Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko seurannut kuinka paljon asuntosi arvo on laskennut?

Vierailija
16.03.2026 |

Olisin itse saanut 100000 enemmän talosta jos oisin myynnyt 5-6vuotta sitten...  kyllä se harmittaa. On paljon rahaa verovapaasti.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin omasta asunnosta 80 000e vuonna 2018 ja asunnon arvo on nyt 40 000e. Ei sinällään kiinnosta arvonalenema koska muiden asuntojen hinnat on myös laskeneet. 

Vierailija
22/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostimme tämän 8 v sitten hintaan 195 k. Päälle 70 k putkiremppa. 
Nyt asunto on myynnissä hintaan 260 k. 

Voittoa ei tule, mutta ei taida tulla tappiotakaan.

No ei tuolla tyylillä tule kumpaakaan kun ainoastaan yrität myydä sitä.

Voitot ja tappiot selviävät vasta sitten kun saat asuntosi myytyäkin. Tuolla summalla ei ole välttämättä mitään tekemistä nykyisen pyyntisi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin omasta asunnosta 80 000e vuonna 2018 ja asunnon arvo on nyt 40 000e. Ei sinällään kiinnosta arvonalenema koska muiden asuntojen hinnat on myös laskeneet. 

Kuule aika montaakin kiinnostaa.

Suuri määrä suomalaisia oli laskenut leppoisat eläkevuotensa niiden satojen tonnien varaan jotka realisoidaan siitä isosta kasvukeskuksen kämpästä kun jäädään eläkkeelle ja jokainen elämän aikana säästetty ja lainattu euro oli laitettu kiinni kipslevyyn kun sen arvo voi ainoastaan nousta Suomessa ikuisesti.

Yhtä moni on vaihtamassa pienempään lasten muutettua kotoa tai kahteen edullisempaan vaikkapa avioeron takia. Osa lähtee maasta ja haluaisia realisoida suomalaisen asuntonsa.

Ainoastaan pienemmästä asunnosta suureen hyvän alueen perheasuntoon tai vuokralta ensimmäiseen omaan asuntoon muuttava hyötyy kuplan puhkeamisesta

Vierailija
24/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aika huolestuneena seurannut asiaa noin yleisellä tasolla. Satun asumaan muuttotappioalueellakin vielä. 
On tää kyllä surkeita. Ei olis vielä 90-luvulla uskonut, että maailma menee tällaiseksi.

Vierailija
25/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvo nousee kun viereen rakennetaan juuri urheilupuistoa.

Laskee. Kuka nyt noita haittoja jaksaa sietää.

Vierailija
26/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä aika huolestuneena seurannut asiaa noin yleisellä tasolla. Satun asumaan muuttotappioalueellakin vielä. 
On tää kyllä surkeita. Ei olis vielä 90-luvulla uskonut, että maailma menee tällaiseksi.

Se on ihan selvä että asuntojen hinnat laskee koska Suomessa(ja kaikkialla länsimaissa) väki ikääntyy sekä vähenee. 

Vierailija
27/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ihan sama, minä asun tässä elämäni loppuun ja katselen katto parvekkeeltani kaupungin elämää. 

Vierailija
28/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pankit hereillä ja alkaa vaatia lisävakuuksia. Saatais lisää ostettavaa halvalla.

Vierailija
29/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv tolla tiedolla tekee, kun ei ole myymässä? Jossainhan sitä on asuttava? 

Onhan se nyt tärkeä tietää paljonko on omaisuutta... voi hyvänen sika mikä pöllö

Mä en edes tiedä paljon mulla on lainaa jäljellä. Mitä mä sillä tiedolla teen?  Joku päivä vaan tulee pankista viesti, vika erä meneillään. Jahuu!!

Se on paljonKO

Vierailija
30/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisen asunnon arvo Helsingissä tippunut 25% neljän vuiden aikana.

Vierailija
31/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa. Asunto on minulle koti, ei sijoitus.

Vierailija
32/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut eikä kiinnosta seurata koska ostin tämän talon pelkästään asumista varten enkä jälleen myyntiä varten se kyllä tuotti aikoinaan ongelmia lainan saantiin koska joka pankissa vaativat että hinta pitäisi olla väh. 60-80000€ mutta yhden pankin sivukonttori myönsi aikoinaan lainan että sain ostettua tämän talon jonka hinta oli pienempi mitä toisissa pankeissa vaadittiin olevan

Vierailija
33/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraloordin ongelma, ei minun. 

Vierailija
34/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvo nousee kun viereen rakennetaan juuri urheilupuistoa.

Yleensä nuo urheilupuiston käyttäjät eivät ole siinä kunnossa että joutuvat muuttamaan rollattorimatkan päähän harrastuspaikastaan mikä kieltämättä nostaisi kysyntää ja hintoja taloille jotka ovat muutaman kymmenen metrin etäisyydellä.

Aamusta myöhäiseen iltaan jatkuva meteli ja kaikki lähiseudun tiet tukkivat eksponentiaalisesti kasvava liikenne ovat yleensä asioita jotka päinvastoin karkoittavat maksukykyiset ja haluiset ostajat koko alueelta.

Vierailija
35/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut hintoja suurinpiirtein. Omani ostamisesta markka-aikaan on sen verran aikaa, että velatkin on maksettu yli 15 v sitten pois ja joka tapauksessa saan asunnosta omani pois.

Vierailija
36/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Sillähän ei ole mitään merkitystä, koska en aio myydä asuntoani rauhalliselta paikalta kaupungin keskustasta järven rannalta "kultahampaisten" kaupunginosasta. Täällä i tunneta köyhyyttä, koska sitä ei saa ostettua rahalla.

Vierailija
37/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio Lahdessa, 20000 on tippunut viidessä vuodessa. Onneksi en ole remonttihullu niin ei ole enempää mennyt kämppään. Jotkut remontoi kokoajan jotain, tuo pitää tänä vuonna olla tulla lailla ja seuraavana toisin ym. Minulle kämppä on vaan betonilaatikko jossa käyn nukkumassa.

Vierailija
38/38 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

102 neliön rivari Espoossa, maksoi 299 vuonna 2010. Nyt hintapyyntö olisi ehkä sama, mutta ollaan tehty remppaa ja maksettu korkoja. Naapuri pyysi 329 samanlaisesta, mutta ei saanut myytyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi