Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntosijoittaja syö meidän kaikkien pöydästä

Vierailija
16.03.2026 |

Ahne asuntosijoittaja käyttää häikäilemättä hyväkseen ihmisten perustarvetta lämmölle ja suojalle kasvattaakseen omaa varallisuuttaan usein vähävaraistenkin ihmisten ja yhteiskunnan eli veronmaksajien kustannuksella. Parasiitin lailla asuntosijoittaja on rakentanut järjestelmän joka vaurastuttaa ja hyödyttää häntä itseään samalla kuihduttaen ja köyhdyttäen muita.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan listoilla on monta pahempaa parasiittia. 

Vierailija
2/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittaja hyötyy heistäkin. Kela maksaa tuet, jotka siirtyvät asuntosijoittajan taskuun raha-automaatin tavoin. Kela puolestaan ottaa ne rahat veronmaksajan taskusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko asua asuntosijoittajan asunnossa. Asuntosijoittaminen on ihan normaalia liiketoimintaa. 

Vierailija
4/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuokralaiseni ei sitten asu jossain muualla kuin omistamassani asunnossa?

Vierailija
5/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, veronmaksajan rahoilla se vivuttajakin elelee ja vaurastuu...

Vierailija
6/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittaja hyötyy heistäkin. Kela maksaa tuet, jotka siirtyvät asuntosijoittajan taskuun raha-automaatin tavoin. Kela puolestaan ottaa ne rahat veronmaksajan taskusta.

Jos yksityinen ihminen ostaa asunnon, johon ottaa vuokralaisen niin ei takuulla ota soskunpummia vaan sellaisen joka maksaa itse. On vuokra-asuntoyhtiöitä joiden kontolle kuuluu ottaa sosiaalitapaukset

Vierailija
7/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois ja toivo, että erillinen asumistuki yhdistetään muihin tukiin vakiokokoisena, jolloin syntyy insentiivi asua halvalla. Tai ehkäpä asumisuki pitäisi olla kokonaan kunnan vastuulla, jolloin kunnan kannattaisi pitää halpaa asuntokantaa yllä itse.

Vierailija
8/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosijoittaja maksaa sijoitustoiminnan tuotosta 30% veroa. Todellinen parasiitti on se tyyppi, joka asuu asuntosijoittajan asunnossa veronmaksajien piikkiin herroiksi. Asiallinen ihminen maksaa itse oman asumisensa eikä loisi. 

Vierailija
9/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! yksityisiltä asuntojaan vuokraavilta vähennysoikeudet pois! nyt vuokraloordi saa vähentää esim linjasaneerauksen kulut mutta asuva osakas ei! 

Tämän saa kun perustarpeet annetaan keinottelijoiden käsiin! Vuokraaminen vain yhtiöille ja asuntoja saa vuokrata vain vuokrataloista! Tämä laskee heti asuntojen hintaa kun sijoittajat ei ole niitä hamuamassa. 

Samoin tonttien vuokraamisen kielto muille kuin kunnille ja seurakunnille! Ja ainoastaan vuokratalot saavat olla vuokratontilla. Osaketalolla tulee olla oma tontti!

Tämä laskisi tonttien hintaa ja sitä myöten asuntojen hintaa kun keinottelu maanvuokraamisella vähenisi

Vierailija
10/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vuokralaiseni ei sitten asu jossain muualla kuin omistamassani asunnossa?

Ja miksi Punainen risti vuokraa minulta niitä asuntoja? Suomessa rikastuu, kun myy jotain jollekin, joka ei käytä omia rahojaan. Syy ei ole sijoittajien, vaan syy on poliitikkojen. 

Vierailija
11/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yksityinen ihminen ostaa asunnon, johon ottaa vuokralaisen niin ei takuulla ota soskunpummia vaan sellaisen joka maksaa itse. On vuokra-asuntoyhtiöitä joiden kontolle kuuluu ottaa sosiaalitapaukset

On minulla ollut vuoralla eläkeläinen ja opiskelijoita, joiden vuokrat on maksanut joko kokonaan tai osittain yhteiskunta. Sen varmempaa vuokranmaksajaa kun ei olekaan.

Vierailija
12/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita yksityisiä asuntosijoittajia ja heillä kaikilla on vähintään yksi vuokralainen jonka vuokran maksaa Kela. Ovat itseasiassa hyvin haluttuja, pitkäaikaisia vuokralaisia koska maksu on taattu. Se on pelkkää tulonsiirtoa suoraan verottajan taskusta asuntosijoittajan taskuun.

Vierailija
13/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosijoittajista päästään eroon kun kaikki asuu itse ostamassaan asunnossa. Siitä vaan säästämään ASP-tilille. 

Jos kansa laittaisi kaikki viinaan, tupakkaan, huumeisiin, tatuointeihin, lottoon, veikkaukseen, rakennekynsiin ja hiusväreihin laittamansa rahat asuntosäästötilille ongelma olisi ratkaistu.

Vierailija
14/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun ala asuntosijoittajaksi!

Vierailija
15/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä höpötä.  Jos on peruskuntoinen asunto niin muut ei maksa "täyttä"vuokraa kun juuri se pummi jonka vuokran sossu maksaa kokonaan. Tiedän kokonaisen rivi ja kerrostalon omistajan jolla ei yhtään työssäkäyvää vuokralaista.

Vierailija
16/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi. Missä minä sitten asuisin, jos ei olisi asuntoaijoittajia?

Vierailija
17/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien asunnot ovat täysin veronmaksajien varoilla rakennettuja. Aloittajalta taisi unohtua tämä. Kaupungit vuokrat ovat nykyään myös kalliimpia kuin yksityisillä vuokranantajilla.

Vierailija
18/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa asunnosta riittävän kova hinta niin eiköhän asuntosijoittaja myy sen sinulle.

Vierailija
19/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin varakkaat lapsilisän saajat. Miksi me muut veronmaksajat annetaan näille joka kuukausi verorahoista sijoitusrahaa? Ei mitään järkeä.

Vierailija
20/45 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä höpötä.  Jos on peruskuntoinen asunto niin muut ei maksa "täyttä"vuokraa kun juuri se pummi jonka vuokran sossu maksaa kokonaan. Tiedän kokonaisen rivi ja kerrostalon omistajan jolla ei yhtään työssäkäyvää vuokralaista.

Mikä on mielestäsi sitten vaihtoehto? Nämä ihmiset kadulle? Nämä ihmiset ostavat omat asunnon,  millä rahalla? Sinä veronmaksajana rakennutat heille ilmaiset palatsit, itse asut vaatimattomasti tulojesi mukaisessa murjussa (käteen jäävät tulosi vähentyvät tässä vaihtoehdossa tuntuvasti)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan