Tinder-vertaistukea
Olen pitkän suhteen jälkeen ladannut Tinderin ja aika pihalla sen kirjoittamattomista säännöistä. Deittailu oli ihan erilaista viime kierroksella. Neuvokaa te kokeneemmat.
Olen itse neljänkympin paremmalla puolella, akateeminen nainen, jolla lapset vuoroviikoin. Ihan kivan näköinen (?), itsestäni huolehtiva ja hoikka. Puhelias, joten uusiin ihmisiin ei tuota ongelmaa tutustua. Tässä ei ole mikään kiire väkisin löytää ketään, joten en ensimmäisenä ajatellut tyytyä keheen tahansa satunnaiseen jantteriin, vaan kemiaa ja sama aaltopituus pitää löytyä. Haussa pidempi suhde, mutta ei ryppyotsaisesti, eli myös hauskanpitoon olen valmis.
Mutta nämä miehet! Noin viiskymppiset eronneet ja akateemiset miehet ovat jotenkin todella hitaita ja passiivisia. Onko tämä nykymeininki, vai minussako vika?
Treffeillä olen käynyt, ja niille päästäkseen on pitänyt ihan urakalla kirjoitella viikkoja noin parinkymmenen tyypin kanssa. Kolme viikkoa Tinderissä ja tulos:
1. Se kiinnostavin mies lähti deiteiltä kuin hauki rannasta ihmeellisellä verukkeella. Jälkikäteen jäi kuitenkin murustelemaan ja vihjaamaan uusista treffeistä. Meillä oli todella kipinöiviä viestejä myös treffien jälkeen. Homma ei edennyt, eikä mies saanut niitä treffejä ehdotettua (olin kertonut itse olevani kiinnostunut), joten ilmoitin, ettei taida tulla mitään ja poistin matchin. Joku itsekunnioitus on oltava.
2. Oharit. Eli mies oli itse ehdottanut deittejä viikonlopulle, mutta sitten ei löytänytkään viikonlopulta aikaa. Piti kuitenkin asian avoimena. Suoraselkäisyyttä ei ollut kuitenkaan perua. Sunnuntaina klo 12 päätin, että saa odottelu loppua ja poistin matchin.
3. Tämä oli sinänsä ihan kiva deitti. Tyypin kanssa oli hauska jutella, mutta ei kemiaa. Niin harmi!
4. Tämäkin oli kiva juttutuokio. Ei kemiaa, ja sekin harmi.
5. Outo tyyppi kaikin tavoin. Maksan aina itse itseni, mutta on kohteliasta tarjota se 3 e suodatinkahvi, varsinkin kun tyyppi oli iso yritysjohtaja. Tarjosi kyllä (ilmaista) vettä ja serviettejä. Outo.
6. Tyyppi oli sosiaalisesti täysin lahjaton. Ei tilannut baarissa mitään. Ei edes vettä, koska kuulemma baarimikko oli kiireinen ja tilaaminen ei onnistunut.
7. Ihan kiva mies, juttua riitti. Ei ehkä varsinaista kipinää, mutta olisin valmis deiteille toistekin. Josko se kipinä vielä sattuisi. Tyyppi on viesteillyt ja kertonut tykänneensä, mutta ei ehdota uusia deittejä, vaikka tekstailee päivittäin niitä näitä. Odottelee, että joku kiinnostavampi löytyisi?
7. Napakymppi vetovoiman ja keskustelujen suhteen. Olisin voinut repiä meiltä vaikka vaatteet päältä. Mies on ehdottanut uusia treffejä, illallista kotonaan. Jep, tiedän mitä se voi pitää sisällään, ja olen siis valmis myös vähän kasuaalimpaan kanssakäymiseen. Mutta nyt taisi tuolla pupu pöksyyn, kun ei ehdota tarkempaa ajankohtaa. Puhetta oli ensi viikonlopusta, eli pian aion pistää tämänkin liuskaan, jos suunnitelma ei alkuviikosta tarkennu. En aio passissa istua ja pitää vapaana koko viikonloppua, kun ilmeisesti hän taitaakin katsoa, saisiko jonkun toisen kanssa sovittua treffit.
Aina puhutaan, että kyllä nainen Tinderistä miehen löytää, tai edes seksiä. Mutta kukaan ei ole edes sellaista ehdottanut tai siihen suuntaan vihjannut.
Onko muilla yhtä nihkeää?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että jokainen eronnut / sinkku on aina sellainen josta joku valitsi syystä tai toisesta luopua. Mitkä ne syyt sitten siihen kelpaamattomuuteen tai toimimattomuuteen ovat? Itse en tapaile ihmisiä jotka eivät ole käyneet terapiassa.
Juu. Hyvät on naimisissa siinä 14-vuotiaana solmitussa parisuhteessa. Kannattaa ottaa sellainen.
Nim. logiikka
Vierailija kirjoitti:
Sua inhottaa puhua tasoista, mutta silti puhut niistä, että miehen pitäisi olla merkittävästi parempi, mutta sinun pitäisi mennä alemmalle tasolle, että saisit edes suudelman?
Ja kerroit ettet ole ollut itse yhtään aloitteellinen. Oletko edes kertonut että oli hauska tavata ja haluaisin nähdä uudestaan? Vai pitääkö senkin tulla mieheltä?
Minähän en juuri niitä itseäni paremmannäköisiä miehiä havittele? Vai mihin laadulla tai tasolla viittaat? Esim. tulojen, koulutuksen yms. perusteella kyllä ihan objektiivisesti vastaan näitä miehiä. En hae heiltä statusta tai elintasoa, kun ne on omasta takaa.
