Mitä ihmettä on tapahtunut Valion 1 litran vanilijajäätelölle?
Ostin todella pitkästä aikaa Valion peus litran vaniliajäätelön ja sehän ei maistu enää jäätelölle vaan jotenkin teolliselle! Koostumuskin on outo, mitähän ne on sille tehneet?
Kommentit (98)
Toki Valio tekee jäätelöä, mutta vain premium jäätelöä. Onko nekin mennyt kuraksi.
Jymyn jäätelöt on hyviä ja ne tehdään Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/a/3-5158128
"28.5.2004 9:55Päivitetty 9.6.2008 21:46Suomen elintarviketeollisuuden perinteestä sulaa jälleen kimpale, kun Valio myy jäätelötuotantonsa ylikansalliselle jättiläiselle Nestlélle."
Tossa linkissä "Ingmanin myyntijohtajan Leif Hellmanin mukaan Valion jäätelötuotannon myynti ei ollut yllätys. Ingmanien perheyritys ei sen sijaan ole kaupan, hän sanoo".
Sitten myöhemmin https://yle.fi/a/3-5436049 "
Artikkeli on yli 14 vuotta vanha
Ingman myy jäätelöliiketoimintansa
Suomalainen Ingman myy jäätelöliiketoimintansa kansainväliselle elintarvike- ja päivittäistavara-alalla toimivalle Unileverille."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtui viime kesänä jäätelöpaketti huoneen lämpöön yöksi. Se oli aamulla samanlainen mötikkä, toki vain lämmennyt.
Mun lapsuudessa muistaakseni jäätelö suli?
Minä muistan sen, miten paljon voimia vaati juuri pakastimesta otetun jäätelöpaketin jakaminen viiteen osaan. Terävällä leipäveitselläkin oli runnominen.
Pidin vielä muutama vuosi sitten "vanhan ajan" vaniljajäätelöstä. Sitäkään ei enää tarvitse runnoa, koska se on niin öljyistä, ettei se jäädy kunnolla. Makukin on niin sokeriton ja esanssinen, ettei ollut vaikeaa luopua jäätelöstä kokonaan.
Minäkin kaipaan 'kivikovaa' jäätelöä, se suli hitaammin kuin nämä nykyiset töhnät.
Vierailija kirjoitti:
Toki Valio tekee jäätelöä, mutta vain premium jäätelöä. Onko nekin mennyt kuraksi.
Ne on ihan liian makeita. Ei voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"28.5.2004 9:55Päivitetty 9.6.2008 21:46Suomen elintarviketeollisuuden perinteestä sulaa jälleen kimpale, kun Valio myy jäätelötuotantonsa ylikansalliselle jättiläiselle Nestlélle."
Tossa linkissä "Ingmanin myyntijohtajan Leif Hellmanin mukaan Valion jäätelötuotannon myynti ei ollut yllätys. Ingmanien perheyritys ei sen sijaan ole kaupan, hän sanoo".
Sitten myöhemmin https://yle.fi/a/3-5436049 "
Artikkeli on yli 14 vuotta vanha
Ingman myy jäätelöliiketoimintansa
Suomalainen Ingman myy jäätelöliiketoimintansa kansainväliselle elintarvike- ja päivittäistavara-alalla toimivalle Unileverille."
Kaikki entisen Ingmanin jäätelöt on yksi toisensa jälkeen pilattu. Ei niitä voi enää syödä eikä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ostin jättistuutin. Ei enää ikinä. Kauhean paljon löysää sitkeää vohvelia ja jäätelökin oudon makuista. Ne K-menun halpistuutitkin on paljon parempia, niissä sentään rapea vohveli.
Mitäs luulet jossain vinkuintiassa valmistettujen Unileverin jätskien olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö se ole nestlen omistuksessa nykyään, ei niitä voi jäätelönä pitää. olleet jo kauan huonoja.
Ei kun Fronerin
Froneri on maailmanlaajuinen jäätelöalan yritys, jonka omistavat puoliksi elintarvikejätti Nestlé ja sijoitusyhtiö PAI Partners. Yritys perustettiin vuonna 2016, kun Nestlé ja englantilainen jäätelönvalmistaja R&R yhdistivät voimansa
Valmistaisipa joku perusjäätelöä, kermasta, ilman strösseleitä.
Lidlin jäätelö valmistaa italialainen Bon gelati. Virossa on hyviä jäätelöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtui viime kesänä jäätelöpaketti huoneen lämpöön yöksi. Se oli aamulla samanlainen mötikkä, toki vain lämmennyt.
Minä muistan sen, miten paljon voimia vaati juuri pakastimesta otetun jäätelöpaketin jakaminen viiteen osaan. Terävällä leipäveitselläkin oli runnominen.
Pidin vielä muutama vuosi sitten "vanhan ajan" vaniljajäätelöstä. Sitäkään ei enää tarvitse runnoa, koska se on niin öljyistä, ettei se jäädy kunnolla. Makukin on niin sokeriton ja esanssinen, ettei ollut vaikeaa luopua jäätelöstä kokonaan.
Ja sitten joku dorka pitää kivikovaa jäätelöä 'laadu merkkinä' :D :D Nykyiset jäätelöt ovat paljon parempia kuin se kaipaamasi DDR-tiiliskivi. Pistä maitotölkki pakkaseen jos vastaavaa kokemusta kaipaat.
Oletpa sinä kiukkuinen.
Kyllä jäätelön täytyy olla jäässä, kun sitä pidetään pakastimessa. "Wanhan Ajan Vanilja" on valitettavasti valheellinen nimi.
Kyllä niitä pehmeitä, mauttomia vellipakkauksia on kaupassa niille, jotka eivät vanhanaikaisesta jäätelöstä pidä.
No se kivikova DDR-tiili ei juuri miltään maistukaan. Syy miksi koostumuksia on parannettu on se että kotipakastimet ovat aivan liian kylmiä jäätelölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kaipaan 'kivikovaa' jäätelöä, se suli hitaammin kuin nämä nykyiset töhnät.
Semmoista se on kun ei makuaisti pelaa. Kunnollinen jäätelö ei ole kivikovaa paskaa.
Onneksi meillä EI osteta mitään suomalaista jäätelöä koska hinta/laatu on 🤮
Ennen jäätelö suli nesteeksi. Nyt se on niin paljon lisäaineilla höystetty, että säilyttää olomuotonsa.
Älkää ostako jäätelöä, tehkää itse.
"28.5.2004 9:55Päivitetty 9.6.2008 21:46
Suomen elintarviketeollisuuden perinteestä sulaa jälleen kimpale, kun Valio myy jäätelötuotantonsa ylikansalliselle jättiläiselle Nestlélle."