Saako mies kieltäytyä seksistä
Kommentit (39)
Teoriassa kyllä. Käytännössä nainen ottaa itseensä niin pahasti, ettei sitä jaksa katsella/kuunnella.
Kai sitä saa, mutta onko se pidemmän päälle järkevää? Ei minulla 30 vuoden aikana ole ollut parisuhteessa montaakaan kertaa, etten olisi halunnut seksiä. Joskus oikein kipeänä ehkä, olen voinut sanoa että ehkä vähän myöhemmin.
M53
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus kieltäytyä, myös jo aloitetun seksin aikana mieltä on oikeus muuttaa. Aina ei haluta eikä keho aina syty tarpeeksi nopeasti. Jatkuva kieltäytyminen voi tosin satuttaa vakituista puolisoa, joten aiheesta on hyvä puhua ennen kuin seuraukset on ikävät.
Viimeistään siinä vaiheessa kumppani vetää herneen nenään, jos vähän ennen kumppanin orgasmia toinen yhtäkkiä lähtee katsomaan telkkaria tai käymään jääkaapilla. Vähän pitäisi olla pelisilmää, eikä enää kesken seksin alalkaa hannaamaan.
Onko nämä kirjoitukset naisten kostosta pelkkää arvausta ja mutuilua, vai onko kirjoittajilla oikeasti tällaisia kokemuksia? Siinä tapauksessa mulla on käynyt ihan satumainen tuuri! Olen jokaisessa pidemmässä suhteessani joutunut baari-illan jälkeen sanomaan halukkaalle naiselle, et nyt ei pysty. Tiedostan sen itse niin hyvin, et vähänkään liikaa brenkkua ja nalli ei pala millään. Se taas aiheuttaa turhautumista ja loppujen lopuksi lerpahduksen. En muutenkaan välitä siitä kännisähläämisestä. Olen joka kerta tarjoutunut hoitelemaan naisen kieli- tai käsipelillä, mut suurimmaksi osaksi tilanne on päätynyt nukkumiseen. Seuraavana päivänä on sit otettu menetetyt hetket takaisin. Kukaan naisista ei ole pahoittanut mieltään, mököttänyt tai alkanut pihtaamaan tämän takia
Olen mies ja välistä on kyllä harmittanut, kun vaimolla halut herää juuri siihen aikaan kun pitäisi mennä nukkumaan. Itse on jo asennoitunut, että 10 minuutiin päästä ollaan jo sikeässä unessa ja näen että vaimo haluaisi orgasmin.
Saa, muttei välttämättä kannata. Jos nainen tai puoliso on kerran halukas, niin miksei mies käyttäisi tilaisuutta hyväkseet ja harrastaa halukkaan naisen kanssa seksiä. Heitä kuin ei aina haluta ja silloin ei seksissä ole miehellekään mitään mieltä. Naiset ei välttämättä halua aina silloin kuin miestä haluttaa, joten jos mies ei saa naista silloin haluamaan, kannattaa seksiä jättää väliin. Mutta naisen halutessa mies saa aina halukasta naista ja seksi on silloin tunnetusti paljon parempaa. Toisekseen jos mies arvostaa naistaan haluaa hän hänen parastaan, halusi itse silloin tai ei, joten halukkaan naisen tyydyttäminen on pieni vaiva, mutta sillä on iso vaikutus parisuhteeen onnellisuuteen. Tämä koska naiset ei syystä tai toisesta ole aina valmiita ja halukkaita, toisin kuin viriilit miehet.
Tiedä sitten kuinka moni vastaus täällä on provosointia tai muuta tuubaa mutta jos kuvitellaan hetki että kaikki nämä ovat totta. Osalle kansalaisista seksi näyttää olevan inhottavaa valtapeliä ja kauppatavaraa. En ole (onneksi) koskaan törmännyt mieheen joka ei uskaltaisi kieltäytyä jos siltä tuntuu. Olen siis itse nainen. Samoin olen itse voinut puolestani kieltäytyä ilman draamaa. Kaikesta voitu puhua.
Pidän kaikenlaisia valtapelejä tuon asian ympärillä typerinä, sivistymättöminä, itsekkäinä, tuhoisina ja lapsellisina. Enkä sellaisen tyypin kanssa halua olla tekemisissä muutenkaan.
Ajan kanssa seksi loppuu suhteessa kuin suhteessa. Joillain aiemmin, toisilla myöhemmin. Meillä loppui pari vuotta ennen kuin mies täytti 50. Hän sanoi suoraan ettei kiinnosta enää. Yhteiseloa takana yli 20 vuotta, ihmekös tuo.
Varmasti saa mieskin kieltäytyä. Mutta käytännössä aina olen valmis kun on seksiä saatavissa. Enemmän kärsin mahdollisuuksien puutteesta (ja runkkaan) kuin siitä että "joudun" panemaan.
M62
Vai alle 50 ja seksi lopetettu, kun JO 20 yhteistä matkaa. No me oltu 42 vuotta ja mies on 64 ja seksiä on jokapäivä, jollain kombolla.
Mutta meillä onkin suhde ja ulkonäötkin oikein hyvät, jotennäillä jatketaan.
Ja meillä ei kieltäydytä ikinä!
Hetero mies saa kieltäytyä seksistä vain, jos sitä ehdottaa homo. Muuten on seksiin ryhdyttävä aina, kun siihen on mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vai alle 50 ja seksi lopetettu, kun JO 20 yhteistä matkaa. No me oltu 42 vuotta ja mies on 64 ja seksiä on jokapäivä, jollain kombolla.
Mutta meillä onkin suhde ja ulkonäötkin oikein hyvät, jotennäillä jatketaan.
Ja meillä ei kieltäydytä ikinä!
Mitä ulkonäöllä on tämän kanssa tekemistä?
Jos minun aviomieheni kieltäytyy muusta, kuin todellisesta syystä, esim. kuume, minä katson oikeudekseni nauttia toisista miehistä. Kahdentoista aviovuoden aikana olen saanut tyydytyksen neljältä halukkaalta mieheltä. Kyllä ne oman ukonkin halut ovat onneksi palanneet joka kerta.
"Mitä ulkonäöllä on tämän kanssa tekemistä?"
No täällähän on vallalla "tieto" että jos vaimo vaikkapa lihoo, ei sitten seiso.
Voihan sitä olla kuosissaan ja hoidettu vanhempanakin. Ainahan se on naisen ulkonäön syy jos seksi ei miehelle maistu.
Vierailija kirjoitti:
No täällähän on vallalla "tieto" että jos vaimo vaikkapa lihoo, ei sitten seiso.
Voihan sitä olla kuosissaan ja hoidettu vanhempanakin. Ainahan se on naisen ulkonäön syy jos seksi ei miehelle maistu.
... mutta sinähän puhuit nyt omasta suhteestasi, että kuinka se on hyvä ja seksi maittaa kun näyttää hyvältä? Kai sinä kuitenkin itse omasta itsestäsi tiedät nettitrollilta kysymättäkin, että mistä ne halut syntyvät?
Tarkoititko siis sanoa, että joko sinä tai miehesi, tai molemmat, olette niin pinnallisia, että halu syttyy ja sammuu "hyvältä näyttämisen" tahtiin? Aika heikoilla on sellainen suhde, kun tuossa iässä se objektiivisen hyvännäköisyyden ennuste on kohtalaisen huono.
Vai olisiko se niin päin, että oma rakas näyttää aina hyvältä kun asiat ovat kunnossa?
.. mutta sinähän puhuit nyt omasta suhteestasi, että kuinka se on hyvä ja seksi maittaa kun näyttää hyvältä? Kai sinä kuitenkin itse omasta itsestäsi tiedät nettitrollilta kysymättäkin, että mistä ne halut syntyvät?
Tarkoititko siis sanoa, että joko sinä tai miehesi, tai molemmat, olette niin pinnallisia, että halu syttyy ja sammuu "hyvältä näyttämisen" tahtiin? Aika heikoilla on sellainen suhde, kun tuossa iässä se objektiivisen hyvännäköisyyden ennuste on kohtalaisen huono.
Vai olisiko se niin päin, että oma rakas näyttää aina hyvältä kun asiat ovat kunnossa?
No en tietty voikkaan puhua muiden, kuin omasta parisuhteestani. Kyllä se on niin, että jos on hyväsuhde niin on, ja meillä on aina ollut paljon seksiä ja se kipinä on voimakas yhä.
Haluatko sanoa, ettei vanhempi ihminen voi olla kaunis ja haluttava, muutakuin siksi että asiat ovat kunnossa. Voin vain sanoa, että olemme kyllä "kaunis" pari, ja kyllä ihmiset meitä katselevat pitkään useinkin. Lapset ovat myös hyvännäköisiä. Vaikkei asia kuuluukkaan tähän.
Oliko vastaus tyydyttävä?
Minkäikäisenä muuttuu rumaksi tai luotaan työntäväksi?
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Jos miehellä ei seiso, niin on ihan miehen oma vika ja miehen terveydentilasta riippuvainen. 50 naitu vaimon kanssa hyvällä himolla ja halulla, eikä ulkonäköseikat ole liittyneet siihen mitenkään. Tyhmää olisikin, koska kaikki ihmiset vanhenee ja ikääntyy.
Täällä ruikutetaan suoraan ja isoon ääneen, että naisen vika jos ei kalua nouse, koska nainan ruma tai lihava. Turha kieltää.
Mutta näköjään normaalikaan ei kelpaa. Pitäkää tunkkinne sitten.
Perin harvoin voisin kuvitella olevan tarvetta kieltäytyä parisuhteessa. Yhdynnästä silloin, kun ei seiso, mutta kieli ja sormet pääsevät hommiin silloinkin. En kieltäydy myöskään tutun varatun rouvan tarjouksesta.