Miten käytät kevään osingot?
Otat käyttöön, vai sijoitat uudelleen?
4000e tulossa osinkoja, ekat tuli tänään.
Itse ostan lisää samoja osakkeita, joita minulla jo on
Kommentit (42)
Minä saan toimeentulotukena osinkoa ympäri vuoden, osittain juuri sinun maksamana. :)
Nordnetin tilille ne jää eli sijoitan uudelleen. Sitä en ole korvamerkinnyt, että mihin osakkeisiin tai rahastoihin käytän ne. Tonnin verran tulee käteen. Salkkuni on rahastopainotteinen ja niiden saamat osingot jää suoraan rahastoihin sisään.
Jos muutosneuvotteluissa käy huonosti, niin ostan lapsille ruokaa ja muuta mitä pitää olla.
Ostan osingoilla (tulossa noin kaksi tonnia) lisää osakkeita. Näin korkoa korolle -ilmiö pysyy käynnissä.
Heh, "laskin urpo väärin, joulu meni jo" :)
No, vuoden päästä tulee sitten .... mätkyt.
(mistäs sitä ois voinut etukäteen tietää, et trumpelot alkaa hyökkäilee .... :( )
Ostan uusia osakkeita, etf ja ehkä kryptoja, Auton vaihdoin viimevuonna, niin nyt ei tarvitse. Uus Moottoripyörä ja/tai kelkka kuumottais, mut mut se nyt on kuumottanu jo kuusvuotta. Pennuille Pleikka 5 Pro niin loppuu se kitinä ja muijalle imuri tai hella, no ei sentään lämminhalaus riittää.
Pari tonnia ei muuta elämääni mitenkään. Yleensä ollaan käytetty ne syyslomareissuun, viime vuonna oltiin vaimon kanssa Oslossa ja ympäristössä. Tänä vuonna ehkä vaan pistetään tilille ja katsotaan myöhemmin.
Nussin paljaaltaan horatsuja kuten edellisilläkin.
Tunnen itseni tyhmäksi, sillä en ymmärrä kokoa korolle -ilmiötä, jota on hehkutettu jo vuosikymmen tai pidempään.
En ole suunnitellut, enkä suunnittele. Varmaan jatkan hiljalleen osakesalkun kasvattamista kuten ennenkin. Tai sitten jotain muuta.
Osan voisi sijoittaa kiinteistöihin, osalla metsää, auton voisi päivittää taas tuoreeseen, mutta enimmät laitan talteen korkoa kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Osan voisi sijoittaa kiinteistöihin, osalla metsää, auton voisi päivittää taas tuoreeseen, mutta enimmät laitan talteen korkoa kasvamaan.
Osta tänä vuonna lentokone
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni tyhmäksi, sillä en ymmärrä kokoa korolle -ilmiötä, jota on hehkutettu jo vuosikymmen tai pidempään.
Kyseessä on aivan yksinkertainen asia, jota hehkutetaan ihan liikaa. Raha kasvaa korkoa tilillä, osakkeissa tai rahastoissa esim. Kun se saatu korkokin sijoitetaan, niin silloin se korko kasvaa myös korkoa. Ja siitä saatu korko taas sijoitetaan uudelleen jne jne. Korkoa korolle.
Vierailija kirjoitti:
Ostan osingoilla (tulossa noin kaksi tonnia) lisää osakkeita. Näin korkoa korolle -ilmiö pysyy käynnissä.
Ensi vuonna saat sit kaksituhattasata euroa osinkoja. Mutta milloin käytät rahoja? Vuonna 2090?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna saat sit kaksituhattasata euroa osinkoja. Mutta milloin käytät rahoja? Vuonna 2090?
2090 vuonna, kun olen 93v, ostan upouuden Toyota Yariksen osingoillani ja olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Isäni osteli vielä 80-V iässä osakkeita ja rahastoja. Teki sioitussuunnitelman seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi. No, miten kävi? Arvaatte.
Koneelta tuli tänåän 3000... saan 18000 tänä vuonna ostan niillä lisää