Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tätä välttää facebookissa mitenkään?

Vierailija
28.09.2008 |

Kun lisään sivuilleni valokuvia, laitan asetukset niin, että kuvat näkevät vain ystäväni. Ilmeisesti kuitenkin siinä vaiheessa kun joku kommentoi kuvaani, myös kaikki hänen ystävänsä (jotka saattava olla minulle siis täysin vieraita) pääsevät katsomaan tätä kommentoitua kuvaa ja sitä kautta klikkailemaan previous ja next -painikkeille koko kansion läpi.

En siis ole päässyt testaamaan, onko näin myös itselläni, mutta ainakin aina kun joku omista kavereistani on kommentoinut jonkun minulle vieraan ihmisen kuvia, pääsen katsomaan niitä. Ovatko he sitten valinneet kaikki että kuvat pääsevät näkemään myös ystävien ystävät -tuskin.

Tämä on mielestäni melkoinen epäkohta, jos näin tosissaan on. Nyt sitten joku vastaa, että älä laita kuvia. Kuitenkin koen tuon helppona tapana jakaa kuvia läheisteni kesken (en ota ketään puolituttuja ystäviksi) ja ärsyttää, jos muutkin pääsevät niitä kurkkimaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko kukaan havainnut samaa? Häiritseekö se muita, vai olenko vain turhan tarkka? Kyseessä siis ihan tavalliset perhe- ja lomakuvat.

Vierailija
2/6 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja ainoa keino välttää tuntemattomien pääsy katsomaan kuviasi on jättää laittamatta kuvat nettiin, koska en ainakaan itse oo löytäny mitään estoa kyseiselle asialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joku sun tuttu kommentoi sun kuvia, niin myös muut pääsee kurkkimaan kuviasi kaverisi profiilin kautta. Facebookin "ongelmahan" on se, että mitä tahansa siellä teet, niin siitä tulee ilmoitus omaan profiiliisi ja myös osalle kavereistasi.

Itselläni ei ole naamakirjassa kuin profiilikuva, juuri tuosta syystä ei huvita laittaa perhe- ja lomakuvia nettiin kun aina joku keksii keinon päästä kurkkiin niitä. Sitä mukaan kun kaverit tulee kyläileen, niin halukkaat kyllä pääsee näkeen paperiversiot kuvista :)

Vierailija
4/6 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oon huomannut saman ja käynyt katsomassa monen tuntemattoman ihmisen kuvat kavereideni kommentoitua niitä. Puhuin aiheesta täälläkin jossain vaiheessa, mutta joku sanoi mulle että ne astetuksen voi muuttaa. En kyllä tiedä miten. Itse en missään tapauksessa laita kuvia nettiin, en varsinkaan Facebookiin.

Vierailija
5/6 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sattuis tietämään jonkun keinon. Ilmeisesti sellaista ei kuitenkaan ole:(

Vierailija
6/6 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä salasanan takana olevia albumeita yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi