TOUKOT päivään 5.
Kommentit (25)
Kirjoitin eilen tytön äkkäilystä ja sama tahti jatkui iltaan asti. No, iltapala pöydässä tyttö alkoi itse puhua siitä että kohta vauva syntyy ja sitten äitillä ei ole enää aikaa häntä pukea. Sitten pitää itse pukea reippaasti päälle jne. Eli eiköhän se kapina äitiä vastaan ollut ihan sitä, että raukka miettii miten hänelle sitten käy kun vauva syntyy. Hoitopaikassaan hän on puhunut että kun meille tulee vauva niin äiti,isi ja vauva muuttaa sitten pois. Mitähän kaikkea tuo tyttö miettiikään...
Minä synnytin viime yönä! Siis unessa. Oli helppo synnytys miun äitin luona (siellä tosin oli lääkäri ja hoitajia pilvin pimein). Ponnistin kaksi kertaa joista eka sattu ja toinen ei tuntunu missään ja poika tuli! Poika oli tosi reipas, osasi heti puhua ja kontata :) Unessa ihmettelin omaakin toipumista, pääsin heti kävelemään ja se ei sattunu yhtään.
Tänään ei erityistä ohjelmaa. Tyttö käy koko ajan nykimässä miestä ylös, pitänee mennä väliin.
Plussia
+ aurinko paistaa
+ tyttö rauhallisempi
+ miehellä vapaapäivä
+ " helppo synnytys" huvittaa (halvat on huvit)
T: Moskuliini 36+5
Taas tuli viikko täyteen, hurraa! Menkkojen mukaan mulla olisi tänään LA mutta ultrassahan se sitten siirrettiin 12.pvään.
Yö meni suht hyvin. Selkäsäryt ja epäsäännölliset supparit hiukan hankaloittaa nukkumista mutta muuten olo on parempi kuin aikoihin. Kyllä moni ikävä olo katosi, kun tuo vauva laskeutui hiukan alemmas. (vaikkei vielä olekaan kiinnittynyt).
Mieskin sai eilen hyviä uutisia, hänet ilmeisesti kiinnitetään kesäksi yhteen hyvään bändiin. Hän on jo vähän kypsä teatterilla oloon, kun on tottunut reissaamaan. Kun nyt kesällä pääsee taas soittamaan rokkia, syksyllä jaksaa sitten taas kesätauon jälkeen palata teatterin lavalle. Olen tosi iloinen hänen puolestaan, vaikka tietty vähän jännittää, kun voi olla, että joudun olemaan aika lailla yksin pikku-O:n kanssa. Onneksi miehen äiti on mainio tyyppi ja enemmän kuin halukas auttamaan!
Kiitos neuvoista ja kokemuksista Martina ja 3xäippä! Arvelinkin, että tuskin siellä heti alkaa mitään tapahtumaan. Saapahan ukko levätä niin jaksaa sitten olla reipas synnytyksessä :) Ja tiedä tosiaan, vaikka lähettäisivät minutkin vielä takaisin kotiin.
Toivottavasti saamme tänään vauvauutisia!
Oikein aurinkoista lauantaita kaikille!
Jansku tasan 39
Huomen!
Eilen olin siinä vaavin painoarvioultrassa, kun suurikokoisesta esikoisesta (4610 g) jäi pieni pelko takalistoon ison vauvan synnyttämisestä.
Ihana lääkäri kuunteli hienosti vuodatukseni ja ajatukseni sekä pelkoni synnytyksen jälkeisestä pyörtyilystä nyt, kun lapsia on jo useampia. Painoarvioksi 4400 g ja aivan selviö, että maanantaina aloitetaan
Että sellainen siro sumopainijatyttö meille on nyt sitten tulossa :-) ja onhan tässä vielä puolitoista päivää aikaa tulla spontaanisti.
T: Kurpitsavatsa 40
Huomenta päivää aurinkoisesta Turusta!
Mulla takana hyvä yö, vessassa tosin sai ravata, mutta se nyt menee jo melkein unessa. Mies lähti 7 töihin ja en mäkään jaksanu enempää nukkua. Tosin me sammuttiin eilen saunan jälkeen puol 10 sänkyyn. Mä olin tehny salaattia ym. että syötäis saunan jälkeen ja sit olin aatellu vähän jotain romantiikka puoltakin elvyyttää, mutta niin me vaan sit molemmat kaaduttiin sänkyyn puolkuolleina:)
Eilen just valitin miehelle, että miks mun pitää olla maailman kärsimättömin ihminen?! Voisinpa ees hetken olla ajattelematta tätä raskautta. Sitten eilen sai taas vastata puhelimeen, kun tutut soittelee, että vieläkö sä oot kasassa? Laskettuun aikaankin on tasan 2 viikkoa, että en ymmärrä miks kaikki odottaa jotain tapahtuvan?
Tänään olenkin sitten pessyt lattiat, pyykkiä ja siivonnu maustehyllyä. Mielenkiintoisia löytöjä: mm. tilliä vuodelta 2001, hmm..pitäis varmaan useemmin kölpätä?:)
Tuuteliruulle onnittelut tytöstä!!!
Huuheli: joo, ilmeisesti toi oksentelu olis syynä käynnistykseen, mut jotenkin musta se tuntuu niin heppoisalta syyltä. Kyllä mä oon jo ihan tottunut tohon, kun koko raskaus on menny vessassa. Nyt sentään pystyn jo iltapäivällä syömään jotain. Jos mä joutuisin taas sairaalaan tiputukseen niin kuin alkuraskaudessa, niin sitten olis eri asia. Eiköhän tää täst! Mä luulen, että toi yökkäily saa jotain kramppeja masus aikaseks ja vatsapeitteet helliks.
Jääkiekkoa sun muuta illalla. Nyt voisin lähtee vaiks lenkille.
Viikonloppuja kaikille ja suppareita!!
Ai niin, Puudeli: mulla piti muksun syntyä 3.5. hiljasta on...
AE 38 tasan!
Itselläni on 4v sitten syntynyt poitsu, tänään on SE päivä. Poika synty 5.5 klo 16.07. Ja voin piristää teitä kertomalla, että vielä tähän aikaan en ees tiennyt pojan syntyvän. Synnytys alkoi 15.05. Sisälsi tuskaa, hikeä, verta ja dramatiikkaa, mutta tärkein oli että poika syntyi elossa! Huusin lääkärille, että ei minusta väliä kuhan poika voi hyvin!!! Pojan lähtö muille maille kaukasille oli todella lähellä. Tein jo " kauppaa" yläkerran kanssa, että anna minun pitää poikani, anna minun pitää poikani...
Tänään olen haikeudella muistellut 4v:n takaista kokemusta, synnytyksistäni rajuin ja dramaattisin. Nyt täällä juoksee " täystuho" 4v, joka tykkää dinoista ja junista. Jotenkin aina syntymäpäivä herkistää muistelemaan sitä syntymää. Ja nyt varsinkin, kun poika on kovin kysellyt, että miks hän juuri tänään halusi äitin mahasta pois? Hyvä kysymys!
Synnytyksen odotus tuskastuttaa, mutta kun siinä tilanteessa on, niin itselle tuli ajatus, että voiko tätä peruuttaa tai siirtää??;o)
Onnellista loppu odotusta ja oian on teilläkin nyytit sylissä!! Jokainen syntymä on ihme.
Tunkeutuja Hormooniska ja katras
Jansku: mulla on ihan pakko kysyä yks kysymys kun mieltä on painanut.. =D Eli kun siis miehesi on muusikko, niin onko hälle tuuraaja siksi aikaa kun on isyyslomalle? Vai pitääkö sitä (kaikkihan ei pidä)..? Vai onko siinä eroavaisuutta tuollasen tavallisen duunarin työhön tässä asiassa?
Voi olla ihan tyhmä kysymys kyllä, mutta jos ei kysy niin ei voi tietää.. =D
kurpitsavatsalle onnenpotku käynnistykseen!
almis: mä oon luonteeltani tosi kärsimätön. Haluaisin asioitten tapahtuvan mulle nyt ja heti. Mutta elämähän ei mene niin.. Kyllä tässä on ollu opettelemista oottaa, varsinki ku tuo esikoinen synty aiemmin. Voi voi..
Mitähän muuta mun piti.. Enpä nyt muista, kaveri tuossa soitti niin meni ajatukset sekas..
Limatulppaa edelleen tulee, mutta muutapa sit ei. Nukuin yönki ihan älyttömän hyvin, kylkeä kääntämään vaan heräsin välillä.
Täälläkin paistaa muka aurinko, tulee heti sellanen olo että mitästä tekis.
No mutta, palaan taas!
miitu rv 39+6
Huoh.. Onneks aurinko paistaa ja pääsee ulos, tuo napero on taas täynnä energiaa! Kunhan nyt ite jaksas yhtään mihinkään.. Kävelis tuonne lähipuistoon kun omas pihas ei oo liukumäkeä.
Tuuteliruulle onnea!
Toivottavasti pian saadaan " synnäri" tarinaa sektiolaisilta kun se koskettaa enempi itseäni.. Lähinnä toipuminen ym..
Pitiki eilen siivota kun nyt ihan voimaton! Viikon päästä ois neidin 3v juhlat ja tarjoamiset vieläkin arvoitus.. Huoh. Onneks vauvan nimijuhlat sit vasta kesäkuun lopussa, jos niihin jaksas panostaa sit jo enemmän.
Jos söis loput sipsit ja lähtis pian ulos, illal kun tulee tosiaan italiapeli niin kerkee levätä kun tulee eläydyttyä kuitenkin ;D
rv 38+3
Mienen jaksa enää odottaa! Syntyis tämä jo. Eihän LA ole vasta kuin keskiviikkona, mutta silti. Tuntuu, ettei ole edes kunnon oireita eikä mitään, täällä kaikki muut suppailee, limatulpat irtoilee jne.:) Mut josko tää tästä. Mies vaan ei varmaan enää jaksa kuunnella mun vikinöitä..:D
Voisinko kysyä teiltä, kun viimeksi neuvolassa (3 päivää sotten)paino oli viikossa noussut 2 kiloa, sokerit oli 2 plussalla(on raskausajandiabetes), niin th kysyi että onko valkovuodon määrä lisääntynyt huomattavasti? Minä että ei, mutta kyllä se nyt parina viimepäivänä on lisääntynyt. Enkä tyhmyyksissäni sitten älynnyt edes kysyä että kuinka niin.. Ois ihana jos osaisitte hölmöä auttaa!!!!!!!!!
Janskun juttu vauva lehdessä oli hyvä, todellakin luettavan arvoinen!:) Ja niin, onnea sulle sit ä-polille!!:)
Saadaankohan tänään vauvauutisia, ne sit on niiiin kivoja! Hyvee päivänjatkoa mammat, muksut ja masut:)
Heidi ja poikanen rv 39+3
Illalla nousi kuume ja on edelleen. Siis neiti on sairastanut elämänsä aikana todella vähän, ei korvatulehduksia eikä muutakaan pieniä flenssuja lukuunottamatta ja nyt sit on koko ajan jotain!!! Hammas ei sentään taida enää olla kipeä, kun ei suutaan kaivele eikä ole kiukkuinen. Räkää vaan valuu, on yskä ja vähän tietty muutenkin reppana kuumeen takia...Kurjaa!
Nyt rakkaat siskot peukutukset pystyyn että meidän neidin flunssa jo pian helpottais!
Kateellisena luen Miitun limatulpasta. Täällä kun valkovuotokin on vähentynyt ja närästys kadonnut (tää onkin mulle suuri mysteeri, kun jo niin kauan on närästänyt, että mihin se nyt yht äkkiä katos??? Osaako kukaan sanoa?) joten ei tää kai meinaa syntyä itsestään ollenkaan...
Tänään ajattelin neidin päikkyjen aikaan lähteä metsästämään sellaista punottua " parvekelaatikkoa" .. Olis kiva saada vähän orvokkeja tohon etupihalle...
Nyt rakkaat siskot peukutukset pystyyn että meidän neidin flunssa jo pian helpottais!
Ai niin ja Janskulla onkin sitten maanantaina jännät paikat! Oikein kovasti tsemppiä koitokseen!!! (Jos vaikka en huomenna kerkeä kirjoittelemaan... Tai vielä parempaa, pääsen itsekkin tositoimiin!!!=)
Jokohan OP tänään kotiutuu nyyttinsä kanssa?
Ja Sussuuuu? Huhuu? Missä piileskelet?
-Alpukka rv39+6 & " Pinsku" -reppana 1v7kk
Paljon onnea jo oman nyyttinsä saaneille!
Eli täällä viikkoja 38+6 ja kärsimättömänä myöskin jo sitä vaavia odotellaan. Tänään jännitystä lisää aamulla alkanut verisen limatulpan tulo. Siitä ei kai kamalan kauaa enää pitäisi mennä synnytykseen? Paikat on muutenkin olleet jo pitkän aikaa löysästi 4cm auki ja kanavaakin oli viimeksi enää sentti jäljellä. Josko sitten ensi yönä pääsis lähtemään... Maanantaina olis lääkäri joka alkais nyppiä kalvoja, mutta mukavampi olisi päästä lähtemään sairaalaan ihan " omin avuin" .
Meille kaikille oikein paljon kärsivällisyyttä (mistä?), jaksamista ja voimia. Pian odotukset palkitaan.
babyunelma
Sama fiilis näyttää olevan edelleen tää valloillaan eli kärsimätön, kypsä, ei jaksa enää, tulis jo....mulla alko jo heti aamulla se olo. On nyt pari päivää ollu ihan kypsähtäny. Mies raukka, kun joutuu tätä mun marinaa kuuntelemaan, kun tulee kotiin.
Muutamalla oli maanantaina lähtö käynnistykseen. Tsemppiä teille vauvanhaku reissulle.
Odotellaan....
Huuheli 38 poks, poks...
mä kävin yksin kaupungilla! Aamu alkoi taas kuudelta ja mietin, että onpa taas pitkä päivä pilalle mentäväksi. Niinpä kävin vauvalle ne tumput ja sukat lindexiltä ja tarttuihan tuolta mukaan kiva unihaalarikin :) Tutti on myös ostettu, että nytpä voi sitten syntyä. Istuskelin jopa tovin torilla ja söin pehmistä, aivan ihanaa. Vihlontaa ja pakotusta oli ja on, mutta oli vaivan arvoista. Meinasin ilosta itkut tirauttaa kun bussikuski oli niin ystävällinen ja aurinko paistoi, hölmö minä.
Angeleyes tais vauvaa lähteä hakemaan ja maanantaillekin oli tilauksia, onnea matkaan. Janskusta oli miehineen mukava juttu ja kyyneleet tuli siitäkin. Ihan huomaamatta nuo miehet tekee paljon asioita meidän puolesta vaikka niille äristäänkin.
Masussa ei mitään uutta, mutta kuten todettu kaikki voi tapahtua silmän räpäyksessä.
rv 37+1 eli saa tulla :)
Alpukka: jospa se sun vauva valahti nyt kunnolla alas, jos kerran närästys loppunu? =)
Limatulpan menosta ei täällä näytä olevan kuule yhtää hyötyä! Tosi pettynyt kun edellinen synnytys sen menolla alkoi, nyt ei mitään!
Ja PALJON PARANEMISIA teidän neitille!!
Miehistä mun piti tulla kysymään. Oletteko te muut nyt jotenkin riippuvaisempia teidän miehistä? Mä en nyt tiedä, johtuuko mun oma olo siitä kun asutaan täällä uudella paikkakunnalla vai mistä. Mutta mä haluisin että se ois koko ajan mun kans. Siis en mä kiellä sitä lähtemästä mihinkään, mutta salaa harmittaa kuitenki. Kun en mä normaalisti sen perään näin ole. Vai oisinko mä vaan kateellinen kun se on menossa ja energinen?
Nytkin se lähti jo aamusta johonki, ja mä vaan odotan että se tulis kotiin. SÄÄLITTÄVÄÄ!
No joo, käytiin pojan kans tuossa saunassakin vaikka tuskin siitä mitään apua on. Mulla meinaa vaan itkettää oma itteni, kun en jaksas yhtää enää tätä. Eikä oo menty vielä edes yli lasketun! SURKEETA!
Voi vitsi että meikä on taas positiivisella tuulella.
miitu
Kurpitsavatsalle onnea matkaan maanantaina!
MIITU: Kyselit muusikon isyysvapaasta. Osa muusikoista tekee töitä toiminimellä, jolloin isyysvapaa menee kuten yrittäjillä. Mun mies tekee työnsä freelancerina ja aikoo nyt pitää isyysvapaata heti lapsen synnyttyä. Käytännössä hän ei ota sille ajalle tuurauskeikkoja ja vakikokoonpanojen keikoilla on tuuraajat.
RIIPPUVUUS MIEHESTÄ: Olen huomannut, että haluan kovasti olla miehen kanssa ja välillä pitää oikein tosissaan muistuttaa itselleen, että miehellä on (ja mullakin pitäisi olla) muutakin sosiaalista elämää kuin minä. Minä vaan tykkäisin kyhnätä kyljessä kaikenaikaa.
ALMIS murehti, kun romantiikka jäi unen jalkoihin. Samaa on täällä havaittu! Mieli tekis, vaan ruumis ei jaksa.. Välillä oikein huolettaa, että kai sitä joskus taas jaksaa!
Tuokaa nyt niitä vauvauutisia, jooko?!
Jansku 39 tasan taas
Olin eilen niin poikki, etten kerta kaikkiaan jaksanu enää tulla palstailemaan tänne, kun illalla kotiuduttiin, kai se jännitys jotenkin purkautui oikein olan takaa tai jotain......
Mutta mutta.......eipä saatu eräpäivää.....mun kiusaamista tässä vaa jatketaa taas viikolla, kun kaikki kuulemma on niin hyvin mulla ja ludella ultran mukaan!! Ei se sitten tätä mun oloa viitti ajatella ollenkaan....no vauvahan tässä se tärkein onkin, mutta jotenkin ahdistaa jo tää saamarin kellottelu ja piikittely noitten sokrujen kanssa...mutta viikon päästä siis meen uudestaan ultraan ja katellaan taas tilannetta ja kyllä se nyt lupas, että viikon päästä, jos mitään ei ittellään tapahdu, niin aletaan johonkin toimenpiteisiin....uskaltaisko tohon nyt sit luottaa????
Sillä oli ihan uudet laitteet siellä, jota se ei osannu ees käyttää ja sano, et nää on tosi tuulesta temmattuja nää arviot nyt, mutta painoksi sai 3,4 kg ja virhemarginaalilla +500g tai -500g, että ei oikeen tyydyttäny toikaan vastaus, se lekuri oli ihan idiootti ja mulle jäi tosi paha mieli siitä, mutta onneksi ukko jaksoi kannustaa ja luoda muhun uskoa, et kaikki menee varmaan oikein hyvin kuitenkin ja täytyy vaan luottaa niihin ihmisiin, vaikka vaikeeta se on kummiskin, kun pelkää kaikkia ikäviä komplikaatioita yms....
Ja kaikki viretaukset yms.oli tosi hyvät ja tarjonta on, että tulossa ollaan ja laskeuduttu tosi alas, mutta koska ollaan tulossa, siitä ei mitään käryä;-) Eikä se edes tehnyt mulle sisätutkimusta, mikä oli musta tosi outoa ja sano vaan, että et sä mikään lyhyt ole (154cm) ja että hyvin mahtuu yli 4 kilonen tosta tulemaan.....Eihän se kattonu mua, kun päältä päin, miten se voi niin sanoa????
Mutta tämmönen hällä väliä käynti oli mulla ja pääasia nyt kummiskin on, et ludella on kaikki tosi hyvin, kyllä mä jotenkin ne viimeset sitten vaan kärvistelen, hyvän asian puolesta, eikös vaan???
Janskuliini: Hui!! Sulla onkin jännät paikat maanantaina!!! Onnea matkaan, jos kääröä lähdet hakemaan!!!! Ihanaa, jos toinen giant saataisiin jo maailmaan!! Hieno juttu!!! Se lehti juttu oli aivan valloittava:-) Ja olit ihan sen näköinen, kun muistinkin, kuomaseni, paljon jättiläislapsen äiti halauksia!!!!
Murmeli: Joko on sokerimarssi saatu päätökseen onnellisesti ja vauveli sylissä??? Onnea kovasti loppurutistukseen!!!
Almis: Et arvaa, miten kauheeta oli olla pimennossa, ihanaa olla taas täällä!!! Tsempitykset sullekkin viimeisille taisteluviikoille, kyllä tää kohta on purkissa tää homma, tuntuu vaan niin loputtomalta!!!
Op:ta täälläkin huhuillaan?????????????????? On varmaan jo käpy sylissään toista kertaa tullut äidiksi, IHANAA!!!!!!! Tulispa pian jo kertomaan kuulumiset!!!!
Ja se sussu????????
Mutta nyt lopettelen ja koitan keksiä jotain ajanvietettä ittelleni ja ukolle!! Mukavaa lauantaipäivää kaikille toukomamoille ja SUURILLE MASSUILLE ja palataan taas asiaan!!! Haleja, ootte ihania, tyttelit!!!
-Emunainen ja luteen poikanen 38+0- Ou jee!!!!!!!!!!!!!!!!! Poksuti poksuti poksuti ALMIS JA HUUHELIKO SE OLI???????
Täälä kans yks kärsimätön ihminen ilmottautuu!!!!Tosin tänään vähän kärsivällisempi olo;) jotenkin olo on ok ja tuntuu et eihän täs montaa viikkoa ole joten nyt pitää nauttia vielä täysillä tästä pallosta!! vaivatkin melkein kadonnut...paitsi aamulla heräsin ja kauhea syyhy päällä!!mikä ihme mua kutittaa käsiä ja tuntuu et joka paikkaa!!!? tottakai mä het vedin paniikin että mulla on maksa-arvot koholla...tää kutina senku jatkuu,mut mietin et johtusko vaan kuivasta ihosta...en tiiä!!huolettaa!!ja tää vauvan hiljaisempi oleilu saa kans pelot jylläämään!HUOKS!Noh ei auta ku kattoa eteenpäin loppuuko tää syyhytys vai jatkuuko....muuten olis kerranki kaikki aika lailla hyvin:D
EMUNAINEN;hyvä että kaikki kunnossa:) mut toi on vähän hassua kyllä ettei voinut tutkia tarkemmin mahtuuko syntymään....jos vaan ulkonäön perusteella tokasee et mahtuu hyvin nelikilonenkin?hassua! voiko niin sanoa...!mäkään en pitkä ole(158) ja viimeks pojan aikana ylimääräsellä käynnillä lääkäri samalla myös ronklas ja kokeili mahtuuko tulemaan vaikkei mitään tarkotusta ollut sellasta kokeilla. kuhan kokeili,ehkä tän " pienikokoisuuteni" vuoks ja sielä ku oltiin.
Ostin muuten kans VAUVA-LEHDEN tänään:D hieno juttu oli JANSKUSTA ja miehestä:)
MOSKULIININ uni oli hauska:) mä näin kans joskus puolivälissä raskautta sellasen synnytys unen ja vauva oli het jo ison näkönen ja konttas menemään pitkin synnytyssalia!heh hassuja unia tollaset ku vauvakin osaa jo kontata het ja ei ookkaan niin pieni.
ALPUKAN tytölle paranemista!!!!!
MIITU kyseli miehestä riippuvaisuudesta;minä minä!!!!ootan aina viikolla et mies tulee töistä kotia(kohokohta) ja viikonloppuja innolla!!! ja salaa myös ärsyttää jos ukko lähtee johki...ei sais mihkään täältä mennä ja pitäs kokoo ajan olla meidän kans;) vaikka motkotan sitte täälä sille jos esim. on tietokoneella tai ei tee jotain niiku mä haluan... voi tätä ja mies parka...vaikka välillä suututtaa kun tuntuu et miehet ne ei ymmärrä millasta on kantaa tätä palloa!!!!!
no joo siinähän tulikin taas pitkät sepustukset! pitäs alkaa siivoomaan,mut missähän on mun motivaatio?ja ukonki kans oli taas vaihteeks väittelyä tästä tietokoneella olemisesta!!GRRR!!! no jospa menis tästä hoputtelemaan ukkoa siivoomaan mun kans:D
kaikille onnea tulevaan kännistykseen ja vauvanhakureissulle!! ja muille mahakkaille vielä jaksuja!!
toymama 37tasan
Odottavalla tuulella taitaa jo kaikki olla täällä. Jollain oli sitä limatulppaakin taas tullut. Toivottavasti halukkaat pääsee lähtemään pian.
( . ) Mulla alko aamu kivuliailla suppareilla. Siis sellasta menkkajomotusta ja suppailua. Kävin suihkussa ja otin pari Panadolia ja sitten olo olikin taas helpompi. Kauankohan tällasta voi oikeesti jatkua? Laskettuun aikaan asti? Apua! Kyllä täällä on emäntä aika kiukkunen, jos vielä 3,5 viikkoa tai pahimmillaan 5,5 viikkoa, kärvistelee näitä menkkakipuja.
Käytiin sitten heti aamusella kaupassa ja kävin ostamassa patjat pinnikseen ja myös esikoisen sänkyyn sijauspatjan. Meillä on poika tähän asti nukkunut pelkällä patjalla. Siinä päällä on ollut aina sellanen froteinen kosteussuoja. Tossa lakanoita vaihtaessani laitoin myös omaan sänkyyn sellasen kosteussuojan, kun ajattelin, että jos menee vedet sänkyyn. Mulla on sellanen paksu petari, joka on tosi vaikea pestä ja kuka sitä pesis, kun mä olen laitoksella. Nukuin ehkä kolme tuntia sen suojan kanssa ja otin sen pois, kun se hiosti niiiiiin tajuttomasti. Siitä lähtien mun on säälittänyt toi poitsu, että se joutuu nukkua sellasen kanssa. Varsinkin kun pissat tulee yleensä sänkyyn vaan sillon, kun alotetaan sairastelun yhteydessä keuhkolääkkeet (niillä on jostain syystä sellanen vaikutus) tai muuten kovassa kuumeessa voi lirahtaa. Ajattelin, että ostan pojalle pestävän sijauspatjan ja laitan sinne alle sen suojan. Joten ostettiin siis pinnikseen patja ja sijauspatja sekä poitsulle sijauspatja. Voi vitsi, että makso paljon, huh huh.
Kävin äsken vielä hakemassa leffan ja irtokarkkeja, joten leffailta on täällä tulossa. Jos en nyt lähde synnyttämään ;) Tuskinpa.
Janskulle tsemppiä maanantaille, jos en sitä ennen ehdi kirjotella.
Voimia kaikille kärvistelijöille!
Laru rv 36+3
Meidän pino oli valahtanut jo toiselle sivulle!
ENNUSTAJILLE tervemenoa.. Täällä sitä ollaan ja eilen piti poika syntyä kummankin mielestä ;-) Pöh.. Toinenhan tosin ei nähnyt meillä muita lapsia, joten sen uskottavuus meni heti alkuunsa..
KIVUT ja KYPSYMINEN jatkuu, joten minä voisin kans ostaa paremmat hermot.. Joku odotteli kans joka vessareissulla jotain limaa tmv löytyvän pöksyistä, et ole ainut!! Tuo valkovuoto on aivan järetöntä, hyi että, eilen vielä tuntu lisääntyvän.
Joku oli käynyt hesellä, niin meki eilen illalla kun saatiin pojat nukkumaan.. Ai että oli namia.. Meillä tuli uusi hese tuohon valitettavan lähelle, reilun 5km päähän..
Anteeksi kun en muista nimimerkkejä taaskaan, pitäs aina laittaa ylös..
JANSKU: Tosi hyvä juttu oli teistä vauvalehdessä! Onnea maanantaille, toivottavasti pääset tositoimiin!!
Tänään ois yhet synttärit ja niitten jälkeen vois lähtä synnärille. Taidan kävellä sinne, 3,5km, antaskohan tuo mies? Ehkä pääsisin tuohon 1km päähän ja soittasin hakemaan.. Tänään on se mun oman ennustukseni mukainen synttäripäivä :-D eli samalla logiikalla ku pojatki on syntynyt. Oispa kyllä kiva, mutta uskon silti kirjoittelevani täällä vielä parin viikon kuluttua ja valittavan oloa..
Pitäs kait mennä syömään, ku iski kamala nälkä, tulee niin äkkiä se huono-olo.
NÄRÄSTYKSESTÄ muuten.. Mullakin on taas alkanut se voimakkaana!! Kolmena päivänä nyt ainakin ollut enkä ole erikoisemmin mausteista tai rasvaista syönyt, paitsi eilen hesen ruokaa..
No niin nyt lopettelen..
P + Toukka 40+1 ja isoveljet kohta 3v ja 5v