mainosta vain. Toista oli ennen näitä paria viimeistä kautta.