Mistä kampaamokäynnin hinta muodostuu?
Kiinnostavaa, että tässä ei mainittu ollenkaan välineiden puhdistamista ja desinfiointia.
...Se on vaan semmoinen juttu, että välinehuolto vaikuttaa hintaan reippaasti. Välineet pitää joko putsata töiden välissä, tai vaihtaa uudet joka asiakkaalle ja putsata päivän päätteeksi. Tietysti jos jättää puhdistukset väliin, voi ottaa asiakkaita "liukuhihnalta".
Sitäkään, ei mainittu, että käytettävät tuotteet maksaa. Se on eri asia pestä asiakkaan hiukset jollain "temushampoolla" kuin Suomessa tuotetulla sertifioidulla shampoolla. Ja jos ei pestä ollenkaan, se tietysti säästää vettä ja nopeuttaa palvelua, mutta heikentää työn lopputulosta ja huonontaa työturvallisuutta.
Sekin vaikuttaa maksaako verot ja onko työntekijöitä. Tilavuokra on tietysti iso asia.
En itse menisi asiakkaaksi kampaamoon, jossa asiakkaat otetaan penkkiin peräjälkeen, kuin liukuhihnalta ja välineet putsataan jos ehditään. Kiireinen tunnelma on isoin "red flag".
Kommentit (28)
Käytetyt aineet esim. Väri- ja permanentti aineet ovat tosi kalliita. Lisäksi kampaajan työpalkka, liikkeen vuokra, shampoot, kertakäyttöpyyheliinat maksaa. Kampaajat maksavat myös isomman arvonlisäveron. Näistä maksu muodostuu.
On myös paikkoja joissa "unohdetaan" kertoa asiakkaille, että suurin osa kampaajista on harjoittelijoita ja opiskelijoita..
Edullisemmasta hinnasta pitäisi kuulemma osata itse päätellä.
Maksan leikkauksesta ja raidoista 150 e. Olen kampaajalla 2 h 15 min.
70 e/h ei ole paha hinta, kun siitä maksaa vuokran, sähkön, veden, tarvikkeet, vakuutukset, eläkkeet, lomat ja vielä palkankin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kuvitellut, että kampaajilla on omat lempisakset, ei uusia saksia jokaisen asiakkaan hiusten leikkaamiseen. Enkä ole koskaan nähnyt, että hiustenkuivaaja desinfioidaan.
Jos hiukset on pesty, niin miksi ne ovat niin likaiset, että käytetytt välineet likaantuvat?
Kammat ja sakset, veitset, leikkuukoneen terät yms. desinfioidaan.
On ihan tavallista että asiakkailla on ihottumia, pikkunirhaumia ja haavaumia hiuspohjassa. Parran ajossa tulee helposti pientä nirhaumaa. On paljonkin tauteja joita voi tarttua likaisista työvälineistä. Esim. sienitaudit ja jopa HIV.
Pyyhkeet ja kapat pitää pestä 60 asteessa.
Myös työtasot pitää pyyhkiä puhtaaksi tai olla puhdas alusta, joka vaihdetaan uudelle asiakkaalle.
Vastuullisissa kampaamoissa vaihdetaan uudet kammat yms. uudelle asiakkaalle tai ne pestään ja desinfioidaan välissä. Sakset ja veitset pyyhkäistään desinfiointiaineella. Veitsistä vaihdetaan irtoterät.
Sakset on niin kalliita, että niitä on yleensä vain kahdet tai kolmet.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kuvitellut, että kampaajilla on omat lempisakset, ei uusia saksia jokaisen asiakkaan hiusten leikkaamiseen. Enkä ole koskaan nähnyt, että hiustenkuivaaja desinfioidaan.
Jos hiukset on pesty, niin miksi ne ovat niin likaiset, että käytetytt välineet likaantuvat?
Haluaisitko oikeasti, että sun kampaaja käyttää jonkun sienitautisen ja täisen asiakkaan päässä olleita harjoja ja saksia ja trimmereitä putsaamatta niitä välissä?
Vierailija kirjoitti:
Maksan leikkauksesta ja raidoista 150 e. Olen kampaajalla 2 h 15 min.
70 e/h ei ole paha hinta, kun siitä maksaa vuokran, sähkön, veden, tarvikkeet, vakuutukset, eläkkeet, lomat ja vielä palkankin.
Tämä on oikein naisen logiikkaa. Kun maito maksaa yli euron litra on se hirveää ryöstöä tai vajaa kymmenen vuotta kouluttautunut erikoislääkäri maksaa satasen 20minuutin käynnistä on myös hirveää ryöstöä. Usein sillä lääkärilläkin on vuokratuoli siellä lääkäriasemalla ja vesimaksut sekä desinfioinnit.
Vierailija kirjoitti:
Käytetyt aineet esim. Väri- ja permanentti aineet ovat tosi kalliita. Lisäksi kampaajan työpalkka, liikkeen vuokra, shampoot, kertakäyttöpyyheliinat maksaa. Kampaajat maksavat myös isomman arvonlisäveron. Näistä maksu muodostuu.
Mikä ihmeen isompi alv??!
Yleensä siitä kampaamokäynnistä. Minulta ei ainakaan ole esimerkiksi elintarvikkeista veloitettu kertaakaan.