Olen syönyt voissa paistetun neljän kananmunan munakkaan viimeiset neljä vuotta päivittäin. Milloin kuolen sydänkohtaukseen?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kolesterolit voi olla koholla ja sen huomaa ihan mittauttamatta, että välillä tulee raskas olo, silloin olisi parempi löystätä ruokavaliossa.
Hitto mitä potaskaa. Veren kolestroli ei aiheuta mitään raskasta oloa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aortan repeämä (aneurysman puhkeaminen tai dissekoituma) on äkillinen, hengenvaarallinen verisuonikatastrofi, joka vaatii välitöntä sairaalahoitoa. Oireena on tyypillisesti repivä, sietämätön kipu rinnassa, selässä tai vatsassa. Repeämä johtaa usein nopeaan verenpaineen laskuun, pyörtymiseen ja on hoitamattomana lähes aina kuolemaan johtava.
Todennäköisesti tuo tulisi siitä, että plakkia lähtisi vetämään aortan seinästä. Aneurysmatkin on jonkin verran perinnöllisiä ja toki verenpaine vaikuttaa niihin.
Lisäksi tuo on nykyisen vanhustenhoidon tilassa mahtava tapa kuolla.
Ei ole mahtava tapa kuolla, kun veret lentää suusta.
Ehei. Tuo on juoppojen tapa poistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aortan repeämä (aneurysman puhkeaminen tai dissekoituma) on äkillinen, hengenvaarallinen verisuonikatastrofi, joka vaatii välitöntä sairaalahoitoa. Oireena on tyypillisesti repivä, sietämätön kipu rinnassa, selässä tai vatsassa. Repeämä johtaa usein nopeaan verenpaineen laskuun, pyörtymiseen ja on hoitamattomana lähes aina kuolemaan johtava.
Todennäköisesti tuo tulisi siitä, että plakkia lähtisi vetämään aortan seinästä. Aneurysmatkin on jonkin verran perinnöllisiä ja toki verenpaine vaikuttaa niihin.
Lisäksi tuo on nykyisen vanhustenhoidon tilassa mahtava tapa kuolla.
Ei ole mahtava tapa kuolla, kun veret lentää suusta.
Ehei. Tuo on juoppojen tapa poistua.
Läheinen kuoli juuri noin ja ei ollut juoppo.
Minä en ole syönyt voissa paistettuja neljän munan munakkaita koskaan. Silti tuli sydänsairaus.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole syönyt voissa paistettuja neljän munan munakkaita koskaan. Silti tuli sydänsairaus.
Olisit syönyt niin ei olisi tullut. HH-kuonaa, pullaa ja herkkuja mättämällä sen sydänsairauden saa.
Se on oikeasti todella tärkeää, mitä suustaan alas laittaa.
Täällä baby porkkanoita napostelen. Ei mitään sipsejä mulle.
Vierailija kirjoitti:
Kolesterolit voi olla koholla ja sen huomaa ihan mittauttamatta, että välillä tulee raskas olo, silloin olisi parempi löystätä ruokavaliossa.
Suurin osa veren kolesterolista on kehon itse valmistamaa eikä johdu ravinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä juuri SIKSI.
Olen syönyt teinistä asti paljon kananmunia, joskus kuusikin päivässä, ja ikää kohta yli 60, eikä sydämessä tai verisuonissa vikoja.
Geeneistä kiinni. Ja ehkä kuidun saamisen määrästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt teinistä asti paljon kananmunia, joskus kuusikin päivässä, ja ikää kohta yli 60, eikä sydämessä tai verisuonissa vikoja.
Geeneistä kiinni. Ja ehkä kuidun saamisen määrästäkin.
Mä uskon kanssa että geeneissä.
Spede uskoi punaisen maidon terveellisyyteen ja sai sydärin golfatessa. Usko sinä kananmunaan, niin aika näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Spede uskoi punaisen maidon terveellisyyteen ja sai sydärin golfatessa. Usko sinä kananmunaan, niin aika näyttää.
Nää on just näitä, että uskotaan johonkin höpö höpöön ja sitten kuollaan siihen. Paastoaminenkin on vaarallista.
Spede poltti myös paljon tupakkaa.
Tuo munien vaarallisuus on niin jotain 50-lukua.
Heti kun piikkiproteiinit yhtyvät muniesi kanssa.
Terveisin folio
Ootko käynyt mittauttamassa kolesterolia? Itsellä oli kolesterolit koholla, kun söin 15 kanamunaa viikossa. Olin vasta kolmikymppinen, niin piti vähentää kananmunien syöntiä.
Neljä vuotta ei ole vielä mikään aika. Sitä paitsi kananmunissa on pääosin pehmeää rasvaa, ja toisilla ruuan kolesteroli ei edes nosta kolesterolia.
Niitä ja hapettuneita rasvoja saa kasvimargariineista sun muista epäterveellisistä akselirasvoista.