Ihan sama, vaikka ns laatumiehet hakisivatkin 25-vuotiasta missiä (jos se lopulta onnen tae on, todennäköisesti juuri toisin päin). Nämä minun tapaamani miehet eivät niitä naisia kiinnosta. Vai miksi ovat esim. 5 Tinder-vuoden jälkeen edelleen etsimässä? Kyllä niiltä ns. laatumiehiltäkin ja 5-10 v nuoremmiltakin tulee tykkäyksiä, mutta en matchaa, koska eihän siitä mitään tule.
Ja voi kyllä, olen sille kiinnostavalle miehelle todellakin treffien jälkeen tekstannut kiitokset. Nyt ei ole epäselvää minun kiinnostukseni. Aion tästä lähtien olla täysin hiljaa. Jos ei ole kiinnostusta olla minuun yhteydessä, niin sitten olkoon niihin alle 30-vuotiaisiin yhteydessä. Minkäs sille voin. Mutta pelkäksi egon pönkittäjäksi en lähde.
Ensi viikonloppuna olisi taas lapsivapaa ja aikaa treffailla. Mutta en jaksa koko viikkoa kuluttaa treffejä metsästäen. Aion painua baariin. Jos sieltä ei seuraa löydy, niin sitten vaan hyväksytään asia ja elellään yksikseen.
Ap, en tiedä, minusta tuntuu että jos ymmärrän kertomasi oikein, voisit kyllä olla aktiivisempi. Jos toinen sanoo että olisi kiva nähdä, sano että kävisikö leffa lauantaina. Mun mielestä on ok myös sanoa suoraan että näet mieluiten nopeasti kasvokkain jotta tiedät klikkaako teillä. Ehkä olet näitä asioita tehnytkin. Myös ihan perinteiset baarikohtaamiset on ihan mahdollisia. Niitä avioeromiehiä on tosiaan paljon liikkeellä, ja ne on paljon hauskempia ja tolkullisempia kuin ne ikisinkut kolmekymppiset baariheput. Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni mies olisi ikis onnellinen jos olsi päässyt Tinderin kautta treffeille edes yhtä monta kertaa kuin sinä Ap. Joten kukakohan tässä on kokematon ja vertaistuen tarpeessaa.....
Siis mitä hyötyä niistä treffeistä on vaikka niitä olisi 100 jos yksikään ei johda mihinkään? Ihan silkkaa ajanhukkaa.
Miksi ihmeessä tapaat yhtään ketään jos treffit ovat niin vastenmielisiä? Itselleni kait pelkästään jo hyvien kiinnostavien ihmisten kohtaaminen ja hyvät keskustelut ovat kivoja vaikkei mitään sen kummempaa syntyisikään
Tuollaista se onkin, aluksi. Mutta kun on takana lukuisia treffejä ei sytytä-tyyppien kanssa, niin ei se treffeillä käyminen tunnu enää vaivan väärtiltä.
Ap, kärsivällisyyttä ja keveyttä tuohon touhuun. :) kuulostaa että tinderöit tosi aktiivisesti ja haluat nopeita tuloksia. Etsimilläsi aikuisilla miehillä on kuitenkin muutakin elämää, kuten sullakin. Anna aikaa. Ja lopeta tuo kiinnostavien tyyppien unmatchailu. Ehkä he palaavat vielä asiaan. Täytä vapaasti omaa kalenteriasi ja nauti elämästä yksiksesi, älä istu iltoja kotona odottamassa viestejä.
Itsekin huomasin, että suomalaiset miehet olivat huomattavan passiivisia. Päädyin siksi taas tapailemaan ulkkaria. En halua mitään vässykkää/ kivirekeä.
En ole hieno enkä akateeminen, eikä akateemiset miehet pääsääntöisesti kiinnostele, harvoja poikkeuksia varmaan voi olla olemassa joskaan ei ole vastaan vielä tullut.
Mutta yleisesti sanon, että jos puhutaan sitoutuneesta suhteesta niin mies joka haluaa sinut ja on sitoutumiskykyinen, tietää sen HETI.
Vaikka hän ei olisi asiasta ihan täysin varma ennen tapaamista, hän ei voi antaa tilaisuuden mennä ohi.
Jos ei kolahda heti kunnolla, ei se kai tarkoita etteikö voi kehittyä hyväkin suhde, vaikkakaan itse en aio tätä ikinä testata.
Mutta voiko syntyä hyvä ja vakaa suhde miehen kanssa joka jo valmiiksi laahaa jalkojaan ja viestittelee kun muistaa, eikä saa sanottua mitä haluaa tai aikoo tehdä... Enpä usko.
Ihmisiä on erilaisia mutta itse en jaksaisi mitään kädenlämpöistä huljuttelua, enkä ikinä jahtaisi miestä, koska nähdäkseni sillä saa vain todennäköisesti tyytyjämiehen.
Tutustu ns heinäsuovan polttometodiin. Ei kannata lähteä treffeille jos mies on yhtään nuiva tai laahaa jalkojaan, se ei todellakaan parane siitä. Säästä aikaasi ja poista sellaiset heti jotka esim vihjaa treffeillä mutta ei ala järjestää niitä aktiivisesti. Tällaiset haluaa vaan helpon pildewoltin kotiin tuotuna, tai vaihtoehtoisesti ovat etsimässä vain teksti huvia / pettämässä. Esim noista ukoista usea oli varmasti varattu.
Miksi ihmeessä tapaat yhtään ketään jos treffit ovat niin vastenmielisiä? Itselleni kait pelkästään jo hyvien kiinnostavien ihmisten kohtaaminen ja hyvät keskustelut ovat kivoja vaikkei mitään sen kummempaa syntyisikään