Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvila ja Huussi 2026 :)

Vierailija
16.03.2026 |

Uusi kausi alkaa tänään, aiotko katsoa? 😊

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (506)

Vierailija
461/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän totuus on se, että mökit joissa on käytössä vaan ulkohuussi niin kukaan ei käy siellä pissan takia. Pissat tehdään nurmikolle/metsään jossain mökin kupeessa. Kakalla useimmat sitten käyvät huussissa tai lähiseudulla (autolla) esimerkiksi huoltoaseman vesivessassa.

En ikinä käy puskassa vaan huussissa. Huussi on sitävarten että sitä käytetään.

Vierailija
462/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tytöt saavat uuden leikkimökin.. 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt yhtään tuosta lammesta, lapset ei voi hyppiä reunoilta uimaan kun reunat täynnä kiviä ja oliko sauna vieressä josta voisi pulahtaa veteen?  lisäksi asukas toivoi mahdollisimman helppohoitoista pihaa niin eikös sinne istutettu miljoonia kasveja, joita on pakko kitkeä. Toivottavasti asukkaat tykkää oikeasti, mulle tuo ois ollut itkun paikka

Vierailija
464/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno tuli tuosta tekolampi pihasta. Ja valtavasti kasveja. Nuo kun kasvaa niin piha on todella rehevä. Ihanaa, kun voi saunan jälkeen pulahtaa joko viileään tekolampeen tai lämmitettyyn porealtaaseen. 

Oikea nautiskelijan  piha. 

Uima-allashan tuonne ei olisi sopinut alkuunkaan, mutta tuo tekolampi oikein hyvin. Tykkäsin kyllä. 

Olen aivan samaa mieltä, pihasta tuli upea - ja juuri sellainen, kuin Anna-Maija pyysi. Hän sai luonnollisen pihapiirin, porealtaan, uimapaikan ja sen "luxusalueen", jossa voi istuskella tuolissa lukemassa tai nauttimassa pinacoladaa. Kun kasvit vähän kasvavat, piha vain paranee, Anna-Maija itse on supertyytyväinen, julkaisi Instassaan:

https://www.instagram.com/annamaijatuokko/p/DXXN6o6jXfE/

Olisi mukava nähdä kuvia pihasta tältä kesältä, kun kasvit ovat kasvaneet. 

Melkoisen summan Anna-Maija kyllä tuosta maksoi, pelkkä poreallas puuvuorauksineen maksaa n. 20 000 euroa.

Vierailija
465/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs reppana tämä Anna-Maija on kun ei tuntenut kuuluvansa miehensä ja tämän lasten ja heidän puolisoidensa mökille ennen kuin rakennutti kivihelvetin jonka keskellä on likaista vettä. Puoliso omistanut paikan 40 vuotta, lienee melkoinen ikäero heillä.

Ilman kivenjärkäleitä - ja erilainen ympäristö - niin tuo voisi olla ihan kiva. Tuonne ei sopinut lainkaan.

Vierailija
466/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno suunnitelma, joka sopii vanhaan pihapiiriin todella hyvin, kun kaikki on muotoutunut kasvien kasvettua. Kun lumpeet kasvavat lampeen ja kesäinen niitty kukoistaa. Uima-allas ei olisi sopinut tuonne ollenkaan, lampi loistava idea ja tunnelmallinen toteutus.

Vierailija
467/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta, vielä lumpeita tuonne sekaan? Huh mikä uimaelämys.

Vierailija
468/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno suunnitelma, joka sopii vanhaan pihapiiriin todella hyvin, kun kaikki on muotoutunut kasvien kasvettua. Kun lumpeet kasvavat lampeen ja kesäinen niitty kukoistaa. Uima-allas ei olisi sopinut tuonne ollenkaan, lampi loistava idea ja tunnelmallinen toteutus.

Hyvä suunnittelija olisi kyllä onnistunut saamaan hyvällä suunnittelulla ja maulla sen uima-altaan ihan tyylikkäästi integroitua tuonne pihaan  ;) 

Vierailija
469/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykännyt yhtään tuosta lammesta, lapset ei voi hyppiä reunoilta uimaan kun reunat täynnä kiviä ja oliko sauna vieressä josta voisi pulahtaa veteen?  lisäksi asukas toivoi mahdollisimman helppohoitoista pihaa niin eikös sinne istutettu miljoonia kasveja, joita on pakko kitkeä. Toivottavasti asukkaat tykkää oikeasti, mulle tuo ois ollut itkun paikka

Miks pitäisi hyppiä reunoilta lampeen  jos kerran on tehty komia laituri?  Nuo kasvit hoitavat itse itsensä, kun kasvavat eli ei tarvitse enää kitkeä. Sitäpaitsi siellä oli paljon niittykasveja, ei niitä kitketä.

Vierailija
470/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin luonnonlammessa kasvaa lumpeita ja ulpukoita ja uidessa niitä vaan väistellään. Hieno uimaelämyt uida lumpeiden vierestä. Niitä suojellaan kuin aarretta.

Vierailija
471/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan katsoa mökkijaksot, pihajaksot eivät kiinnosta. Ei niissä tehdä koskaan mitään muuta kuin tuhotaan kaunis pihapiiri. Näin mökittömänä se pistää hirveästi vihaksi. Minä osaisin arvostaa suojaista pihaa jossa on näkösuojaa, nuo ainaiset autiot jalkapallokentät ovat karmivan näköisiä. 

Tuossa mökkijaksossakin pilattiin kaunis kallioranta jättimäisestä terassilla

Mä en ymmärrä, mihin jättiterasseja tarvitaan. Ei mulla olisi aikaa eikä kärsivällisyyttä istua jossain tuolissa jonkun pöydän ääressä kovin kauaa. Ulkona on aina joko liian kylmä, liian kuuma, liian tuulista tai itikoita ja ärsyttäviä pikkulintuja hyppimässä silmille.

Vierailija
472/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkulinnut ole ärsyttäviä!!!

Vierailija
473/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tytöt saavat uuden leikkimökin.. 😳

Eipä ne kouluikäiset taida nykyään enää paljoa leikkimökissä leikkiä.

Muutama kesä ja leikkimökkiä ei enää käytä kumpikaan.  Ei varmaan uutta leikkimökkiä tarvita.

Vierailija
474/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan katsoa mökkijaksot, pihajaksot eivät kiinnosta. Ei niissä tehdä koskaan mitään muuta kuin tuhotaan kaunis pihapiiri. Näin mökittömänä se pistää hirveästi vihaksi. Minä osaisin arvostaa suojaista pihaa jossa on näkösuojaa, nuo ainaiset autiot jalkapallokentät ovat karmivan näköisiä. 

Tuossa mökkijaksossakin pilattiin kaunis kallioranta jättimäisestä terassilla

Mä en ymmärrä, mihin jättiterasseja tarvitaan. Ei mulla olisi aikaa eikä kärsivällisyyttä istua jossain tuolissa jonkun pöydän ääressä kovin kauaa. Ulkona on aina joko liian kylmä, liian kuuma, liian tuulista tai itikoita ja ärsyttäviä pikkulintuja hyppimässä silmille.

Jotkut on kyllä niin vieraantuneita ulkoilmaelämästä. 

Jos on kylmä se asia on korjattu, kun laittaa vaatetta päälle, jos on kuuma, voi mennä varjoon/päivänvarjon alle. Ulkona ei tarvitse (edes siellä terassilla) istua pöydän ääressä vaan voi lojua lepotuolissa/riippumatossa/pallokeinussa/pihakeinussa jne. 

Mä vietän kaikki kesäpäivät (paitsi sateiset) ulkona, aamusta iltaan. Luen ulkona, käyn kävelyllä/lenkillä, syön ulkona saunon tuntikaupalla, paljuilen, joskus saunan jälkeen istun pihakeinussa ja nautin lasillisen valkoviiniä/lonkeron. Kuuntelen lintujen/luonnon ääniä ja nautin elämästä. Ah ihanaa. 

