~~~Ensikoiden toukokuu~~~
Kommentit (49)
Tänään oli aamulla tytön tarhassa äitienpäiväkahvit! Oli ihan kiva juttu, tosin mä en jotenkin osaa olla tollasissa tilaisuuksissa, tulee vähän vaivautunut olo. Muut on jotenkin niin luontevasti äitejä, mulle se on ehkä vähän väkinäistä, varsinkin tollaisissa tilaisuuksissa, missä on muitakin äitejä. En osaa nyt paremmin selittää... siis on kiva olla äiti, mutta en jotenkin osaa olla tuntemattomien äitien seurassa, tai jotain... siis enska-äitien kanssa osaan, mutta en " konkareiden" . Ymmärsikö taas kukaan mitä mä selitän?=)
Mies syöttää tyttöä aika usein, tosin mä olen aina kertomassa että mitä pitää syöttää. Mä olen yrittänyt olla puuttumatta liikaa, jotenkin vaan aina meen sinne väliin söhlimään. Paitsi silloin kun en ole kotona, niin mies saa päättää mitä syöttää=) Täytyisi yrittää kokonaan päästä eroon tosta " määräilystä" , ihme ettei miehellä ole hihat palanut=) Mä olisin ainakin hermostunut, jos joku olisi kertomassa mitä mä seuraavaksi lapselleni saan syöttää... Ehkä mies on vaan tyytyväinen että mä ojentelen niitä purkkeja sille...?
Joo, ilmottele Napero jos siellä on jotain aleja tai muuta!
Mulla on huomenna iltavuoro, koko ensi viikko on iltavuoroa, ja sitten vielä se seuraavan viikon maanantai on iltavuoro... ja kun tämä meidän iltavuoro on mennyt kuulemma ihan hösseliksi, menee kuulamma aikaa pari tuntia pidempään kun ennen... ääh. No, saan ainakin tehtyä miinukset pois... Onneksi ensi viikon torstai on vapaa!
NapNap + tyttö 1v2kk
Napero, meillä mä pääasiassa syötän Aksun. Tosi harvoin isi syöttää. Touhuilevat sitten keskenään paljon muuta =D ihan omat jutut on noilla ukoilla keskenään =) Nyt Aksun ollessa isompi isikin osallistuu paljon enemmän touhuiluun kun Aksun kanssa voi jo niin eri tavalla tehsä yhdessä asioita. Isi on kyllä alusta asti ollut hyvin mukana, mutta nyt osallistuu enemmän myös leikkimiseen jne.
Ankan Allullekin meinaa korvat taas vaivata =/ mä olin ihan varma Aksun ollessa pienempi että sillä alkaa aikaisin joku korvakierre kun miehellä on pienenä ollut paha korvakierre, mutta onneksi vielä ainakin ollaan vältytty.
NapNap, mulla on vähän sama vika että meinaan olla koko ajan neuvomassa miestä¿ vaikka hyvin se tietää itekin mitä tekee =D
Vähänkö Aksu oli eilen ihana kun oltiin muskarissa. Meillä on menossa sellanen joku jatkoryhmän jatkoryhmä =D ja ollaan nyt vähän isompien ryhmässä¿ Aksu on ihan vauva siellä muiden rinnalla =D Noh, siellä siis aina lopuksi mennään piiriin ja otetaan vieruskaveria kädestä kiinni hetkeksi ja sitten ennen loppulaulua irrotetaan. Aksu ei oo ketään suostunut pitämään kädestä kiinni, mutta eilen sitten vieressä oli parivuotias tyttö joka otti Aksua kädestä. Sitten kun piti käsistä päästää irti niin Aksu alkoikin kurotella tytön kättä takaisin ja niin ne olivat koko loppulaulun ajan käsi kädessä =D
Pikku-milli & Akseli 1v
Jospa minäki pinoutuisin tänne puolelle!
Kaiken luin mut eihän tää mun pää paljo mitään enää muista :/ Meinaa vaivata tää raskaus- ja äitiysdementia lisättynä vielä iltavuoroon töissä :)
Meillä Isi hoitaa kyl ihan kiitettävästi Eetun syöttämistä. Mulla on kans paha tapa et oon neuvomas mut onneksi muutaman sananvaihdon seurauksena oon saanu hieman parannettua tapani ;) Kyllähän nuo pojat paljo kaksin onki ku oon myös töissä! Meillähän ei Eetu ole hoidossa vaan hoidetaan kotona koska molemmilla vuorotyö ja mummit ja tädit auttaa jos tarvii :)
Meillä Eetulle ei myöskään purkkiruuat kelpaa joten syö sitä mitä meki... Pottu oli hetken ettei menny mut nyt onneksi uppoo :) Annetaan kyl nykyään ihan kaikkea paitsi ei karkkia eikä mehujakaan tuu annettua ku tykkää juoda vettä. Maitona on Gefilus maito ja myös rasvatonta juo jos ei muuta oo. Eetu ei kyl muutenkaan oo sihtikurkku vaan hyvin nielee kaiken :) Aloin silloin pienempänä antaan paahtoleipää niin et laitoin margariinia päälle ja sit leikkasin palasia. Se on sellaista hyvän pehmeää mut oppi kumminki sit nieleen palasiaki ku meillä ei meinannu silloin ne 8 kk soseet mennä. Nykyään syö banaaniaki ihan vaan omasta kädestä...
Toivottavasti Abulla ei oo korvat tulehtunu! Ja Eetullaki olis nyt se kuuri tepsiny! Meillä nuo lääkekuurit ei silloin tepsiny ku niitä tulehduksia oli mut sit sillä homeopatialla saatiin se kierre katkaistua. Nyt sit taas tuli muutama vko sitten tulehdus sen kovan flunssan seurauksena mut se näyttää parantuneen mut ens vkon alus mennään kontrolliin ni näkee...
Miten muilla on hampaita tullu? Meillä niitä seuraavia täällä odotellaan... 10kk ikäisenä on viimeksi tullu ja 6 nuita löytyy. Kai ne poskihampaat sieltä sit seuraavana tulee :/
Eetu on oppinu meneen pöydälle ja nyt sitä sit saaki kytätä kokoajan perään et missä taas kiipeilee :/ Aivan ihana villikko tuo meidän poika kyl on :) Jotain sanoja sieltä suusta aina välillä tulee ja heppa on " ihaa" niinku heppa sanooki :) Kova poika on kälättään mut niitä kunnon sanoja sieltä seasta saa sit aina kalastella. Mun perään tahtoo nyt olla aivan kamalasti ku ollu taas vkon putkeen töissä joten vessaankaan ei saa ilman huutokonserttia mennä vaikka Isiki olis kotona :/ Mut onneksi ei oo ku huominen ni saa sit olla 4 päivää kotona pojan kans:) Maanantaina olis neuvolaan menoki tän Masuaarteen kans ja mietin et pitäisköhän ottaa Eetu mukaan kuunteleen sydänääniä :) Vois olla kummissaan et mitä nuo on :)
Mut nyt on pakko mennä suihkuun ja nukkuun et jaksaa aamulla taas herätä seiskalta viimeistään ku poitsu herää touhuaan! Lähtee ite sängystä huiteleen ja raahaa sit mulle sänkyyn kaikia leluja et nyt Äiti ylös :) Eetu siis nukkuu isojen poikien sängyssä ni pääsee ite pois!
Äitienpäiväksi oon pyytäny jotain kasvohoitoa tai hierontaa mut saa sit nähdä mitä tulee :) Kuhan aamulla saa aamupalan valmiina ni oon tyytyväinen!
Marika, Eetu 1,3v & Masuaarre 15+4
Voi, Aksu on varmaan ollut tosi söpö kun on kaveria kädesta kiinni pitänyt=)
Marika: Kerro lisää tosta homeopatiasta! Mä kans siihen netissä törmäsin, että moni oli saanut sillä katkaistua korvatulehduskierteen. Olisihan se kuitenkin lempeämpi vaihtoehto kuin putkitus. Minkä hintaista se on? Kun vakuutus ei sitä varmaan korvaa...
Hampaista: Meidän tytöllä on nyt 10 hammasta, ylhäällä on 6 hammasta ja alhaalla 4. Alhaalla kyllä ikenet pullottaa, sinne tulee lisää. On kyllä pullottaneet jo tosi pitkään, mutta ehkä ne sieltä kohta tulee. Mä olen koko ajan kytännyt niitä alaikeniä, ylös tuli sitten hampaat salakavalasti, meinasi jäädä huomaamatta! Vauva-kirjaan pitää raportoida koska on hampaat tullut... meillä on se Lapselliset-kirja, onko jollain muulla sitä? Se on hauska ja vähän erilainen.
Olihan jännä lätkämatsi eilen! Euroviisukarsinnoista katsoin 10 ensimmäisrä, sitten menin nukkumaan.
NapNap + tyttö 1v2kk
Mä en nyt yhtään muista teidän juttuja, mut yritetään jotain silti raapustaa.
Jaa, Marikalla onkin aika samanlainen hoitokuvio, kun mikä meillä tulee olemaan. Onko teillä onnistunut hyvin?
Mä oon tainnut unohtaa vastata, että Joona juo rasvatonta maitoa, kun mekin sitä käytetään. Meillä tosin lähinnä kahvimaitona, kun ei miehen kans maitoa juoda.
Joona nukkuu kahet päikyt. Vielä vähän aikaa sitten nukku välillä kolmetkin, mut nyt on jo tosi usein nukkunu kahet. Hyvä niin. yöllä nukkuu sit paremmin.
Ankalla taitaa olla aika kova motivaatio työssä, kun saikunkin lopettaa kesken ;). Olis mullakin tosin motivaatiota, jos vaan niitä töitä löytyis. No, onhan tässä vielä aikaa yllin kyllin.
Joonan kans oltiin tänään hiekkalaatikolla leikkimässä. Ei olla oikeestaan vielä pahemmin oltu. Aluksi se oli tosi epäluuloinen, kunnes lähti ihan mopo käsistä. Se lappas hiekkaa suuhunsa ja sit se lähti hirveetä vauhtii konttaamaan pitkin pihaa. Ihan hurja ipana. Hyvä, että oli hauskaa :) Ilalla maistukin sit uni.
Voi, että kuulosti Aksu ja se tyttö niiiiiiiiiiiin sulosilta pitämässä toisiaan käsistä kiinni :) Taitaa Aksu olla aikamoinen naistenmies ;)
Joonalla taitaa olla nyt kai jotain 8 hammasta. Ei oikeen pysy perässä, kun niitä pukkaa kauheeta kyytiä. Hyvä NapNap, että muistutit... täytys täyttää Joonan vauvakirjaa. Meillä on se perinteinen kulta aika lapsuuden tai jotain sinne päin. Se on ihan ok. Muutamia vähän hölmöjä kohtia mihin ei oo mitään täytettävää.
Hyvä, että Kissankello neuvoit sen maitoon ruoan lantraamisen. En mä ees tullu ajatelleeksi, et voihan meijänkin ruokaa lantrata maitoon. Sillon alkuun, kun alettiin syöttää kiinteitä, laitoin maitoo sekaan.
Mul katkes oikeesti ajatus nyt ihan kesken. Palailen taas.
pesukarhu ja Joona
Toivotaan, että ei Allulla oo korvat tulehtunu.
Hyvä, että Naperon Tupperikutsut meni mallikkaasti. Mä haluisin hirveesti jotain kivoja uusia tupperipurnukoita, mut mies ei jostain syystä tykkää. Ärsyttävää!
Meillä mies on kans ihan tasavertanen hoitaja varsinkin sen jäkeen, kun oli muutaman kuukauden hoitovapaalla, kun mä olin töissä. Välillä meillä on niin päin, että mä kysyn, että mitä Joonalle syötetään. Alkuun tietty mä olin enemmän Joonan hoitaja, kun olin äitiyslomalla ja imetin. Mä silti meillä määrään just kaikki tärkeet asiat mitkä liittyy Joonaan. Esim. kiinteiden alotusaikataulu jne.
Ihanalta kuulosti noi NapNapin tytön päiväkodin järkkäämät äitienpäiväkahvit. Mä en kyl kans osaa olla isojen ja monilapsisten äitien seurassa luontevasti, ku tuntuu, et enhän mä mitään mistään tiedä.
Kait siinä tuli ainakin kaikki mitä pystyn muistamaan.
Öitä!
pesukarhu
jotain...
Voi, Naperon koiraa :( Ei oo kiva, jos kuulo on mennyt. Minä ikänen ja rotunen koira on?
NapNap, ei olla mitään takarajaa pikkukakkosen yritykselle asetettu. Mä haluisin alle kolme vuotta ikäeroa, mutta ei sekään oo mikään ehdoton. Se riippuu nyt vielä niin paljon mun töistä, että saanko vaan lyhyitä määräaikasuuksia jne. Ja, jos saan just haluumastani paikasta tai muuten tosi mielenkiintosta työtä niin sitten voi olla, että pikkukakkoshaaveet saa siirtyä paljonkin eteenpäin, mutta eipä sitä tiedä miten tää mun biologinen kelloni tikittää ;)
Ja nyt meen hus pois täältä ;)
Kiva kuulla Marikankin kuulumisia!!! Joko sulla noin paljon on viikkoja =O apua, miten aika menee!!! Ja hammaskyssäriin mä vastaan vieläkin, että mitä ne on...? Aksu on siis edelleen hampaaton...
Meillä on vauvakirjana Anne Geddesin kirja. Oon sinne koittanut jaksaa raapustaa aina jotain, mutta kyllä sinne tyhjääkin on jäänyt...
Pesukarhun Joona oli ollut hiekkalaatikolla =D Aksun kanssa kävin kans tossa yks päivä hiekkiksellä ja ihan innoissaan konttaili ympäriinsä ja yritti syödä käpyjä...
Tänään nukuttiin pommiin Aksun kanssa aamulla kun herättiin vasta 9.45... tai siis ei nyt sinänsä pommiin nukuttu kun ei mihinkään oltu menossakaan mutta vähän ruokailurytmit pyllisti kun aamupuuroo vedeltiin vähän ennen yhtätoista. Noh, kerrankos sitä =D Nukkumaan Aksu saatiinkin poikkeuksellisen aikaisin nyt illalla kun lähdettiin koko perheen voimin vielä kävelylle ysiltä. Puin Aksulle pyjaman haalarin alle ja Aksu nukahtikin melkein heti vaunuihin ja kotiin tullessa sitten annoin vaan maidon ja siirsin omaan sänkyyn.
Nyt odottelemaan nukkumattia...
Ai niin, sen verran vielä piti, että pitäiskö meidän sittenkin tehdä viikkopinot kun näinkin aktiivisesti ollaan kirjoiteltu??? On muuten jotenkin helpompi taas kirjoittaa ja kommentoida kun ei oo valmiiks kolmee sivua kommentoitavaa =D
pikku-milli & Akseli 1v
Oonpas mä ollut tänään ahkera =) Mutta siis... Tänään oli eka tupperiesittely, no meni ihan ok... Paljonhan sitä pitäis tehä, että osais, mutta mielestäni meni silti ihan hyvin! Oli jopa kolme kuuntelijaakin, tai no kuus, mut miehiä ja lapsia en laske ;)
Napnapille piti vielä sanoo, että mä voin yrittää kattella noita esitteitä/mainoksii mitä tuolta tulee, jos vaan muistan ja sitten infoon sua, jos tulee jotain tarjouksii/aleja tai jotain, ok?
Nyt pitäis mennä nukkumaan, huomenna on aamusta vaavinkainen ja sitten illalla mennään Eetun kanssa mun työpaikan kevätjuhliin (meinasin kirjottaa eka pikkujoulut ja sen jälkeen joulujuhlat...)
napero ja Eetu 1v3kk