Onko säälittävää käydä kirkossa kirkkokahvien takia?
Täällä on aina tarjolla leipää päällisillä ja erilaisia itse leivottua herkkuja, joskus myös keittoa tai muuta ruokaa. Santsatakin saa eikä koko lystistä tarvitse maksaa mitään, kun kolehtikin on täysin vapaaehtoinen. Kukaan ei myöskään tule tuputtamaan mitään tai edes juttelemaan, kun menee nurkkapöytään ja tuijottaa keskittyneesti puhelinta
Onko säälittävää käydä kirkossa pelkkien kirkkokahvien takia, kun on köyhä ja haluaa herkutella maksamatta siitä mitään?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä jonotetaan välillä EU-kortteja ja aika varmasti siellä on 99% niitä, jotka käy kahvilla ja aamupalalla eikä se itse saarna kiinnosta hittuakaan. Jotkut osaa vetää useasta paikasta, toiset jää sit ilman. Vielä ihmisiä, ketkä ei sitä rahallista apua tarvitse tai hassaa rahat uhkapeleihin ja ties mihin aineisiin. En yhtään usko, että kirkollisveroa maksavat jonka avulla niitä jakoja suoritetaan.
Et mielestäni ole yhtään säälittävä tai väärässä paikassa. Jessekin varmaan toivottais tervetulleeksi.
Mutta miksi et juttelisi muiden kanssa? En kuulu enkä usko kirkkoon, mutta musta olis ihan kiva jutustella.
Raamatusta?
Kyllä siellä puhutaan parhaimmillaan kaikesta maan ja taivaan väliltä. Voit hämmästyä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Ainahan siellä kolehti kerätään tai on ainakin se rahakuppi. Ja siihen ON PANTAVA rahaa.
Kolehti ei ole pakollinen. Ja nykyään kolehdin voi maksaa myös MobilePaylla, joten kukaan ei edes huomaa että kolehti jää väliin jos ottaa puhelimen hetkeksi esiin ja tekee jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei. En usko, että kukaan siellä paheksuisi, vaikka suoraan sanoisit että käyt kirkkokahvien takia. Useimmat uskovaiset ajattelisivat vaan, että mikäpä siinä, ehkä se Jumalan sana kuitenkin ajan kanssa puhuttelee, kun sitä sivuvaikutuksena väkisinkin kuulee, vaikka tarjoamisten takia tuleekin.
Noin juuri uskovaisena ajattelen. Kyllä kirkkoon ovat kaikki tervetulleita.
Eipä ole. Ainut paikka missä varmasti saa jotain syödäkseen. Koululaisellekin jää vai lauantai paastopäiviksi, eikä silloinkaan jos mummolassa on antaa syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä jonotetaan välillä EU-kortteja ja aika varmasti siellä on 99% niitä, jotka käy kahvilla ja aamupalalla eikä se itse saarna kiinnosta hittuakaan. Jotkut osaa vetää useasta paikasta, toiset jää sit ilman. Vielä ihmisiä, ketkä ei sitä rahallista apua tarvitse tai hassaa rahat uhkapeleihin ja ties mihin aineisiin. En yhtään usko, että kirkollisveroa maksavat jonka avulla niitä jakoja suoritetaan.
Et mielestäni ole yhtään säälittävä tai väärässä paikassa. Jessekin varmaan toivottais tervetulleeksi.
Mutta miksi et juttelisi muiden kanssa? En kuulu enkä usko kirkkoon, mutta musta olis ihan kiva jutustella.
Raamatusta?
Oon heti 18-v kirkosta eronnut ateisti / agnostikko ja musta on kiehtovaa jutella kirkon ihmisten kanssa raamatusta ja heidän opeistaan ja tavoista :)
Joskus esim festareilla jäänyt juttelemaan ja ne on ollut tosi hienoja juttutuokioita vaikka ollaankin ihan eri linjoilla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta?
Oon heti 18-v kirkosta eronnut ateisti / agnostikko ja musta on kiehtovaa jutella kirkon ihmisten kanssa raamatusta ja heidän opeistaan ja tavoista :)
Joskus esim festareilla jäänyt juttelemaan ja ne on ollut tosi hienoja juttutuokioita vaikka ollaankin ihan eri linjoilla :)
Kiva juttu. Hyvä, että voi jutella asioista "nätisti", vaikka ajattelutapa olisi erilainen :) Kunpa olisi vauviksellakin niin. tv. uskis
On säälittävää käydä jonkun kauppaketjun avajaisissa ämpärin takia.
Jos se olisi säälittävää, niin ne eivät olisi kaikille avoimia. Et ole tilivelvollinen kenellekään.
Vaikka sitten niin jos et muuta keksi.