En ymmärrä  niitä, jotka kökkii kauniit kesäpäivät sisällä.

Vierailija
475/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne lumpeet tulleet siihen matalaan osaan, jossa ei kai uida eikä oleskella?

Mutta jos pohja on hiekkaa tai mitä ne nyt sinne laittoikin niin eihän ne lumpeet mitään haittaa.

Vierailija
476/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suunnittelija olisi kyllä onnistunut saamaan hyvällä suunnittelulla ja maulla sen uima-altaan ihan tyylikkäästi integroitua tuonne pihaan  ;) 

Tuohan oli parempi, kuin uima-allas, kun tuota ei tarvitse tyhjentää talveksi. Kyllä  minäkin mieluummin tuollaisen tekolammen ottaisin, kuin uima-altaan metsään.

Eikä tuossa vedessä ole kemikaaleja ollenkaan. 

Vierailija
477/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs reppana tämä Anna-Maija on kun ei tuntenut kuuluvansa miehensä ja tämän lasten ja heidän puolisoidensa mökille ennen kuin rakennutti kivihelvetin jonka keskellä on likaista vettä. Puoliso omistanut paikan 40 vuotta, lienee melkoinen ikäero heillä.

Ilman kivenjärkäleitä - ja erilainen ympäristö - niin tuo voisi olla ihan kiva. Tuonne ei sopinut lainkaan.

Miksi se vesi olisi likaista, kun se kulkee jatkuvasti puhdistuslaitteen läpi?

Ei ne järvi-ja merivedetkään steriilejä ole, jos niin luulet. 

Eikä tuo todellakaan ollut mikään kivihelvetti? 

Ihan herää huoli, että onko sulla kaikki hyvin, kun noin katkeraa settiä suollat?

Vierailija
478/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvaan järveenkään hypätään rannalta, vaan aina niihinkin hypätään laiturilta, jos syvyys antaa myöten. Voihan tuossakin hypätä laiturilta veteen, jos pakko on hypätä.

Nuo kasvit peittää sen alustan kasvaessaan eikä sinne juurikaan rikkaruohoja pääse tulemaan, mutta Anna-Maija kyllä sanoi, että hän tykkää kitkeä rikkaruohoja ja se oli hänestä terapeuttista. 

Pyysi kyllä helppohoitoista pihaa, mutta ainahan niissä jotakin täytyy tehdä, ellei sitten anna olla kokonaan luonnontilassa, eikä tee mitään. Jos ei tarvii tehdä muuta, kuin kitkeä joskus rikkaruohot niin se on ihan ok.

Vierailija
479/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uima-altaaseen pystyisi hyppimään joka suunnasta. Se oli lapsena ihan parasta.

Vierailija
480/506 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että tykkäisin kun kuivan maan kurjistukseen saadaan vettä, mutta ei tuo kyllä nyt ollutkaan niin kiva kuin luulin. 

Miksi se lampi piti tehdä omituisen muotoiseksi pohjasta? Mäen nyppylöitä ja epätasaista alustaa koko lampi. Varsinaista "uimatilaa" oli yhdessä kohdassa lammenpohjaa, jossa varmaan oli se mitattu 2 metriä syvyyttä. Synkkä lutakko sen mustan muovin kanssa. Oisi edes laitettu vaaleaa väriä pohjaan, joku hiekan sävy. 

Kivet siinä reunalla ei ollut myöskään mun mielestä hyvä ratkaisu. Eikä varsinkaan mitään lumpeita enää tuohon soppaan. Iljettävää kun joku takertuu nilkkaan sameassa vedessä, hyi!!

Olisivat tehneet tasasyvän, enemmän suorakaiteen muotoisen kuopan jossa olisi voinut uida väljemmin. Pelkän vedessä kököttämisen hoitaa jo se poreallas. 

Itseäkin kyllä hämmentää miksi en tuosta pitänyt. Yleensä kaikki uimapaikat kuivan maan mökillä on plussaa.

Poreallas paikka lepotuoleineen oli kyllä kiva, samoin se iso siirtonurmikko, siitä täydet pisteet! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan