Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä on tapahtunut Valion 1 litran vanilijajäätelölle?

Vierailija
15.03.2026 |

Ostin todella pitkästä aikaa Valion peus litran vaniliajäätelön ja sehän ei maistu enää jäätelölle vaan jotenkin teolliselle! Koostumuskin on outo, mitähän ne on sille tehneet?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtui viime kesänä jäätelöpaketti huoneen lämpöön yöksi. Se oli aamulla samanlainen mötikkä, toki vain lämmennyt.

Mun lapsuudessa muistaakseni jäätelö suli?

Minä muistan sen, miten paljon voimia vaati juuri pakastimesta otetun jäätelöpaketin jakaminen viiteen osaan. Terävällä leipäveitselläkin oli runnominen. 

Pidin vielä muutama vuosi sitten "vanhan ajan" vaniljajäätelöstä. Sitäkään ei enää tarvitse runnoa, koska se on niin öljyistä, ettei se jäädy kunnolla. Makukin on niin sokeriton ja esanssinen, ettei ollut vaikeaa luopua jäätelöstä kokonaan. 

Ja sitten joku dorka pitää kivikovaa jäätelöä 'laadu merkkinä' :D :D Nykyiset jäätelöt ovat paljon parempia kuin se kaipaamasi DDR-tiiliskivi. Pistä maitotölkki pakkaseen jos vastaavaa kokemusta kaipaat.

Vierailija
22/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

prrr prrr prrrrÖT!

Bovaeria lehmille ettei ne piereskele.  Tiedä sitten että alkaako ihmiset piereskellä enemmän tuosta johtuen vai mitä muuta tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, ihan kuin jotain venyvää limaa olisi  joukossa.

Jäätelön valmistuksessa käytetään glukoosisiirappia jotta se ei kovetu kivikovaksi.

Puhdas glukoosi on terveellisempää kuin normisokeri jossa puolet on fruktoosia. Fruktoosi eli hedelmäsokeri on pahin rasvamaksan aiheuttaja.

Vierailija
24/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on vaniliajäätelö??

Vierailija
25/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on vaniliajäätelö??

Se on se vanilliinilla maustettu :D

Vierailija
26/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtui viime kesänä jäätelöpaketti huoneen lämpöön yöksi. Se oli aamulla samanlainen mötikkä, toki vain lämmennyt.

Hyvä kuulla ja tietää, kun en ole vähään aikaan syönyt. Vaikuttaa tuo kovuus erittäin epäilyttävältä terveyden kannalta. Kannattaisikohan jättää vast'edes tuollaiset jäätelöt kokonaan sivuun. 

Vierailija
27/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yleispätebä aine kelpaa moneen;

Karboksimetyyliselluloosa (CMC, E466) on selluloosasta johdettu, vesiliukoinen ja monikäyttöinen sakeuttamis-, stabilointi- ja sidosaine. Sitä käytetään laajasti elintarvikkeissa (jäätelöt, kastikkeet), kosmetiikassa (voiteet, hammastahnat), lääkkeissä ja teollisuudessa, kuten paperinvalmistuksessa ja öljynporauksessa.

Vierailija
28/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiolla on erikseen vanhan ajan vaniljajäätelö 1 l paketissa.

Osta seuraavaksi sitä.

Itse en ole tavisvaniljassa mitään muutosta havainnut...

Vierailija
29/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitä veitsi kuumassa juoksevassa vedessä.

Vierailija
30/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on todella vaikea löytää syömisen arvoista jäätelöä Suomesta. Ruotsissa se ei olisi lainkaan vaikeaa. Useimmat suomalaiset tuntuvat kuitenkin tykkäävän karkkijäätelöistä ja vegaanisista lisäainejäädykkeistä, joita kauppojen pakastealtaat ja -hyllyt ovat pullollaan.

Vierailija
31/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan sen, miten paljon voimia vaati juuri pakastimesta otetun jäätelöpaketin jakaminen viiteen osaan. Terävällä leipäveitselläkin oli runnominen. 

Pidin vielä muutama vuosi sitten "vanhan ajan" vaniljajäätelöstä. Sitäkään ei enää tarvitse runnoa, koska se on niin öljyistä, ettei se jäädy kunnolla. Makukin on niin sokeriton ja esanssinen, ettei ollut vaikeaa luopua jäätelöstä kokonaan. 

Ja sitten joku dorka pitää kivikovaa jäätelöä 'laadu merkkinä' :D :D Nykyiset jäätelöt ovat paljon parempia kuin se kaipaamasi DDR-tiiliskivi. Pistä maitotölkki pakkaseen jos vastaavaa kokemusta kaipaat.

Oletpa sinä kiukkuinen.

Kyllä jäätelön täytyy olla jäässä, kun sitä pidetään pakastimessa. "Wanhan Ajan Vanilja" on valitettavasti valheellinen nimi.

Kyllä niitä pehmeitä, mauttomia vellipakkauksia on kaupassa niille, jotka eivät vanhanaikaisesta jäätelöstä pidä. 

Vierailija
32/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän makeaksi on menneet Valion jäätelöt. Ei vissiin käytetä enäö yhtä paljon kermaa, korvataan muilla ainesosilla.

Vierailija
33/33 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aina maha sekaisin suomalaisista jäätelöistä. Aivan sama onko laktoositon. Esim Italiassa voi syödä gelatoa ongelmitta. Liian pitkälle on käsitelty nuo meidän "kermat" ja aidot maut korvattu sokerilla je keinotekoisilla makeutuksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan