Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin kaupassa ihmisten ostoksia. Jollakin mummolla oli kärryissä mm. kokonainen laatikko sandels- kaljaa

Vierailija
14.03.2026 |

Mitä vanha mummo niillä tekee? Aikooko se juoda ne kaikki?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mummo lähettää välillä viestiä, täällä olisi kylmää kaljaa, tuutko juomaan.

Vierailija
22/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap kateelliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olisi repinyt pelihousunsa, kun me  ei ostettu tänään yhtäkään vihannesta tai hedelmää. Syy on vain se, että ollaan lähdössä reissuun ja ostetaan tuoretuotteet vasta paikan päällä. Kärryssä oli tortillalättyjä ja kastikkeita, jauhoja, keksejä yms.

Miksi ette pyöräytä tortillalättyjä itse? 

Vierailija
24/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina täyden laatikon. Se kestää ehkä 2-3 kk. Enkä edes itse juo olutta kovinkaan usein.

Vierailija
25/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan aio; se kuskaa ne rollaattorillaan kotiin ja kaataa ne sitten viemäriin.

Mitä sulle kuuluu kenenkään oluet, jos se itse juomansa maksaa. Eri asia, jos pyytää sinua maksamaan. 

Vierailija
26/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs me voidaan tietää mitä mummo niillä tekee, mutta en nyt kyllä pitäisi mitenkään ennen kuulumattomana että mummo ne kaikki joisi itse.

Vierailija
27/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt persujen kaljaa saa neljä kolmen hinnalla. Ehkä se on nykyään mummon ainut ilo, kun Rikka Purra on vienyt tuhkatkin pesästä, eikä eläke riitä lääkkeisiin, niin edes kalja antaa iloa ja lohtua kipuiliviin kinttuihin.

Vierailija
28/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sandels on suosituin olut, en ymmärrä. 

Vierailija
29/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla mummolla oli aikoinaan laatikollinen olutta sängyn all vanhainkodissa. Isäni kävi vaihtamassa sen silloin tällöin täyteen. Oli kuulemma vatsalle hyväksi.

Vierailija
30/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sandels on suosituin olut, en ymmärrä. 

Suomalaiset markettioluet ovat järjestään hyvin huonoja. Sandels kuuluu vähemmän huonoihin, mutta on sekin tärkkelyksellä pilattu. Carlsberg on ainoa markettiolut Suomessa, jossa ei ole käytetty tärkkelystä.

Vierailija
31/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä mitään katsellut

Vierailija
32/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin oli kyllä monella nuorella ja keski-ikäisellä miehelläkin.

On hiukan eri juoda 90-kiloisea nuorena miehenä kaljakoppa kuin 70-vuotiaana 45-kiloisena linnunluisena mummona.

Vierailija
33/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyylä!

Vierailija
34/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin myös kommentoimaan, että miehillä noita yleensä näkee ja vieläpä  usein ihan ainoana ostoksena. Yhdenkään mummon kärryissä en ole niitä nähnyt. 

Mutta kyllähän mummokin saa juoda, jos kerran miehetkin saa. 

Vierailija
35/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot se mies, joka haluaa itse kaljaa Suomen valtion piikkiin.

Vierailija
36/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Kysy sun iskältä ke-va.

Vierailija
37/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olisi repinyt pelihousunsa, kun me  ei ostettu tänään yhtäkään vihannesta tai hedelmää. Syy on vain se, että ollaan lähdössä reissuun ja ostetaan tuoretuotteet vasta paikan päällä. Kärryssä oli tortillalättyjä ja kastikkeita, jauhoja, keksejä yms.

Itse ostin vaan alkoa, kaupan mietoa viiniä, kun on kaapit, jääkaappi ja pakastin täynnä ruokaa.

Hitto että suomalaiset jaksaa kytätä muiden ostoja.

Vierailija
38/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hiukan eri juoda 90-kiloisea nuorena miehenä kaljakoppa kuin 70-vuotiaana 45-kiloisena linnunluisena mummona.

Ai nytkö ne mummot onkin 45 kg?

Tähän asti täältä on saanut lukea miten hirveitä valaista ne on ja painavat ainakin 150 kg.

Kyllähän se nyt on ihan eri asia, kun 150 kg mummeli juo kaljaa, ja saa vielä nukkua seuraavan päivän, kuin, että 90 kg perheen isä sitä juo, joka pitää aamulla noústa hoitamaan lapsia tai mennä töihin. 

Vierailija
39/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ostokset ompi!

Vierailija
40/75 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt persujen kaljaa saa neljä kolmen hinnalla. Ehkä se on nykyään mummon ainut ilo, kun Rikka Purra on vienyt tuhkatkin pesästä, eikä eläke riitä lääkkeisiin, niin edes kalja antaa iloa ja lohtua kipuiliviin kinttuihin.

Mikä on persujen kalja??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi