Pyykinpesukoneen johto liian lyhyt
Muutettiin uuteen asuntoon ja vasta ostetun pyykinpesukoneen johto ei yllä pistorasiaan. Onko jollain kokemusta, että saako esimerkiksi sähköasentaja vaihdettua sen pidempään ja paljonko sellainen maksaa?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, ettei johto muka riitä? Yleensä pesukoneliitäntä ja pistorasia ovat lähellä toisiaan.
Tilannetta tarkemmin tietämättä uskoisin, että pistorasia on kauempana kuin mihin johto ylettyy. Siten se yleensä on mahdollista ja tuskin on muita varteenotettavia syitä.
Se, miten asiat on yleensä, ei ole tae siitä, miten ne ovat jossain tietyssä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, ettei johto muka riitä? Yleensä pesukoneliitäntä ja pistorasia ovat lähellä toisiaan.
Tilannetta tarkemmin tietämättä uskoisin, että pistorasia on kauempana kuin mihin johto ylettyy. Siten se yleensä on mahdollista ja tuskin on muita varteenotettavia syitä.
Se, miten asiat on yleensä, ei ole tae siitä, miten ne ovat jossain tietyssä tilanteessa.
Noinhan se on kuin sanot, mutta mun mielestä tuo on aikamoinen suunnittelu- ja rakennusvirhe, jos tuollainen tilanne on päässyt käymään joko rakennus- tai remontointiaikana. Asiassa ei ole käytetty minkäänlaista järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut jatkojohdoista?
Saako tuollaisia käyttää pesuhuoneessa?
Voi käyttää mutta suihkussa kannattaa käydä kumisaappaat jalassa
Kannattaa opetella pistorasian käyttöohje. Johdon ja sen päässä olevan koneen saa jännitteettömäksi irroittamalla virtajohdon pistorasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki vähintään ip44 luokitettu jatkojohto ja pätkäse siitä sopiva jatko. Sitten pätkäse se koneen piuha, sokeripalaliitos ja rasioi piuhan päät ip68 luokitettuun jakorasiaan koneen taakse. Lisäbointsit, jos saat sen rasian vielä tukevasti sinne koneen takapeltiin kiinni. Kyllä siinä varmaan joku kohta on, mihin voi ruuvata pari ruuvia.
Näin itse tekisin.
Takapelti on ohutta peltiä ja ruuvit on kymmeniä kertoja sen paksuutta pitempiä. Ei voi tietää missä kohtaa sen pellin takana on mitäkin ja peltiruuvi mihin tahansa tarkoittamatta ruuvvattuna ei yleensä ainakaan paranna asiaa.
Voi ruuvata ensin lattarautaan ja hitsaa sen raudan siihen takapeltiin.
Itse voi laittaa jatkojohdon, piuha poikki ja jatkopala väliin kahdella sokeripalalla, erkkaria tms. jeesusteippiä päälle ja hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ratkaisu voisi olla seuraava, eli pinta-asennus.
Alkuperäinen pistorasia korvataan kosteisiin tiloihin tehdyllä umpirasialla, ja siitä otetaan piuha alaspäin. Alumiiniputkessa, muoviholkkien kera. Väliin asennetaan turvakytkin. Kytkimeltä taas pistorasialle haluttuun kohtaan. Ja kaikki osat pitää olla luokitettu kylppäriin.
Eikä osia välttämättä tarvitse porata kaakelista läpi. Masa-massa käy, pitää kyllä kiinni. "Ongelma" on lähinnä Masa-liiman kovettumisaika (24h) eli jollain konstilla pitäisi saada osat pysymään paikallaan, kunnes liima on kovettunut. Vaikka 2-puolisella Gorilla-teipillä.
Masa-massahan on se jolla teidän vessanpöntötkin on kiinni kaakelissa, ja ei ne mihinkään irtoa laattiasta.
Se on sitten aika teollisen näköinen asennus, mutta asiallinen kyllä. Varsinkin jos tekee siististi. Eikä tartte jatkossakaan pidentää jotain fuking pesukoneen piuhaa.
Huumoriahan tuo oli. Mutta taisi kyseessä olla osakehuoneisto ja mitään kiinteitä sinne ei saa itse mennä lisäämään.
Mulla ihan vaan jatkoroikka ja siinä roiskevedenpitävä suoja.
Ei voi korjata, osta uusi asunto?
Sen olen huomannut, että kaikki pitorasiaan tarkoitetut johdot ovat AINA vähitään 0,8 cm liian lyhyitä. Harvaemmin esim. 50 cm tai enemmän.
Mulla on jatkojohdon päässä sekä pesukone että lämpöpatteri. Lattialämmitys lakkasi toimimasta joten ostin pienen öljypatterin tilalle.
Pölynimureissakin on lyhentynyt virtajohdot, varmaan siksi kun kupari ja muovi maksaa rahaa. Lyön vetoa, että jos ostat 10 vuotta vanhan tilalle uuden perushintaisen pölynimurin, niin uudessa virtajohto ei ainakaan ole pidempi kuin entisessä.